Wysłany: 18 Luty 2011, 22:29 Corsa b 15td - Zmiana kompletnegu układu wydechowego
Witam planuję na wiosnę wymienić kompletny układ wydechowy (bo jest już w rozsypce). A jak już wymieniać to na coś konkretnego czyli żeby polepszyć zrywność auta lub żeby przybyło trochę kucy. Jeżeli ma ktoś do tego smykałkę to proszę o pomoc i jakieś propozycje. Czekam niecirpliwie i pozdrawiam.
Skoro to jednostka turbodoładowana, to najkorzystniejszym rozwiązaniem pod względem przyrostu mocy, jest odetkanie wydechu celem polepszenia prędkości przepływu spalin. Kwestia katalizatorów/tłumików zależy od Ciebie - przy takiej mocy myślę, że 1.5-2.0 cale, więcej nie trza...
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 18 Luty 2011, 22:59
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Tyle że Moim zdaniem w Przypadku Diesla Przelotowy wydech o zwiększonej średnicy Może przysporzyć problemów.. Samochód Będzie trochę bardziej Kopcił... A to Może być powód częstszych kontroli Niebieskich...
Ale Ogólnie Propozycja zwieszenia średnicy wydechu jest Rozsądnym rozwiązaniem... Warto by było zrobić przy takiej modyfikacji pomiar mocy na Hamowni w Celu sprawdzenia czy ta modyfikacja coś dała ( tzn. przed i po modyfikacji)
Z tego co zerkałem pod auto to katalizatora niema, a co do tłumika końcowego to nowy jakiś lekko mruczący bym wybrał. Dobrze a co do twoich podpowiedzi czyli od silnika puścić rurę 1.5l ub 2.0 cale, a na końcu zakończyć jakim tam tłumikiem basowym?
[ Dodano: 18 Luty 2011, 23:03 ]
Co do kopcenia to jak narazie na starym wydechu jest ok raczej nie kopci.
Szczerze, nie znam się na dieslach, sam dłubałem w dwóch silnikach turbodoładowanych, ale benzynach, siedzę także na co dzień w tym temacie jako "aktywny hobbysta", więc do do kopcenia się nie wypowiem. Możesz użyć jakiegoś środkowego tłumika "tłumiącego", a końcowy zostawić przelotowy, z ewentualnym silencerem. Takie rozwiązanie na pewno jest bardziej przyszłościowe, jeśli chodzi o możliwości ewentualnej rozbudowy.
Oczywiście, wraz z "udrożnieniem" wydechu, powinno iść się w przebudowę dolotu = większa średnica, stożek oddzielony od silnika + doprowadzenie zimnego powietrza (cold air intake).
Jednak co do konkretnych modów, a także podatności tej jednostki na modyfikacje, to bym zasięgnął porady osób na forum, które owy motor posiadają. Szczerze mówiąc, nie wiem, jaka jest charakterystyka tej jednostki, ale zasada pracy turbodoładowanego diesla i benzyny jest chyba dość podobna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum