LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 10 Skąd: Szczucin
Wysłany: 26 Październik 2014, 14:48 [Elektryka] komunikat błędu F corsa D benzyna - skrzynia man Moje auto: 1.2 benzyna
Witam, przeszukałem forum w poszukiwaniu mojego problemu i niestety.
Od początku, wracając od rodziców podczas jazdy zacząłem słyszeć dziwne stuki w samochodzie które dość nieregularnie i nie logicznie zaczęły pojawiać się w samochodzie - coś jakby dobiegał dźwięk pracującej betoniarki, myślałem że przegub - ale podczas skręcania wszystko ok, oglądałem gumy itd no bez większych zastrzeżeń.
Podnieśliśmy z teściem na podnośnikach przód samochodu i były stuki przy 4 biegu i większych obrotach - bardziej słyszalne w kabinie niż pod spodem samochodu - teść nie umiał zlokalizować czy to od koła czy od skrzyni biegów... -mowa o kole lewym po stronie kierowcy.
I po tej naszej małej diagnozie, która nie dała oczywistej odpowiedzi, czy to przegub zewnętrzny czy wewnętrzny zauważyłem, że gdy przód był podniesiony to z pełnego baku paliwa nagle wskaźnik wskazuje pusty bak i wyświetla się przy przebiegu komunikat błędu F.
Jakieś pomysły?
Zarówno interesuje mnie odpowiedź co może być przyczyną wspominanych stuków oraz kwestia tego błędu - w tej kwestii udostępniam filmik aby zobrazować problem:
Literka F w skrzyni Easytronic oznacza błąd komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów. Podpiąć pod komputer i zobaczyć jaki błąd i czego dotyczy. Być może te stuki są z sobą jakoś powiązane.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2015963.html
i tak będę musiał podpiąć pod komputer - z tym, że od opisywanych wszędzie problemów z błędem F u mnie jest mała różnica, cały czas nie ma problemu z uruchomieniem silnika, pali bez problemowo...
mam nadzieję że to nic takiego, od zakupu corsy pojawiają się takie małe rzeczy sukcesywnie i coraz bardziej przybliżają mnie do decyzji sprzedaży...
Może niema problemu z uruchomieniem ale lokalizacja problemu może być podobna.
Silnik masz raczej mało awaryjny, ale easytronic to słaby punkt tego samochodu tak samo jak skrzynia M20.
poprawka do tematu, błąd ustąpił samoczynnie, została kwestia stuków - jak będę wiedział co to za ustrojstwo to pochwale się na forum co i jak
[ Dodano: 28 Październik 2014, 12:21 ]
dzwoniłem właśnie do mechanika i podejrzewa bicie od skrzyni biegów - podobno było mało oleju, sprawdzałem i nie stwierdziłem tego a także poprzedni mechanik, który robił przy samochodzie - biegi zmieniały się delikatnie i nic na to nie wskazywało... ma sprawdzić co i jak i mam nadzieję że to nie będzie skrzynia - boje się nawet myśleć ile to będzie kosztować. Mam nadzieję że to jednak przegub robi całe zamieszanie...
Olej w skrzyni powinno się wymieniać, a skrzynie w corsie, a dokładniej M20 i M32 nie słyną z dużych przebiegów dlatego o wymianie oleju trzeba pamiętać. Jestem świeżo po wymianie oleju w skrzyni. Jak będziesz wymieniał olej w skrzyni wymień na kolor słomkowy wprowadzony po 2012 roku dostępny w salonie opla. Fabrycznie był wlewany czerwony. Jeżeli masz skrzynie M20 6B to wlewaj słomkowy. Koszt 1l to około 55zł. Do skrzyni wchodzi 2,2l mniej więcej, a do czystej skrzyni około 2,4l. Nie wiem czy mało oleju w skrzyni dawało by takie objawy jeżeli nie zauważyłeś żadnego wycieku. A olej wymienić warto.
samochód kupiłem stosunkowo niedawno, po zakupie wjechał do mechanika na niezbędne naprawy i wymiany po czym gość stwierdził że nie ma potrzeby wymiany oleju w skrzyni, zaufałem i teraz czort karty rozdaje...
objawy były jak na przegub po zblokowaniu prawego koła tłukło się w samochodzie, po zmianie prawa strona chodziła cicho. Nie chciałby dać się naciągnąć na wymianę skrzyni - a boje się że mechanik działa metodą prób i błędów
Rozpędź autko jak usłyszysz niepokojące dźwięki naciśnij sprzęgło jak ustanie to na 80% problem związany ze skrzynią biegów. Jest taki stereotyp, że oleju w skrzyni się nie wymienia to może dotyczyło samochodów 15 letnich ale nowsze to już nie to samo, a w szczególności ople.
Usterka usunięta - jak na tą chwilę wychodzi na to, że problemem była skrzynia - wymienił mechanik i objawy ustąpiły.
Nie mogę natomiast pozbyć się wrażenia, że po tej interwencji mechanika samochód jest jakiś zamulony. Wcześniej przy prędkości 100 km/h obroty sięgały 3k natomiast teraz przy tych samych obrotach mam już corsę rozpędzoną do 120 km/h... tak samo przy 4 biegu łapie 2k obrotów dopiero przy prędkości 80 km/h.
Może wcześniej było to spowodowane usterką która kryła się w skrzyni, a teraz już łapie prawidłowe wartości? A jak wasze odczucia podczas prowadzenia waszych cors? Jak mają się obroty do prędkości?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum