LPG: Nie
Imię: Adam
Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 1 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 13 Listopad 2014, 18:13 [Awaria] Turbina sie wyłącza Moje auto: Corsa D 1.3 CDTI 75km
Przy ostrym gazowaniu auto dochodzi do 80km/h i 3000obr i wtedy momentalnie spadają obroty i od tej pory do "restartu" auta turbo nie działa. Przy tym na moment zapala się kontrolka auta z kluczykiem.
W techu pokazuje błąd DTC-P0234 - wysokie ciśnienie doładowania.
jaka może być tego przyczyna?
Auto ma 220tyś km przebiegu
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 15 Listopad 2014, 00:57 Re: [Awaria] Turbina sie wyłącza Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
micek napisał/a:
Przy ostrym gazowaniu auto dochodzi do 80km/h i 3000obr i wtedy momentalnie spadają obroty i od tej pory do "restartu" auta turbo nie działa. Przy tym na moment zapala się kontrolka auta z kluczykiem.
W techu pokazuje błąd DTC-P0234 - wysokie ciśnienie doładowania.
jaka może być tego przyczyna?
Auto ma 220tyś km przebiegu
Turbina przeładowuje do wymiany elektrozawór. Koszt 150 zł
U ciebie niema takie zaworu, ponieważ masz zwykłą turbinę. Sprawdź przewody gumowe, wyczyść czujnik w kolektorze dolotowym, ewentualnie turbina nie domaga.
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 16 Listopad 2014, 00:19
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
michalck napisał/a:
U ciebie niema takie zaworu, ponieważ masz zwykłą turbinę. Sprawdź przewody gumowe, wyczyść czujnik w kolektorze dolotowym, ewentualnie turbina nie domaga.
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 17 Listopad 2014, 18:10
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
michalck napisał/a:
W takim razie gdzie go znajdziemy w tym silniku?
Proszę uprzejmie. Silnik Corsa D, rok 2007, 1.3 Z13DTJ zawór znajduje się na pasie głównym, przykręcony do małej metalowej tabliczki znamionowej jak na poniższym zdjęciu.
Być może nie wszystkie silniki 1.3 75KM go posiadały, ale najlepiej niech sprawdzi go u siebie sam założyciel tematu. Co nie zmienia faktu, że zawór taki występował.
Oczywiście zawór jest na pasie przednim ale w silniku DTH co do DTJ czyli wersji 75km przy turbinie bez zmiennej geometrii taki zawór nie występował. Wiem, że katalogowo taki zawór ma zastosowanie w DTJ ale czy ten silnik miał turbinę o zmiennej geometrii? Jestem przekonany, że nie miał, dlatego mam takie wątpliwości. Jeżeli te silniki miały turbo o zmiennej geometrii wtedy ten zawór występuje. Ale nie jestem pewny w 100%, że DTJ miały zmienną geometrię. Ale zgadzam się w 100% z tobą aby autor po prostu zajrzał pod maskę i sprawdził jaką ma i wszystko będzie jasne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum