Dostajemy się do śrubek za kratką nawiewu: Uwaga jak robisz to pierwszy raz, trzeba przełamać strach że coś sie zaraz połamie.
Przekręcasz kratke na maksa w dól, ja leciutko podważam sobie śrubokrętem
Powstaje większy otwór, w który wkładając palce, można kratkę przekręcić tak, aby była cała w poziomie:
W głębi widać śrubke, którą odkręcamy
Śrubki są dwie, jedna za lewą, druga za prawą kratką nawiewu:
krok#2 Odłączenie TID'a od deski.
Gdy uporamy się z dwiema kratkami i śrubami... można wyciągnąć TID'a
Uwaga z tyłu trzyma go przewód.. !!
wtyczka u góry ma taki przycisk, który trzeba nacisnąć i delikatnie wyciągnąć kabel z kostki (cierpliwości może wychodzić ciężko, nie polecam również zbyt szarpać itp
krok#3 Wymiana żaróweczek
Żaróweczki już widać – są zaznaczone na zdjęciu poniżej.
Aby ułatwić sobie życie odkręcamy daszek, i mamy wygodniejszy dostęp do żaróweczek. Aby wyjąć lampkę trzeba ją przekręcić i wtedy wychodzi.
Żaróweczki wyglądają nietypowo, ale z dostaniem nie ma najmniejszych kłopotów. Wystarczy wziąść jedną na wzór, i w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym dostaniemy odpowiednią.
Ceny wahają się od 0,80 zł do 4 zł / szt. w zależności od sklepu. W ASO ponoć 2 zł sztuka.
Polecam wymienić od razu obydwie sztuki – wydatek niewielki, a zaoszczędzi ponownego rozkręcania i grzebaniny.
Wiek: 49 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Styczeń 2012, 21:59
Pozwolę sobie nieco sprostować Twoją radę. Nie trzeba rozkręcać kokpitu, jedynie wyjąć kratki i wówczas wymienić żarówki. Poza tym nie trzeba niczego malować. Właśnie wstawiłem dwie, nowiutkie niebieskie diody i wszystko pięknie świeci bez malowania niebieskim blaskiem.
Imię: Kamil
Wiek: 31 Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: Radom
Wysłany: 29 Czerwiec 2013, 23:37
Moje auto: COrsa b X12SZ
A czy to prawda, że po wymianie żarówek na diody nie widać tego co jest wyświetlane w ciągu dnia tylko jak się ciemniej zrobi? Chodzi o to czy światło diody w tym przypadku nie "przegrywa" ze światłem słonecznym?
Podrawiam
Ostatnio zmieniony przez sQcha 1 Lipiec 2013, 00:11, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 22:50
Moje auto: Corsa B X12XE
Kamil napisał/a:
A czy to prawda, że po wymianie żarówek na diody nie widać tego co jest wyświetlane w ciągu dnia tylko jak się ciemniej zrobi? Chodzi o to czy światło diody w tym przypadku nie "przegrywa" ze światłem słonecznym
Sporo zależy od tego, jak mocne diody się zastosuje. Ja w AG (MID) i CB (TID) zastosowałem chyba najlepsze z możliwych do wyświetlaczy (które także bardzo dobrze widać w dzień), czyli:
Ściemnianie oczywiście działa normalnie - tak samo, jak przy zwykłych żarówkach. Diody polecam czerwone - efekt jest naprawdę niesamowity. Poniżej foto, ale nie oddaje ono efektu na żywo, gdzie kolor jest ciemniejszy, bardziej soczysty i tak nie razi:
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 207 Skąd: Kutno / Łódź
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 12:13
Moje auto: Opel Corsa B 1.7TD
Kamil napisał/a:
A czy to prawda, że po wymianie żarówek na diody nie widać tego co jest wyświetlane w ciągu dnia tylko jak się ciemniej zrobi?
Wszystko ładnie widać po zastosowaniu samych diod, bez żadnego malowania plastików- zdjęcie robione w dzień:
Troszkę "odświeżyłem kotleta" (ostatnia wiadomość w temacie napisana była ponad miesiąc temu), ale myślę że to zdjęcie w przyszłości rozwieje wątpliwości innych Corsiarzy
Pozdrawiam serdecznie!
LPG: Nie
Imię: Tomek
Wiek: 54 Dołączył: 12 Maj 2014 Posty: 17 Skąd: Bytom
Wysłany: 2 Lipiec 2014, 14:37
Moje auto: Opel Corsa B 1.2 16V
Czyli można rozumieć że wystarczy wyjąć kratki nawiewu pod wyświetlaczem i bez problemu wymienię na diody tak? A jeszcze jedno pytanko ile trzeba diod do podświetlenia zegarów? Będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam.
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 5 Lipiec 2014, 05:41
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Niestety nie trzeba wyjąć Kratki z nawiewu nastepnie odkrecić i odpiąc Wyświetlacz( to często trochę trudne , a czasem poźniej trzeba nowy wyświetlacz ) wymienić żaróweczki na nastepnie poskładać. To generalnie jeszcze nie tragedia
Co do Podświetlenia zegarów to zależy od Licznika Wiem ze Różnica była miedzy Licznikiem z Obrotką i bez Jednej sztuki - Obrotka miała 3 bez 2
Ale jak byś chciał jakoś bardziej rozwojowo podejść to już wg. Pomysłu ( tak jak wyżej) no i do Wyświetlacza o którym wyżej mowa 2 sztuki
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 207 Skąd: Kutno / Łódź
Wysłany: 24 Luty 2016, 22:27
Moje auto: Opel Corsa B 1.7TD
Fistashi napisał/a:
Witam, jako że temat troszkę przeleżał i wszelkie grafiki szlag trafił, postanowiłem odświeżyć.
Do wymiany potrzebuję jakiś specjalnych diód? Czytałem coś gdzieś o W5W, czy zwykłe ledy 12V wystarczą?
Mógłby ktoś zreuploadować grafiki co i jak krok po kroku?
Z góry dzięki.
Pierwszy post zaktualizowany.
Potrzebujesz dwóch żaróweczek LED R5 T5 dokładnie takich jak na obrazu:
Widać kilka postów wcześniej, że świecą bardzo ładnie. U siebie wymieniłem dwie zwykłe na niebieskie ledówki i jest super, nie trzeba wcale malować ekranu wyświetlacza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum