kupiłem corse w której prawdopodobnie był zamontowany silnik td (na to wskazuje pokrywa zaworów) czy jest możliwe by samochód palił wiecej paliwa przez to, iż jest tam komputer od td? wiem że świece są dobre, jutro pojutrze jade wyregulować zawory coś jeszcze moze być przyczyna spalania 8l? jeżdze raczej eco. Dodam że taki wzrost zauważyłem po ostatnim tankowaniu wcześniej przy totalnie dziadkowym stylu jazdy spaliła mi 4.7l po miescie, normalnie 5,5.
LPG: Nie Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 154 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Październik 2012, 17:33
Na wpływ i zużycie paliwa ma wpływ wiele czynników.... począwszy od ilości pasażerów na pokładzie, a skończywszy na lejących wtryskiwaczach lub tez w większej mierze staniu w korkach niż jeżdżeniu co jest coraz częstszym objawem dnia codziennego dla zmotoryzowanych. Co do komputera to w 1.5D będziesz miał tylko elektronikę przy ABS o ile posiadasz i przy AIRBAGU. Jak ci dużo pali to warto zobaczyć wtryskiwacze czy nie leja i dać do regulacji zawory.
Andi, dzieki wielkie wkońcu się doczekałem jakiegoś zainteresowania.
Jeżdże przeważnie sam, dziennie robie koło 50km i to mieszanie za miasto i w mieście. Auta nie cisne bo nie ma co. Zawory wyreguluje sam jeszcze w tym tygodniu, a wtryskiwacze ile może kosztować ich sprawdzenie, naprawa ew. wymiana? Coś czytałem że sprawdenie mieści się w 100zł a np. zakup nowych. Wiem, że za świece ngk musiałem zapłacić 110zł :lolo: A i jeszcze jedno co dawkuje paliwo na wtryskiwacze skoro nie ma kompa, odrazu pompa?
LPG: Nie Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 154 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Październik 2012, 20:03
Co do sprawdzania wtryskiwaczy w Bydgoszczy biorą od 20-30zł za sztukę. Polega to na wykręceniu wtryskiwaczy podpięciu pod specjalną pompkę i sprawdzeniu jak rozpylane jest paliwo pod różnym ciśnieniem. Widać wtedy gołym okiem czy wtrysk rozpyla paliwo prawidłowo czy tez leje paliwo dając znacznie większą dawkę niż powinien.
Co do braku komputera a podawania paliwa to w samych dieslach odbywa się to za pomocą pompy paliwa na której tez możesz regulować dawkę. Moja rada - jak nie masz odpowiedniego przyrządu do mierzenia luzów zaworowych to daj sobie spokój. Poszukaj dobrego serwisu diesla w Twojej okolicy. Myślę że sprawdzenie wtrysków wraz z regulacja luzów zaworowych do 250zł na max się zamkniesz wraz z uszczelką pod klapę zaworów. Jakbyś coś potrzebował i miał pytania to pisz.
Pozdrawiam
Luzy zaworów są idealnie ssacy 0.15 wydech 0.25. Z wtryskami pojechałem do dieslowców powiedział, że nie ma sensu bo slychać i widać ze nie są w złym stanie, co do porannego kiepskiego odpalania kazał zamontować zawór zwrotny na przewodzie paliwowym i nie będzie się dusił (swiece mam sprawne). wymienie jeszcze filtr paliwa bo wyglada na dawno(nawet bardzo) nie wymieniany. Czy to też coś pomoże? I co ważne zatankuje do pełna, zrobie 100km i dokladnie sprawdze ile spali. no i sprawdze czy gdzieś nie ucieka mi sieka ale z drugiej strony nigdzie nic nie czuć.
[ Dodano: 18 Październik 2012, 18:28 ]
A i jeszcze jedno ważne pytanie czy jest jakaś róznica między pompą do turbo a do wolnossącego? Czy np jest, że są identyne tylko na pompie ustawia się ilość dawkowanego paliwa. Jak tak to jaka powinna być ilośc tego paliwa w zwykłym dieslu.
LPG: Nie Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 154 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Październik 2012, 17:38
Dane co do ciśnienia i dawki paliwa informacje znajdziesz w książce "Sam naprawiam Corsa B". Dostępna do pobrania z forum jak nie znajdziesz to pisz na PW
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum