Przesunięty przez: Kaszubski
12 Kwiecień 2016, 19:28
Dziwne drganie podczas skręcania w prawo w Corsie B
Autor Wiadomość
 qazman
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 27 Grudzień 2008, 20:48   Dziwne drganie podczas skręcania w prawo w Corsie B

Witam, mam mały problem, podczas skręcania w prawo (w lewo wszystko ok) samochód wpada w "drgawki' nie wiem jak to dokładnie opisać, jeśli skręcam bardzo wolno nie zawsze to czuć, ale jak lekko przygazuje kierownica stawia opór, to samo podczas jazdy, w lewo mogę kręcić bez oporów, w prawo już wyraźnie czuć opór. Zapytałem szwagra mówił coś o braku płynu w ABS'ie, szczerze ja się na tym w ogóle nie znam, jest to mój pierwszy normalny samochód (poprzednio maluch). Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł mi podpowiedzieć co może być tego powodem.

Oprócz tego, mam mały wyciek z miejsca zaznaczonego na zdjęciu (zdjęcie ściągnięte z pierwszej lepszej aukcji, nie moje) mógłby mi ktoś napisać co to jest?
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 27 Grudzień 2008, 22:11   
   Moje auto: Opel Astra G


Co do wibracji... Ja miałem kiedyś tak w Cinquecento jak poduszka amortyzatora się skończyła :strzel:

A wyciek... też mam w tamtych okolicach podobnie, ale jak zamoczyłem w tym palca to wydawało się jakby zwykła woda tam wpadła i nie umiała wypłynąć :graty:
 
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 27 Grudzień 2008, 22:23   

Jak pisze lukbud, może to być poduszka amorka, ew krzywa felga, wykończony prawy amortyzator/sprężyna, skrzywione drążki itp. Najlepiej wybierz się do warsztatu to Ci sprawdzą co nie tak.

Co do drugiej kwestii, tzn. wycieku obok wybieraka to nie ma co sie martwić. Olej ze skrzyni "się poci", w Corsach to standard. Do wymiany simeringi i pierdoły tego typu, gra nie warta świeczki. Jak lukbud również trafnie zauważył, to takie miejsce gdzie zbiera sie woda, więc z pozoru może to wyglądać jak wyciek. Olej to ;p
 
     
 DizzyX
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 27 Grudzień 2008, 23:40   

cwirus88 napisał/a:
Do wymiany simeringi i pierdoły tego typu, gra nie warta świeczki.


... bo i tak zaraz zacznie pocić się od nowa i będzie zasyfione na nowo ...
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 00:03   

DizzyX napisał/a:
cwirus88 napisał/a:
Do wymiany simeringi i pierdoły tego typu, gra nie warta świeczki.


... bo i tak zaraz zacznie pocić się od nowa i będzie zasyfione na nowo ...


wiedziałem że o czymś zapomniałem ;p

Wiesz, jak masz czas, miejsce i chęci/umiejętności to możesz sobie to powymieniać bo uszczelki to kwestia groszy. Na jakieś trochę kilometrów będziesz miał sucho. W tej kwestii warsztat omijaj bo za robociznę zapłacisz koszmarne pieniądze.
 
     
 qazman
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 16:13   

Dzięki za odpowiedzi. Dzisiaj byłem w warsztacie, narazie, żeby sprawdzić amortyzatory, jutro jadę jeszcze raz, tylny amortyzator jest lekko zużyty (mokry, zauważyłem podczas wymiany opon na zimówki, oprócz tego 1 opona była walnięta), nie wiem jak to się nazywa, ani co oznacza ta liczba (głównie ojciec to załatwiał) na monitorze pokazała się liczba 48 oraz lekko ponad 60. Narazie nei trzeba go wymieniać, za pół roku mam sprawdzić jeszcze raz.

Mam pytanie co do wspomagania, podobno przez to mogą być drgania oraz opór podczas skręcania, prawda to? gdzie jest zbiorniczek z tym płynem w corsie?


z motofakty.pl :
"Najczęstszymi objawami niedomagań układu kierowania ze wspomaganiem hydraulicznym jest utrudnione kierowanie pojazdu w przypadku skrętu, wibracje, głośna praca pompy, wycieki oleju."
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 17:44   
   Moje auto: Opel Astra G


qazman napisał/a:
z motofakty.pl :
"Najczęstszymi objawami niedomagań układu kierowania ze wspomaganiem hydraulicznym jest utrudnione kierowanie pojazdu w przypadku skrętu, wibracje, głośna praca pompy, wycieki oleju."


tu bardziej chodzi o kręcenie kierownicą na postoju- pompa wyje, albo ciężko się kręci kierownicą no i czasem układ lubi ciec gdy się zużyje- wtedy tylko naprawa :strzel:
 
 
     
 qazman
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 09:28   

Dzisiaj byłem w warsztacie, wymienić olej i sprawdzić czy coś jest nie tak, wszystko w porządku, żadnych wygięć czy czegoś podobnego, może to przez ten zużyty amortyzator, za kilka miesięcy się wymieni.
Dzieki za odpowiedzi.
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 10:00   

qazman napisał/a:
może to przez ten zużyty amortyzator, za kilka miesięcy się wymieni.
Dzieki za odpowiedzi.


Dziwne podejście, amortyzator to kluczowy element decydujący o Twoim bezpieczeństwie- a na tym się nie oszczędza.
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 10:21   
   Moje auto: ASTRA G


Zgadzam sie z Cwirusem w 120%, ale ważniejsze jest bezpieczeństwo Innych użytkowników niż Twoje :glosno:
Chyba że chcesz mieć kogoś na sumieniu?
 
 
     
 qazman
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 13:22   

Koło marca amortyzator będzie wymieniony, więc bez obaw, na razie jest w dobrym stanie, jak pisałem, w warsztacie przetestowano te amortyzatory i na monitorze pokazały się 2 liczby ~60 oraz 48, kazano mi sprawdzić to jeszcze raz za pół roku, jednak wymienię go w marcu.
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 13:43   

Takie badania to pic na wode fotomontaż. Jak Ci trzęsie autem podczas skrętu to znaczy że na amorku coś nie gra i nie wykazuje już pełnej sprawności. Wiem że może marudzimy, ale jak trzęsie to pewnego razu może pęknąć...
 
     
 Dżola
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 15:25   

I oczywiście pamiętajmy, że amortyzatory powinno wymieniać się parami!!! ;p
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 16:03   
   Moje auto: Opel Astra G


Ja miałem kiedyś strzelone 3 amory (2x tył i lewy przód) w Cinquecento. Faktycznie to jazda jak z zamkniętymi oczami pod prąd na autostradzie...
Dlatego fura szybko znalazła nowego właściciela :lolek:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Dziwne drganie podczas skręcania w prawo w Corsie B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.