Wysłany: 23 Listopad 2008, 13:46 TEMPERATURA SILNIKA "CORSA C" 1300cdti
Witam, od zeszłego toku jestem posiadaczem "corsy c" 1,3cdti a mój problem polega na: nagrzewanie się silnika - dopiero po przejechaniu około 8km wskazówka temp zaczyna się podnosić ? Czy to jest normalne czy też to jest problem z termostatem lub czujnikiem ?
Proszę o pomoc na maila marsel60@wp.pl lub na forum
pozdrawiam
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 23 Listopad 2008, 21:44
Moje auto: Opel Astra G
85*C to w sumie odpowiednia temperatura pracy silnika (w zależności od
termostatu temperatura będzie wynosiła +/- 90*C), więc awarię termostatu i
czujnika bym wykluczył.
W mojej Corsie i Astrze ojca i kiedyś w naszej Corsiawie C(wszystkie
benzynowe) wskazówka z reguły zaczynała się podnosić po przejechaniu około
5-6km. Kolega ma Octavie TDi i nabiera ona temperatury po dystansie podobnie
jak Twoja Corsina, więc może po prostu Diesle potrzebują trochę więcej
czasu, żeby się nagrzać (szczególnie w takiej temperaturze jaką mamy teraz
za oknem )
w corsie 1,3 cdti nagminnie padają termostaty wiec raczej wymiana koszt nie wielki a spalanie moze spasc o ponad 1litr
Arek [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 23 Luty 2009, 11:10
mam ten sam silniczek i z temperaturą jest podobnie - wskazówka zaczyna drgac po 6/7 km bo tyle mam do pracy
Jarec122 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 24 Marzec 2009, 14:56
w mojej corsie podobnie (przebieg 118000 km),żeby wskazówka temp. się ruszyła to naprawdę trzeba przejechać dość sporo. Kupiłem ją w październiku zeszłego roku tak więc nie wiem jak się będzei zachowywała temperatura gdy będzie 30 stopni na plusie
DONCOR [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 24 Maj 2009, 00:23
U mnie jest podobnie - zimą po przejechaniu 6,7 km wskazówka ospale zaczyna przemieszczać się ku górze - silnik osiąga temperaturę ok. 85 stopni C*
LPG: Nie
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Październik 2009, 23:12
Witam. Posiadam Corse 1.3 CDTI i tak jak u Was wskażnik temperatury rusza po około 7 km ale jest jeden warunek ... że nie używam ogrzewania. Kiedy włacze dmuchawe na ciepłe powietrze automatycznie powoli spada mi temeperatura silnika i przy niskich temperaturach , kiedy szyby sa zaparowane a dmmuchawa działa intenstywnie to temperatura potrafi spaść do minimu. Czy mam walnięty termostaty czy Wy tez tak macie?:) Pozdrawiam
kruszyn1 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 17 Październik 2009, 06:24
Seth to normalne - diesel dłużej łapie temperature niż benzynka, gdybyś miał walnięty termostat to teoretycznie wcale by się nie podnosiła wskazówka, ale to też zależy od kilku czynników
kruszyn1
Wiesz....nie zgodził bym się z tobą tak w 100%.
W tym silniku wchodzi 6,7L chłodziwa-to bardzo dużo i woda nie nadąża sie nagrzewać a chłodniczka w dmuchawie przy niskich temp i włączonym grzaniu przejmuje funkcję chłodnicy głównej i dlatego tak temp na wskaźniku leci, mam to samo :pff:
mojo [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 5 Listopad 2009, 15:56
Ja mam 1.7 cdti i muszę przejechać z 10 km. Potem trzyma już temperaturę czyli nie termostat bo jak w Zafirze 1.8 padł to się w ogóle nie nagrzewał silnik (jedynie w korku). Kruszyn ma rację że benzyna szybciej złapie temperaturę bo sprawność diesla jest większa. Gdzieś wyczytałem w necie odnośnie 1.7 cdti, że się długo nagrzewa (jako wadę) a tu widzę to się potwierdza i 1.3 cdti ma tak samo czyli wszystko jest ok:)
Andrew525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 5 Listopad 2009, 22:02
Seth napisał/a:
Witam. Posiadam Corse 1.3 CDTI i tak jak u Was wskażnik temperatury rusza po około 7 km ale jest jeden warunek ... że nie używam ogrzewania. Kiedy włacze dmuchawe na ciepłe powietrze automatycznie powoli spada mi temeperatura silnika i przy niskich temperaturach , kiedy szyby sa zaparowane a dmmuchawa działa intenstywnie to temperatura potrafi spaść do minimu. Czy mam walnięty termostaty czy Wy tez tak macie?:) Pozdrawiam
Ja zauważyłem że jak jest zimno mam włączone ogrzewanie to po przejechaniu 15km wskazówka się nie podnosi, to też jest normalne?
Dodam że nie stoję w korkach tylko jadę cały czas ok 80-110km/h .
Pamiętam że w lecie jak było 25-30C i jezdziłem po górach Szczyrk, Wisła i te tereny to miałem tylko 90C .
mojo [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 10:50
Andrew525 napisał/a:
Ja zauważyłem że jak jest zimno mam włączone ogrzewanie to po przejechaniu 15km wskazówka się nie podnosi, to też jest normalne?
Dodam że nie stoję w korkach tylko jadę cały czas ok 80-110km/h .
Pamiętam że w lecie jak było 25-30C i jezdziłem po górach Szczyrk, Wisła i te tereny to miałem tylko 90C .
Nagrzewnica do ogrzewania jest dodatkową chłodnicą (obrazowo) i jak ją włączasz to zwiększasz ilość płynu, który musi się nagrzać a układ ogrzewania nie jest "zabezpieczony" termostatem w odniesieniu do silnika. Dlatego będzie się dłużej nagrzewać z włączonym ogrzewaniem. Generalnie jak jest zimny silnik do do momentu jak nie osiągnie on jakiejś przyzwoitej temperatury tak ok 80 to sie nie powinno włączać ogrzewania bo pasażerowie mało zyskują a traci silnik.
Co do 90 st. to to jest chyba właściwa temp. pracy silnika dlatego jeśli dobrze działa termostat, który reguluje ilość przepływu cieczy pomiędzy silnikiem a chłodnicą to temp. będzie stała. Jak sie podniesie to zadziała wentylator czyli obieg wymuszony i znowu zbjje temp. do tej z jaką ma pracować silnik.
max [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 13:00
w moim 1.4 benzynka, temperatura wacha sie w granicach 90 do 98 stopni! w zimie troszke mniej.
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22 Kwiecień 2011, 23:04
Moje auto: Laguna II PHII
woking, nie wiem jak się zachowuje termostat w 1.4 ale teoretycznie powinien się otwierać przy około 86*, jeżeli temperatura Ci tak wysoko skacze bez pałowania to możesz wymienić dla spokoju (koszt termostatu nowego nie powinien być większy niż 30zł) - oczywiście możesz go wyciągnąć i "ugotować" w wodzie z termometrem i zobaczyć przy jakiej temp. się otwiera ale pytanie czy gra warta świeczki ;)
zanim zaczniesz grzebać to sprawdź też poziom płynu chłodzącego, jak wymiana termostatu nie da efektu to można jeszcze sprawdzić czujnik temperatury,
pisząc czarne scenariusze i zakładając że nic z tych rzeczy nie będzie skuteczne zostaje chłodnica i pompa wody? :d
Ja mam pytanie. W corsie z13, 1.3 CDTI temperatura praktycznie nigdy nie przekracza 82 stopni. Dopiero po jakiejś ostrzejszej jeździe dochodzi do 90. Wydaje mi się że nie jest to odpowiednia temperatura. Jak uważacie?
Witam. Mam taką oto przypadłość. Otóż jak teraz się ochłodziło to podczas jazdy autem wskazówka temperatury silnika zaczyna podnosić się dopiero po przejechaniu ok 10 km ale to jak wracam z pracy po południu. Jak jadę rano do pracy to z reguły jest zimniej i wskazówka temperatury ani drgnie. Czy to wina termostatu, czy po prostu ten typ tak ma? A może winne jest co innego? A tak w ogóle to gdzie się ten termostat w silniku znajduje, jak on wygląda( jeszcze go nigdy nie wymieniałem, dla tego się pytam) i jak go wymienić?
[ Dodano: 16 Listopad 2011, 20:35 ]
aa i pytanie jeszcze takie jak się wymienia ten termosta? Może jest gdzieś np na necie instrukcja jak się to robi?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum