Przesunięty przez: DAMIAN1991
28 Luty 2016, 18:22
Kabel diagnostyczny
Autor Wiadomość
 and11


Informacje
opolskie

LPG: Nie
Imię: Andrzej
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 42
Skąd: Widok
Wysłany: 15 Październik 2015, 16:27   Kabel diagnostyczny
   Moje auto: była Corsa B X12SZ jest Signum Z19DTH


Witam :dd:

Muszę zakupić kabel diagnostyczny do swojej corsy. W internecie na znanym portalu aukcyjnym jest wiele takich kabli, lecz wszystkie są opisane, że pasują do każdego pojazdu. Kiedyś miałem kabel od kolegi, który używał w alfie romeo, zainstalowałem znalezione programy do opla, lecz tylko przy kabelku zaświeciła się dioda, że komunikacja jest ale żaden program - a miałem ich kilka, nie wykrył mojej corsy.

Więc pytam was koledzy - doradźcie mi co zakupić? "help"

Moja corsa posiada silnik X12SZ i jest z 97 roku, a gniazdo które się w niej znajduje wygląda jak OBDII, w którym wykorzystane jest 6 pinów.

Proszę o pomoc i z góry dziękuje ;)
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15 Październik 2015, 18:39   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Kup Opel Scaner , nie spotkałem jeszcze opla który by nie chciał współpracować z tym interfejsem .
AutoScaner jest bardzo rozbudowany i ma spore możliwości .
 
 
     
 and11


Informacje
opolskie

LPG: Nie
Imię: Andrzej
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 42
Skąd: Widok
Wysłany: 16 Październik 2015, 18:18   
   Moje auto: była Corsa B X12SZ jest Signum Z19DTH


Opel Scaner z tego co się rozglądałem kosztuje od 200 zł w górę.
Czy zna ktoś jakieś sprawdzone rozwiązanie tańsze ;) bo niestety trochę krucho mam z kasą, a potrzebuję taki kabelek :/
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 17 Październik 2015, 09:52   Re: Kabel diagnostyczny
   Moje auto: AG Z14XEP


and11 napisał/a:
Witam :dd:

Muszę zakupić kabel diagnostyczny do swojej corsy. W internecie na znanym portalu aukcyjnym jest wiele takich kabli, lecz wszystkie są opisane, że pasują do każdego pojazdu. Kiedyś miałem kabel od kolegi, który używał w alfie romeo, zainstalowałem znalezione programy do opla, lecz tylko przy kabelku zaświeciła się dioda, że komunikacja jest ale żaden program - a miałem ich kilka, nie wykrył mojej corsy.

Więc pytam was koledzy - doradźcie mi co zakupić? "help"

Moja corsa posiada silnik X12SZ i jest z 97 roku, a gniazdo które się w niej znajduje wygląda jak OBDII, w którym wykorzystane jest 6 pinów.

Proszę o pomoc i z góry dziękuje ;)


FIAT/ALFA gadają inaczej niż OPEL. 'Język' starych opli jest dość specyficzny (prędkość komunikacji, z którą współczesne kompy niezbyt sobie radzą, duże błędy podczas 'rozmowy'), więc musisz szukać kabla dedykowanego pod opla lub narzędzia uniwersalnego jakim jest np ELM327. Tylko w tym miejscu uwaga! część programów jest przystosowana do zwykłych kabli, a część do ELMa. Ja bym Ci raczej polecał ELMa, kable potrafią być grymaśne - w zależności jaki układ wstawili w środku (a to możesz się dowiedzieć dopiero po podpięciu pod kompa)
Co do programów mnie nie pytaj bo nie znam darmowych.
 
 
     
 and11


Informacje
opolskie

LPG: Nie
Imię: Andrzej
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 42
Skąd: Widok
Wysłany: 17 Październik 2015, 12:25   
   Moje auto: była Corsa B X12SZ jest Signum Z19DTH


Kabel, który właśnie miałem od kolegi to był elm327, dioda od komunikacji się świeciła, więc wydaje mi się, że to wina była oprogramowania które posiadałem.

Zadam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego Opel Scanner, kabel w tym zestawie jest jakiś specjalny czy jest to też zwykłe elm327?

Pozdrawiam
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 17 Październik 2015, 17:14   
   Moje auto: AG Z14XEP


kilk podstaw:
interfejsy dzielimy na 3 glówne grupy:
1) zwykłe kable - one tylko pełnią rolę konwertera poziomu napięć między autem, a PC. Cała robota komunikacyjna leży po stronie oprogramowania - świetne rozwiązanie do początku obecnego stulecia, gdy lapki miały jeszcze port szeregowy. Potem zastąpiły je kable 'wzbogacone' o emulator portu szeregowego na USB (FTDI232 lub inne - i z tymi innymi przeważnie są problemy ze sterownikami) -> to są z reguły najtańsze kable.
Żeby wysłać bajt np H'2C musisz odpowiednio skonfigurować port szeregowy, by gadał z tą samą prędkością co auto i po prostu wysyłasz bajt na port. To czy auto z kompem zagada zależy od prawidłowej konfiguracji portu.
Opel działa na prędkości 10.4 kb/s. Praktycznie żaden komp nie zapewnia komunikacji z tą prędkością z 0% błędów.
2) interfejsy ze sterownikiem - jak ELM237. Tutaj do kabla z 1) dodano układ sterownika, który potrafi gadać w wielu językach. Zeby zagadać do auta, musisz odpowiednio skonfigurować sterownik wysyłając do niego kilka komend konfiguracyjnych wg instrukcji. Jak to się uda, to żeby wysłać bajt H'2C wysyłasz do sterownika komendę 'wyślij bajt' i potem to co chcesz wysłać H'2C.
Dzięki sterownikowi, konfiguracja jest łatwiejsza, może być wykonana programowo na dowolnym kompie, nie zależy od konfiguracji portu na kompie. Zaletą więc będzie to, że mając program pod opla na ELM237, to program powinien za nas załatwić całą konfigurację. My musimy tylko zainstalować sterowniki, resztę powinien załatwić program i sterownik. Do ELMa gadasz z prędkością np 115.2 kb/s a on do auta już z 10.4 kb/s spokojnie daje rade.
Po prawidłowym skonfigurowaniu nie ma prawa nie działać.
Dzięki temu że instrukcja do ELMa mówi jasno jakie komendy wydać by skonfigurować interfejs do działania z danym autem (grupą aut), można znaleźć sporo darmowego softu i sprzęt powinien działać z każdym z nich tak samo.

3) interfejsy z osobnym sterownikiem (z mikrokoprockiem) i dołączanymi kablami:
Z dużym uproszczeniem można przyrównać do 2), z tym, że rolę ELMa spełnia tutaj mikroprocek i cała jego otoczka. Kable zazwyczaj to tylko odpowiednia pinologia lub czasami multiplekser (umożliwia przełączanie pinów). Takie rozwiązanie zazwyczaj wymaga dedykowanego oprogramowania, kable też mogą być kodowane - wiadomo, chodzi o to by kupować tylko produkty oryginalne ;) zatem zazwyczaj ze sprzętem działa tylko jeden program, zazwyczaj płatny ( do kupienia razem ze sprzętem).


Moim zdaniem w ELMie drzemie ogromny potencjał, gdyby nie to, że w szafie leży sprzęt z grupy 3, na pewno bym nabył ELMa.

Wracając do Twojego pytania: Viaken robi kase na tym, że jeden kable sprzedaje z małymi modyfikacjami jako kable dedykowane do różnych aut (np różnica w pinologii). Są to kable z grupy 1. Nie wiem czy wsadzają tam FTDI czy CP. Ceny kabli nie są wysokie, więc jeżeli kupujesz z myślą tylko o jednym aucie, to wychodzi ok.


Moim zdaniem powinieneś sprawdzić tego ELMa jeszcze raz.
Sprawdz jaką prędkość portu ma ustawioną na kompie kolegi któremu działa i ustaw u siebie taką samą. Nie ma bata, musi działać!
 
 
     
 and11


Informacje
opolskie

LPG: Nie
Imię: Andrzej
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 42
Skąd: Widok
Wysłany: 17 Październik 2015, 19:31   
   Moje auto: była Corsa B X12SZ jest Signum Z19DTH


Jutro będę miał kabel od kolegi i będę próbować, jeżeli uda mi się uzyskać jakiś pozytywny wynik zabawy z elm postaram się o tym poinformować. ;)

Bardzo dziękuję za pomoc oraz za bardzo dokładne wyjaśnienie. ;)

Pozdrawiam ;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon » Kabel diagnostyczny
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.