Przesunięty przez: Kaszubski
28 Marzec 2016, 16:10
Gotująca się woda/nie działający wentylator/...
Autor Wiadomość
 majorq


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Kacper
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 1
Skąd: Radom
Wysłany: 23 Lipiec 2015, 22:15   Gotująca się woda/nie działający wentylator/...
   Moje auto: OPEL CORSA B 1.4


WIttam!

Posiadam OPLA Corse B 1.4 w benzynie z 98 roku. Jakiś 10 dni temu jadąc do pracy zagotował mi się plyn chłodzący/woda pod maską. Jakoś wróciłem do domu. Ale było to samo. Następnego dnia samochód trafił do mechanika. I co? Wymiana chłodnicy, termostatatu oraz włącznika wentylatora - wszystko NOWE. Dwa dni i możemy odebrać samochód. Pojechałem do domu, a następnego dnia znowu jadąc do pracy ta sama jazda. I znowu do wracamy do mechanika. Diagnoza nr. 2 NOWY włącznik od wentylatora(zakupiony w sklepie) okazuję się jednak nie sprawny. Na następny dzień kupiłem nowy włącznik i mechanik wymienił NOWY(zepsuty) na NOWY(sprawny - sprawdzane jakos w wodzie przez ów mechanika). Kolejne 2-3 dni możemy odebrać samochód. Po przejechaniu rundki przez miasto spostrzegłem, że temperatura sięga ponad 110, a wentylator nadal stoi. Samochód po godzinie oddałem po raz 3 do mechaniora.
W sobotę dopiero będzie coś działane.

CO wy na tą histrotie? Jakies pomysły co zrobić?
 
     
 Raf02


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Rafał
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Radzyń Podl.
Wysłany: 24 Lipiec 2015, 16:10   
   Moje auto: '99 Corsa B 2.0 16V Turbo 225hp/340Nm


Silnik 1.4 16v czyt 8v? A pompa wody może?
Włącznik wentylatora to mam rozumieć ten w chłodnicy?
Ogólnie jak jedziesz to temperatura powinna być w okolicach 90-95 stopni bez ingerencji wentylatora
 
     
 Banerx
Zasłużeni
VW Gruppe



Informacje
malopolskie

LPG: Tak
Imię: Piotr
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 177
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Lipiec 2015, 18:51   
   Moje auto: Fabia I


No chyba ze ma 16v tam temp 100 nie schodzi :) , wiem bo mam 16 zaworowca :) . Czujnik termostatu i tyle nie ma innej opcji ewentualnie załóż sobie sam włącznik jak ja zrobiłem i jak mnie się pojawia 100 włączam i wentylatorek chłodzi do 95 :) .
 
 
     
 CorsaCG


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Tak
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 1
Skąd: GruCity
Wysłany: 26 Lipiec 2015, 10:16   
   Moje auto: Corsa B X12SZ


Wentylator włącza się po przekroczeniu 95*C
Może da się wkręcić czujnik temp. od innego modelu Corsy ? np. od 1.2 8V
 
     
 holden
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 26 Lipiec 2015, 13:51   

Tak czytam ten temat i zastanawiam się czy ten mechanik sprawdził na krótko czy w ogóle wiatrak jest sprawny :...: Bo jest możliwe że tu tkwi twój problem.
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26 Lipiec 2015, 23:02   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


CorsaCG napisał/a:
Wentylator włącza się po przekroczeniu 95*C
Może da się wkręcić czujnik temp. od innego modelu Corsy ? np. od 1.2 8V

Temperatura załączenia wentylatora w benzynie to 98*C , 1,2 8V też ma taką temperaturę załączenia .

Po pierwsze - tak jak napisał przedmówca należałoby sprawdzić sam wentylator chłodnicy .
Po drugie - upewnij się czy wskaźnik na zegarach pokazuje właściwą temperaturę , podłącz chociaż pod komputer i porównaj ze wskazaniami drugiego czujnika podłączonego do ECU .
Po trzecie - w układzie chłodzącym po rozgrzaniu tworzy się określone ciśnienie które powoduje że temperatura wrzenia cieczy jest znacznie wyższa , ciśnienie jest regulowane zaworkami w korku zasobnika cieczy , brak ciśnienia powoduje że ciecz zaczyna wrzeć jeszcze przed osiągnięciem 100*C
Jeśli ciecz zaczyna się gotować w temperaturze 95-100*C to znaczy że układ cieczy jest nieszczelny , przyczyna zazwyczaj wtedy leży w popsutym (nieszczelnym) korku zasobnika cieczy chłodzącej .
 
 
     
 the_black4


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Piotr
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Sierpień 2015, 13:35   
   Moje auto: Corsa B 1.0 12V X10XE


Sprawdź tu: http://klubcorsa.pl/forum/viewtopic.php?t=8976

też miałem problem z wysoką temperaturą, z chłodnicą termo włącznikiem było wszystko ok. U mnie nowy czujnik na zegar był wadliwy.
 
     
 grbuy


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Krzysiek
Dołączył: 02 Sie 2015
Posty: 4
Skąd: Assenede
Wysłany: 15 Sierpień 2015, 09:42   
   Moje auto: Corsa B


Banerx napisał/a:
No chyba ze ma 16v tam temp 100 nie schodzi :) , wiem bo mam 16 zaworowca :) . Czujnik termostatu i tyle nie ma innej opcji ewentualnie załóż sobie sam włącznik jak ja zrobiłem i jak mnie się pojawia 100 włączam i wentylatorek chłodzi do 95 :) .
100 nie schodzi? W sumie Corsą B jeżdżę dopiero 2 tygodnie, ale mi temperatura do stu podbija jak jadę 130-140. A jak już go pocisnę na 150 i nawet troszkę więcej to wtedy dopiero ciutkę 100 przekracza, ale to dopiero jak na obrotach go pocisnę przez chwilę... Silnik 1.2 16V ECOTEC 99r. Za to jak jadę 110-120 to temperatura nie przechodzi za drugą kreskę za 90tką. Chyba że jest ponad +30 na dworze jak ostatnio to przy 110-120 wchodzi na trzecią kreskę za 90tką i to maks... Dodam że silnik z przebiegiem 140k
 
     
 Banerx
Zasłużeni
VW Gruppe



Informacje
malopolskie

LPG: Tak
Imię: Piotr
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 177
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Sierpień 2015, 23:22   
   Moje auto: Fabia I


grbuy napisał/a:
Banerx napisał/a:
No chyba ze ma 16v tam temp 100 nie schodzi :) , wiem bo mam 16 zaworowca :) . Czujnik termostatu i tyle nie ma innej opcji ewentualnie załóż sobie sam włącznik jak ja zrobiłem i jak mnie się pojawia 100 włączam i wentylatorek chłodzi do 95 :) .
100 nie schodzi? W sumie Corsą B jeżdżę dopiero 2 tygodnie, ale mi temperatura do stu podbija jak jadę 130-140. A jak już go pocisnę na 150 i nawet troszkę więcej to wtedy dopiero ciutkę 100 przekracza, ale to dopiero jak na obrotach go pocisnę przez chwilę... Silnik 1.2 16V ECOTEC 99r. Za to jak jadę 110-120 to temperatura nie przechodzi za drugą kreskę za 90tką. Chyba że jest ponad +30 na dworze jak ostatnio to przy 110-120 wchodzi na trzecią kreskę za 90tką i to maks... Dodam że silnik z przebiegiem 140k


Mówisz o konstrukcji silnika 1.2 16V pewnie w manualu, ja mam 1.4 16V w automacie więc inna konsrtukcja chłodnicy, ale nie zmienia to faktu iż mój pomysł działa i ma się nawet dobrze, chodź corsa u mechera z skrzynią właśnie to do momentu awarii przy włączonym cały czas wentylu miałem 95 stopni.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Gotująca się woda/nie działający wentylator/...
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.