LPG: Nie
Imię: Kacper
Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 1 Skąd: Radom
Wysłany: 23 Lipiec 2015, 22:15 Gotująca się woda/nie działający wentylator/... Moje auto: OPEL CORSA B 1.4
WIttam!
Posiadam OPLA Corse B 1.4 w benzynie z 98 roku. Jakiś 10 dni temu jadąc do pracy zagotował mi się plyn chłodzący/woda pod maską. Jakoś wróciłem do domu. Ale było to samo. Następnego dnia samochód trafił do mechanika. I co? Wymiana chłodnicy, termostatatu oraz włącznika wentylatora - wszystko NOWE. Dwa dni i możemy odebrać samochód. Pojechałem do domu, a następnego dnia znowu jadąc do pracy ta sama jazda. I znowu do wracamy do mechanika. Diagnoza nr. 2 NOWY włącznik od wentylatora(zakupiony w sklepie) okazuję się jednak nie sprawny. Na następny dzień kupiłem nowy włącznik i mechanik wymienił NOWY(zepsuty) na NOWY(sprawny - sprawdzane jakos w wodzie przez ów mechanika). Kolejne 2-3 dni możemy odebrać samochód. Po przejechaniu rundki przez miasto spostrzegłem, że temperatura sięga ponad 110, a wentylator nadal stoi. Samochód po godzinie oddałem po raz 3 do mechaniora.
W sobotę dopiero będzie coś działane.
Silnik 1.4 16v czyt 8v? A pompa wody może?
Włącznik wentylatora to mam rozumieć ten w chłodnicy?
Ogólnie jak jedziesz to temperatura powinna być w okolicach 90-95 stopni bez ingerencji wentylatora
LPG: Tak
Imię: Piotr
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lip 2010 Posty: 177 Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Lipiec 2015, 18:51
Moje auto: Fabia I
No chyba ze ma 16v tam temp 100 nie schodzi , wiem bo mam 16 zaworowca . Czujnik termostatu i tyle nie ma innej opcji ewentualnie załóż sobie sam włącznik jak ja zrobiłem i jak mnie się pojawia 100 włączam i wentylatorek chłodzi do 95 .
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26 Lipiec 2015, 23:02
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
CorsaCG napisał/a:
Wentylator włącza się po przekroczeniu 95*C
Może da się wkręcić czujnik temp. od innego modelu Corsy ? np. od 1.2 8V
Temperatura załączenia wentylatora w benzynie to 98*C , 1,2 8V też ma taką temperaturę załączenia .
Po pierwsze - tak jak napisał przedmówca należałoby sprawdzić sam wentylator chłodnicy .
Po drugie - upewnij się czy wskaźnik na zegarach pokazuje właściwą temperaturę , podłącz chociaż pod komputer i porównaj ze wskazaniami drugiego czujnika podłączonego do ECU .
Po trzecie - w układzie chłodzącym po rozgrzaniu tworzy się określone ciśnienie które powoduje że temperatura wrzenia cieczy jest znacznie wyższa , ciśnienie jest regulowane zaworkami w korku zasobnika cieczy , brak ciśnienia powoduje że ciecz zaczyna wrzeć jeszcze przed osiągnięciem 100*C
Jeśli ciecz zaczyna się gotować w temperaturze 95-100*C to znaczy że układ cieczy jest nieszczelny , przyczyna zazwyczaj wtedy leży w popsutym (nieszczelnym) korku zasobnika cieczy chłodzącej .
LPG: Nie
Imię: Krzysiek
Dołączył: 02 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Assenede
Wysłany: 15 Sierpień 2015, 09:42
Moje auto: Corsa B
Banerx napisał/a:
No chyba ze ma 16v tam temp 100 nie schodzi , wiem bo mam 16 zaworowca . Czujnik termostatu i tyle nie ma innej opcji ewentualnie załóż sobie sam włącznik jak ja zrobiłem i jak mnie się pojawia 100 włączam i wentylatorek chłodzi do 95 .
100 nie schodzi? W sumie Corsą B jeżdżę dopiero 2 tygodnie, ale mi temperatura do stu podbija jak jadę 130-140. A jak już go pocisnę na 150 i nawet troszkę więcej to wtedy dopiero ciutkę 100 przekracza, ale to dopiero jak na obrotach go pocisnę przez chwilę... Silnik 1.2 16V ECOTEC 99r. Za to jak jadę 110-120 to temperatura nie przechodzi za drugą kreskę za 90tką. Chyba że jest ponad +30 na dworze jak ostatnio to przy 110-120 wchodzi na trzecią kreskę za 90tką i to maks... Dodam że silnik z przebiegiem 140k
LPG: Tak
Imię: Piotr
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lip 2010 Posty: 177 Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Sierpień 2015, 23:22
Moje auto: Fabia I
grbuy napisał/a:
Banerx napisał/a:
No chyba ze ma 16v tam temp 100 nie schodzi , wiem bo mam 16 zaworowca . Czujnik termostatu i tyle nie ma innej opcji ewentualnie załóż sobie sam włącznik jak ja zrobiłem i jak mnie się pojawia 100 włączam i wentylatorek chłodzi do 95 .
100 nie schodzi? W sumie Corsą B jeżdżę dopiero 2 tygodnie, ale mi temperatura do stu podbija jak jadę 130-140. A jak już go pocisnę na 150 i nawet troszkę więcej to wtedy dopiero ciutkę 100 przekracza, ale to dopiero jak na obrotach go pocisnę przez chwilę... Silnik 1.2 16V ECOTEC 99r. Za to jak jadę 110-120 to temperatura nie przechodzi za drugą kreskę za 90tką. Chyba że jest ponad +30 na dworze jak ostatnio to przy 110-120 wchodzi na trzecią kreskę za 90tką i to maks... Dodam że silnik z przebiegiem 140k
Mówisz o konstrukcji silnika 1.2 16V pewnie w manualu, ja mam 1.4 16V w automacie więc inna konsrtukcja chłodnicy, ale nie zmienia to faktu iż mój pomysł działa i ma się nawet dobrze, chodź corsa u mechera z skrzynią właśnie to do momentu awarii przy włączonym cały czas wentylu miałem 95 stopni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum