LPG: Nie
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 7 Skąd: wschowa
Wysłany: 27 Marzec 2013, 16:04 czasami gasnie
mam taki problem z corsa b silnik c12nz 95 rocznik. otóż czasami gasnie podczas jazdy, na światłach i pokazuje sie zolta kontrolka. komputer nie pokazuje żadnych błędów. wymienione zostały przewody paliwowe z filtrem, cewka, świece,kable, map sensor a objawy sie nie zmieniły poza tym że rowniej chodzi. co może być przyczyną? dodam jeszcze że termostat jest zacięty i idzie cały obieg.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Marzec 2013, 22:12
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
spidan napisał/a:
W tym silniku to tylko sonda lambda może warjować
Tyle że lambda nie ma nic do gasnąceg silnika , co najwyżej może wpływać na większe zużycie paliwa.
Od 95r. w corsie montowano x12sz , czy jesteś pewien że to c12nz .
Elementem charakterystycznym dla c12nz jest klasyczny rozdzielacz zapłonu na kopułce ,
x12sz ma natomiast zespół cewek i EGR
W jaki sposób były odczytywane błędy? czy próbowałeś odczytać kody błyskowe?
[ Dodano: 27 Marzec 2013, 22:16 ]
lukas-87 napisał/a:
otóż czasami gasnie podczas jazdy.
Opisz dokładniej w jakich okolicznościach , czy gaśnie w taki sposób jak by ktoś wyłączył kluczykiem , przy wciśniętym pedale gazu czy w momencie gdy odpuszczasz gaz ?
LPG: Nie
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 7 Skąd: wschowa
Wysłany: 27 Marzec 2013, 22:36
na sto proc jest nz z czerwoną kopulka. tak kodami blyskowymi sprawdzalem. jak np odlaczylem egr to wychodził kod 34. zresetowalem jakiś tydz temu i nie mam żadnych błędów. mówisz o tym czujniki halla?
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Marzec 2013, 22:55
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
lukas-87 napisał/a:
mówisz o tym czujniki halla?
Skoro mowa o czujniku halla , sprawdź trzypinową kostkę podłączoną do aparatu zapłonowego, czasem styki śniedzieją i może się dziać tak jak pisałeś wyżej (też miałem taki problem).
Sprawdź przewody masowe przykręcone do silnika w okolicach kółka rozrządu na głowicy, najlepiej je odkręć i wyczyść na powierzchniach przylegania, zanim się do tego zabierzesz odłącz akumulator.
Ostatnio zmieniony przez yosh 28 Marzec 2013, 00:21, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Nie
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 7 Skąd: wschowa
Wysłany: 27 Marzec 2013, 23:31
właśnie że nie ma jakiegoś konkretnego typu kiedy gasnie. czasami na światłach zgaśnie na skrecie gdy wciskam sprzeglo i przy normalnej jeździe sie przydlawi na kilka sekund. odczowalne tak jakby ktoś wyłączył zaplon i trochę przychamowal. jaki rozdzielacz miałeś na myśli? jutro rano przeczyszcze styki i masy pojezdze troche i dam znać.
LPG: Nie
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 7 Skąd: wschowa
Wysłany: 27 Marzec 2013, 23:56
zapomniałem dodać ważnej rzeczy. po zgasnieciu auto odpala z trudem ok 5 sekund krecenia i jak już zalapie to chodzi najpierw na dwa cylindry od 5 do 15 sekund potem wskakuje na 3 cylindry i chwilę po tym już dziala normalnie na 4.
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 28 Marzec 2013, 09:18
Moje auto: ASTRA G
Cytat:
zapomniałem dodać ważnej rzeczy. po zgasnieciu auto odpala z trudem ok 5 sekund krecenia i jak już zalapie to chodzi najpierw na dwa cylindry od 5 do 15 sekund potem wskakuje na 3 cylindry i chwilę po tym już dziala normalnie na 4.
Tak to jest ważniejsze niż świecąca się kontrolka.
yosh napisał/a:
spidan napisał/a:
W tym silniku to tylko sonda lambda może warjować
Tyle że lambda nie ma nic do gasnąceg silnika , co najwyżej może wpływać na większe zużycie paliwa.
Zgadza się zmyliłem się tą kontrolką bo ten silnik jest prost jak cep w porównaniu z jego następcami a zapomniałem o czujniku położenia wałka rozrządu bo na niego wskazują objawy. Możliwe że izolacja gumowa stwardniała i wykruszyła się od temperatur i teraz przewody mają przebicie. A tego nawet na kompie nie wykryjesz.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Marzec 2013, 15:41
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
w c12nz jest tylko jeden tego typu czujnik i znajduje się w aparacie zapłonowym, po zdjęciu kopułki trzeba zdjąć palec i plastikową osłonę.
W celu oględzin wygodnie jest zdemontować cały aparat, sprawdź czy w szczelinie impulsatora nie ma jakiegoś opiłka metalu, jeśli masz możliwość to podmień na inny aparat zapłonowy.
Zanim zdemontujesz aparat zaznacz sobie kreską aby ustawić go w tej samej pozycji bowiem ustawia się nim kąt wyprzedzenia zapłonu.
A filtr powietrza wymieniałeś? Ja tak miałem po wymianie i wyszło że sonda. Odłącz sondę i zobacz czy będzie tak samo. A sory ja mam gaz ty nie. Pozdro.
LPG: Nie
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 7 Skąd: wschowa
Wysłany: 2 Kwiecień 2013, 17:06
aparat przeczyszczony trochę się polepszyło. zdarza mu się przygasnąć ale już nie tak często i nie na światłach. przy okazji wyszło że palec do wymiany.
Ostatnio zmieniony przez spidan 3 Kwiecień 2013, 15:22, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum