Powinieneś mieć, aby go nie porysować (koszt ok. 6 zł na allegro), ale można też dwoma śrubokrętami tylko delikatnie. Bez wyciągania radia raczej się nie da bo zaczepy są pod radiem.
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 14 Czerwiec 2010, 19:27
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
Dobra zamówiłemem te klucze. A masz jakieś doświadczenie w wymianie tych żarówek, wiesz jaki tam jest model tych żarówek? i czy po wyciągnięciu radia i włożeniu go z powrotem nie trzeba go będzie znowu aktywować techem?
Co do żarówek nie wiem jakie, bo nie wymieniałem, ale jak je wyjmiesz i pójdziesz do elektrycznego to na pewno dostaniesz. Co do radia nie powinno być żadnych problemów, bo ja swoje stare oraz to z navi wyciągałem setki razy i nie było żadnego problemu, bo jak radio jest zgrane raz z wyświetlaczem to już później nie ma problemów. Jak co to pisz.
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 24 Czerwiec 2010, 16:48
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
Wymieniłem te żarówki mauro. Poszło prosto, cięzko było jedynie wyciągnąć ten panel. Ale w życiu bym nie pomyślał że trzeba wyciągać do tego radio, dobrze że kupiłem te klucze. Zarówki kosztowały mnie 5 zł / szt. Gdyby ktoś kiedyś wymieniał to warto przesmarować całe te krawędzie w tym panelu smarem, bo u mnie to wszystko strasznie skrzypiało:).
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 24 Czerwiec 2010, 21:26
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
mauro napisał/a:
Będę wymieniał w przyszłym tygodniu, bo jadę do ASO na taki duży przegląd po 2 latach, a powiedz mi czy tobie sam komunikat INSP2 zgasł?
Mnie ten komunikat insp2 nie świecił przy tych spalonych żarówkach kokpitu. Świecił jedynie jak się spaliła żarówka H7 z przodu. Wtedy świecił komunikat insp2 i insp4. Ale jak wymieniłem tą żarówkę - to zgasły oba komunikaty.
A jaki masz teraz przebieg w samochodzie. Ja mam 47 tys ale filtra paliwa jeszcze nie wymieniałem.
Ostatnio zmieniony przez 82yeti 24 Czerwiec 2010, 21:36, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 24 Lipiec 2010, 22:33
Moje auto: Corsa D Black&White
Mam pytanie widzę że rozmawiacie na temat żarówek jakie żaróweczki są potrzebne pod zegary i czy jest możliwość ich wymiany bez większych kłopotów najlepiej jak by wmontować białe bo te żółte już mnie trochę drażnią
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 24 Lipiec 2010, 22:59
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
Arrczi napisał/a:
Mam pytanie widzę że rozmawiacie na temat żarówek jakie żaróweczki są potrzebne pod zegary i czy jest możliwość ich wymiany bez większych kłopotów najlepiej jak by wmontować białe bo te żółte już mnie trochę drażnią
zegarów nie na razie nie ruszałem. Wymieniałem tylko te z nadmuchów (są 2 szt ) warto tam wymienic od razu dwie bo jak sie spali to znowu trzeba rozbierać te wszystkie panele. Ogólnie wymiana jakiejkolwiek żarówki w corsie to tragedia. W nadmuchach są takie małę żarówki na wcisk - nie wiem jakie są w zegarach ale chyba jakies inne,
Wymieniłem te żarówki mauro. Poszło prosto, cięzko było jedynie wyciągnąć ten panel.
Gregor, a jak wyciągnąłeś ten panel, jak dostać się do tych zaczepów i w którym miejscu one są. Odkręciłem te dwie sruby na dolnej krawędzi otworu radia i próbowałem różnych sposobów - była nawet bezowocna próba ściągnięcia pokręteł - wszystko bezskuteczne mimo wspomagania się w pracy lusterkiem i latarką. Szerszy opis wysłałem ci e-mailem.
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 8 Październik 2010, 20:25
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
Kurde troche to było temu. Pamiętam że gdzieś chyba po bokach z przodu musiałem coś podważyć, oczwywiście po odkręceniu tych śrub. Pokreteł nie trzeba usuwać. Wiem że musiałem troche się z tym szarpać ale dasz rade to zrobić. Tylko sobie czegoś nie pourywaj.
Przeszedłem wreszcie dzisiaj przez to i pozwalam sobie (dla chcących się w to zabawić po raz) opisać w miarę dokładnie całą procedurę: Żarówki (typ W1,2W – całoszklane, L=20mm, moc 1,2W) zamocowane są w oprawkach w płycie bazowej mechanizmów pokręteł i dostępne są po zdjęciu płyty czołowej z pokrętłami i przyciskami załączania sprężarki klimatyzatora, cyrkulacji wewnętrznej powietrza i ogrzewania szyby tylnej oraz specjalizowaną płytką drukowaną, wiązką przewodów i maskownicą. Ażeby po wymontowaniu radia (przy pomocy kluczy-wyjmaków o rozstawie 85mm, cena na „Allegro” około 8 zł./komplet) wyjąć płytę czołową pokręteł należy przede wszystkim ustalić ich pozycję wyjściową w jakiej będzie przebiegał później ponowny montaż po wymianie żarówek. Zwolnić jej 2 zaczepy górne (obok śrub z łebkami sześciokątnymi) wspomagając się np. szerokim śrubokrętem w celu odchylenia krawędzi kasety radia w której znajdują się otwory skojarzone z zaczepami. W przypadku trudności z wyjęciem płyty czołowej należy podważyć w kilku miejscach i próbować jednocześnie wyciągać jej dolną krawędź. Zdemontowana płyta (z wiązką przewodów i płytką drukowaną ) odkrywa gniazda z żarówkami na płycie bazowej, które najlepiej przy całej operacji wymienić w komplecie na nowe. Montaż po wymianie polega na wciśnięciu zdemontowanej płyty pokręteł w jej miejsce docelowe aż do zaskoczenia zaczepów zabezpieczających w swoje gniazda. Należy jednak przedtem ustawić pokrętła w pozycje jaką przyjęło się wcześniej przed demontażem jako wyjściową. Końcową operacją jest połączenie radia z okablowaniem i wprowadzenie go do kasety w we wnęce kolumny (przed operacją montażu wyjąć oczywiście klucze-wyjmaki).
Imię: Paweł
Dołączył: 21 Paź 2014 Posty: 12 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 21 Październik 2014, 21:23
Moje auto: Opel Corsa D
Witam. Dziś wymieniałem spalone żaróweczki panelu nawiewu oraz podświetlania zapalniczki w siostry Corsie D. Opracowałem serwis manual dla osób które nigdy tego nie robiły. Mam nadzieje że się przyda bo nigdzie w sieci nie mogłem znaleźć nic z zdjęciami na ten temat.
[ Dodano: 21 Październik 2014, 21:30 ]
Mam jeszcze pytanie do posiadaczy corsa D . Czy u was jest podświetlanie regulacji elektrycznej lusterek czy tylko świecą sie dwa klawisze od otwierania okien przednich ????
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 21 Październik 2014, 22:16
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
dedoxhalfway napisał/a:
Witam. Dziś wymieniałem spalone żaróweczki panelu nawiewu oraz podświetlania zapalniczki w siostry Corsie D. Opracowałem serwis manual dla osób które nigdy tego nie robiły. Mam nadzieje że się przyda bo nigdzie w sieci nie mogłem znaleźć nic z zdjęciami na ten temat.
[ Dodano: 21 Październik 2014, 21:30 ]
Mam jeszcze pytanie do posiadaczy corsa D . Czy u was jest podświetlanie regulacji elektrycznej lusterek czy tylko świecą sie dwa klawisze od otwierania okien przednich ????
Mamy taki fajny wątek poradniki - manuale. Zachęcam abyś tam wrzucił swój projekt bo jest bardzo dobry i na pewno przyda się komuś na przyszłość. Co do podświetlenia klawiszy od regulacji lusterek to z tego co się orientuje jest nie podświetlany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum