Wysłany: 1 Luty 2013, 12:15 Corsa 1,4i Grzeje się na postoju
Witam od wczoraj jestem posiadaczem Corsy B.No i jest taki problem że samochodzik grzeje się na postoju temperatura podchodzi do 95-97 stopni i załącza się wentylator po czym teperatura się utrzymuje przez chwile po 2-3 min schodzi do 93-92 wentylator się wyłącza i tak w kółko podczas jazdy problem grzania nie występuję.Wiem że te silniki w corsach są praktycznie nieśmiertelne.I nie wiem co to może być czy układ jest zanieczyszczony,chłodnica,pompa wody.A może coś większego ? Za samochodzik dałem 2,5k przejechałem 100km do domu prędkość 100-120km/h i nic niepokojącego się nie działo.
lukasi525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 1 Luty 2013, 15:10
Może zamiast płynu masz wodę , albo po prostu zapowietrzony układ .
To normalne że corsa w korku łapie temperaturę np 97stopni włącza się wentylator i zbija ja a podczas jazdy już dochodzi do stanu całkowicie prawidłowego (okolice 90 stopni) nie widzę tu nic dziwnego szczerze mówiąc nie ma się czym martwić
Mamy temperatury około 3 stopni, więc raczej nie powinno coś takiego wystąpić. Chociaż fakt jest taki, że corsa lepiej się grzeje jak stoi A często załącza się wentylator? Bo piszesz tylko, że pracuje 2-3 minuty. Oczywiście płyn masz na właściwym poziomie? Może termostat się przycina, i zbyt późno otwiera duży obieg, a może po prostu panikujesz :pomysl:
Miałem kilka samochodów i praktycznie w żadnym takie coś nie występowało.Miałem tak samo w jednym samochodzie nissan almera 1.6. U mnie temperatury teraz są 7-9 stopni.Wody nie mam jest płyn. No to może corsa tak ma nie wiem bo gdy wiatrak schlodzi to temperatura spada. Ale gdy jade stane na światłach to po 4-6min temperatura wzbija się do tych 95-98 stopni po czym podczas jazdy spada albo po ustawieniu dmuchawy na ciepłe powietrze i na odkręceniu jej na maxa.
No to normalne w korku stoisz to sie grzeje u mnie to samo jest
lukasi525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 1 Luty 2013, 20:15
Woda różni się od płynu tym że ma niższą temperaturę wrzenia. Przy 90 stopniach w wodzie pojawiają się bąbelki powietrza a w płynie nie.
To jet właśnie ta różnica Yogi97037.
U mnie tak samo się dzieje, rozgrzany silnik po jeździe postoi 5 min i temp. dochodzi do 100C z tym że wentylator mi się nie włącza, muszę wymienić czujnik temp chłodnicy.
Może mi ktoś podać jaki dokładnie to czujnik jest? już jeden kupiłem okazało się że za mały. (sprawdzałem kable na krótko, wentylator chodzi)
kolego Brzoza grzanie się silnika na postoju to norma. Przecież nie ma chłodzenia "naturalnego" bo nic nie wieje w chłodnicę tak jak podczas jazdy.
Kolego Raf02 jeśli chodzi o czujnik : http://allegro.pl/czujnik...2938551983.html
to dokładnie taki. Też nie dawno wymieniałem bo wentylator nie chodził. Jest łatwy do wymiany, wkręcany jest po prawej stronie chłodnicy na dole, na rogu (strona pasażera)
ja mam corse 1.4 44kW 1997 i podczas normalnej pracy silnik ma temperature 94 stopni natomiast przy jeżdzie w letnich korkach silnik nagrzewa sie do 102 stopni i potem załącza sie wentylator( włącznik wentylatora był wymieniany bo wczesniej nie działał) i tutaj pytanie czy to jest normalne? Płyn chłodniczy jest. zdziwiło mnie to że ktos napisął ze rozgrzany silnik mial 90 stopni bo u mnie ani u mojej sis co ma taki sam silnik normalna temperatura pracy to 94 stopni. Ogólnie podejrzewam że wskaźnik temperatury silnika na kokpicie zawyża mi temperature. Jak najlepiej sprawdzić czy dobrze wskazuje temperature? oraz jak odpowietrzyć układ chłodzenia bo to tez może być przyczyna nagrzewania.
LPG: Tak
Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Maj 2013, 00:52
Moje auto: Corsa B 3D 1.4 96r. z LPG C14NZ
murinus napisał/a:
... i tutaj pytanie czy to jest normalne? Płyn chłodniczy jest. zdziwiło mnie to że ktos napisął ze rozgrzany silnik mial 90 stopni bo u mnie ani u mojej sis co ma taki sam silnik normalna temperatura pracy to 94 stopni. Ogólnie podejrzewam że wskaźnik temperatury silnika na kokpicie zawyża mi temperature. Jak najlepiej sprawdzić czy dobrze wskazuje temperature? oraz jak odpowietrzyć układ chłodzenia bo to tez może być przyczyna nagrzewania.
Zakres temperaturowy silnika w obrębie <90-94 stopni> podczas jazdy to narmalka. W korku moja corsina załącza wiatrak przy 98 stopniach. Jak tylko wydostane się z korka temperatura się normuje.
Co do odpowietrzenia układu - jeśli po wymianie wlałeś odpowiednią ilość płynu to układ sam się odpowietrza po otwarciu wszystkich obiegów (stąd niekiedy dolewki po wymianie płynu). Układ działa tak, że dopuki płyn zakrywa wlot w zbiorniku doputy brak jest powietrza w układzie. Nawet jeśli takowe dostało się zaraz po wymianie to po powrocie do zbiornika górnym wężem zostaje "pod korkiem" a pompa pobiera płyn z dołu zbiornika.
ilość płynu chłodniczego mialem dolaną odpowiednią ilość, więc pewnie sie odpowietrzył prawidłowo skoro tak piszecie.
wstawiony włącznik wentylatora to 1.850.117. I jedyna myśl czemu załącza sie przy około 102 stopniach(według wskaźnika) to jego błędne wskazanie.
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 12 Maj 2013, 15:17
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Corsy mają 2 rodzaje włączników Termo w chłodnicy..
Nie wiem od czego zależą ( przypuszczam że od roku Wypuszczenia) ale wiem ze jeden włącza wentylator przy +- 102 stopniach a Drugi w przedziale 94-98
czyli temperaturą się już nie przejmować a tak z innej beczki wie ktoś ile kosztuje robocizna za wymianę sprężyn z przodu? bo jebły mi sie ostatnio dwie
1.2 używanie słów ogólnie przyjętych za niecenzuralne - Za To możesz dostać Nawet Bana Dziś Tylko Upomnienie bo wiele forów od Tego Odeszło i Bluzgają ale Na przyszłość Uwaga !!
A Ponadto Nie mieszaj Tematów
Ostatnio zmieniony przez DAMIAN1991 13 Maj 2013, 16:20, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Nie
Imię: Marek
Wiek: 40 Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 2 Skąd: Gorzów
Wysłany: 22 Maj 2013, 09:10
Moje auto: Opel Corsa B 1.4i 16V
Ci co mówią, że to jest naturalne i normalne, że temp. w ciągu 5-10 minut podchodzi do 100 stopni podczas stania w korku, moim zdaniem są w błędzie. Bo mnie właśnie dopadł ten problem. Jestem użytkownikiem swojej Corsy B 1.4i 16v około 4 lat. I przez 3 lata z temperaturą nie miałem żadnych problemów. Mimo stania w długich korkach nigdy temp nie przekraczała mi 91 stopni, nigdy nie załączał się jakiś wiatrak. Dopiero w tamtym roku pod koniec lata pojawił się ten problem(skojarzyłem, że problem jest od czasu gdy kiedyś zapaliła mi się kontrolka silnika). Wystarczy od 5-10 minut stania w korku żeby temp wzrosła do 100 stopni, słyszę, że załącza się wentylator mimo to temp utrzymuje się na swoim poziomie wysokim poziomie 100 stopni, dopiero podczas jazdy temp. spada... byłem u mechanika, stwierdził, że wszystko jest ok, bo wentylator się załącza i twierdzi, że to jest normalne, ale do cholery przez 3 lata jeżdżenia nigdy temp. nie przekroczyła nawet 91 stopni w korkach. Tą zimę jakoś przeżyłem, bo temp. otoczenia była niska, ale teraz w ciepłe dni silnik grzeje się szybciej i boje się żeby na mieście nic się nie stało mojej corsie. Mój kolega w swojej Corsie B nie ma takiego problemu.
A czy płyn chłodniczy ma duże znaczenie podczas chłodzenia? mam już go ponad 3 lata i nie zostawał wymieniany ani dolewany, bo trzyma poziom (zmienił tylko kolor z różowego na niebieski)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum