LPG: Tak
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 5 Skąd: Lędziny
Wysłany: 18 Kwiecień 2013, 14:26 klekocze po odpaleniu
Witam,
Moj problem z corsa (1.4 bezyna+gaz) polega na klekotaniu jak dieslu po odpaleniu przez 4sekundy, póżniej klekot ucicha i silnik pracuje normalnie. Wydaje mi sie ze to nie jest normalny obiaw, co moze byc tego powodem, czy sie moze lepiej tym nie martwic?
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 18 Kwiecień 2013, 16:28
Moje auto: Laguna II PHII
przyspieszenie zapłonu, mała liczba oktanowa paliwa lub wypalone gniazda zaworowe od gazu, jakby nie napisałeś nic o samochodzie więc wróżyć można wiele, ile auto ma przebiegu? co było robione? ile na gazie przebiegu? od ilu lat gaz? jaka instalacja? pytań jest pierdyliard, zacznij od napisania czegokolwiek
PS: spalanie stukowe? (ale to by chyba nie przechodziło po chwili tylko utrzymywało się non stop)
LPG: Tak
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 5 Skąd: Lędziny
Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 09:33
Samochod kupiłem we wrzesniu 2012 stuki pojawiły sie w zimie. Obecnie ma przejechane 143 tys. instalacja Akme ma 6 lat i zakładana była przy przebiegu 30 tys. Co było robione przy poprzednim włascicielu nie wiem.
Też myślę, że to coś z hydraulicznymi popychaczami, silnik popracuje chwilę, napompuje tam oleju i potem jest OK bo nadmierny luz zostaje skasowany. I teraz nasuwa się pytanie, czy któryś kasownik (hydrauliczny popychacz) się jakoś uszkodził i jak autko postoi to olej z niego ucieknie, czy któryś zawór wpadł w gniazdo?
Wysłany: 18 Maj 2013, 10:10
Moje auto: Corsa C 1.0
Miałem taki przypadek i to przy przebiegu zaledwie ok. 60 tysięcy. Wymiana oleju załatwiła sprawę. Myślę, że problem wynika bardziej z winy oleju, niż mechaniki, ale to tylko moje zdanie i niekoniecznie trzeba się z nim zgadzać
w mojej tak się robi jak jest za mało oleju doleję jej oleju by uzupełnić stan i objaw całkiem znika jeśli nie robiłes to sprawdź stan i uzupełnij olej.
Ja miałem wcześniej 1.2i nigdy nic takiego nie było a tam twż jest łańcuch teraz mam 1.4 i tam jest pasek wszytko po wymianie a i tak problem sie pojawia gdy jest mało oleju
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 27 Listopad 2013, 22:14
Moje auto: AG Z14XEP
zdaje się że slawek7 miał podobny problem w swojej 1.0 z klekotaniem po zmianie oleju z 15W40 na 10W40. Wówczas ktoś mu napisał że może to mieć związek z tym że olej nie dotarł do popychaczy. Możesz go zapytać jak to teraz u niego wygląda.
Wysłany: 29 Listopad 2013, 14:26
Moje auto: opel Corsa C 1.0
witam ponownie.
Byłem już u mechanika i stwierdził że na 90 % rozrząd. Mówił że robił już nie raz alez jego doświadczenia wynika że wymieniać należy łańcuch, napinacz bo reszta znaczy ślizgi i koła raczej się nie zużywają. Niestety rozmawiałem jeszcze ze znajomym co ma podobną i on stwierdził że może być również pompa bo napinacz jest jakąś sprężyną napinany :smutas: :smutas:
i kolejne 500 aż strach pomyśleć. Napiszcie proszę jak to w końcu jest.
Ostatnio zmieniony przez 29 Listopad 2013, 22:54, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2 Grudzień 2013, 18:15
Moje auto: Corsa B X10XE
Zostałem wywołany więc odpowiem.
Nie wypowiadam się co do przyczyny, ale co zrobiłem i co pomogło.
Wcześniej miałem olej 15W40 i faktycznie dość często klekotały.
Bałem się ale wymieniłem na 10W40. Przeszło. Jak dotąd nie narzekam. Fakt że bezpośrednio po wymianie (chyba z winy zapowietrzenia się popychaczy) przez jakiś czas (2 odpalenia ranne) pukały, ale teraz jest OK.
A mnie ciekawi co mechanik ma na myśli rozrząd? Przecież sam rozrząd nie puka. Jedyne co może to ocierać łańcuch, ale pukanie? Daj znać co było u Ciebie bo to ciekawe.
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 17 Styczeń 2014, 20:00
Moje auto: Corsa B 1.0
U mnie po odpaleniu klepią popychacze, później na rozgrzanym lekki diesel plus bliżej nieokreślone szuranie - obstawiam rozciągnięty łańcuch. Przez 10 lat 5w50 Mobil1, teraz 10w40 GM, większych wycieków brak, olej jest raczej przepalany- 190 000 km.
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 12:24
Moje auto: opel Corsa C 1.0
U mnie po wymianie łańcucha silnik też zdecydowanie ciszej pracuje. Troche terkoce ale to wkońcu tylko trzy cylindry i to chyba dlatego. Aco do szurania to łąncuch po slizgach się suwa i zwsze w tych silnikach trochę to słychać. Ale to moja opinia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum