Witam,
Od pewnego czasu zapala mi się kontrolka od ręcznego...
I stąd moje pytanie:
Czy jest to możliwe żeby nasze Corsy miały czujniki zużytych klocków?
Dodam jeszcze, że dziwi mnie to że podczas hamowania się nie zapalają, tylko na jakiś wybojach...
OL! [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 20:44
francuz90 napisał/a:
zapala mi się kontrolka od ręcznego...
francuz90 napisał/a:
tylko na jakiś wybojach...
wychodzi na to że masz gdzieś przerwany przewód i ma zwarcie ...
musisz obadać czujnik hamulca ręcznego ...
francuz90 napisał/a:
Czy jest to możliwe żeby nasze Corsy miały czujniki zużytych klocków?
LPG: Tak Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 105 Skąd: Częstochowa\Rędziny
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 20:59
west napisał/a:
dolej płynu hamulcowego!
Ale patrzyłem ostatnio i jest go dosyć sporo... nie wiem co prawda ile musi być :P
A jak coś to jaki mam kupić zwykły czy jakiś specjalny?? Bo nie mam bladego pojęcia :ojh2:
OL! [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 21:04
raczej zwykły dot-4
w sklepie motoryzacyjnym ci powie ...
a w zbiorniczku powinno być prawie pełne
jest min i max zaznaczony ..
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Kwiecień 2010, 19:19
Witam, jak są zjechane klocki hamulcowe to tłoczki w cylinderkach wysuwają się bardziej i obniża się poziom płynu hamulcowego i wtedy właśnie lampka od ręcznego zaczyna się zapalać.. tak jak napisał West dolej płynu hamulcowego (DOT4), możesz też sprawdzić klocki hamulcowe być może są już zużyte.
LPG: Tak Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 105 Skąd: Częstochowa\Rędziny
Wysłany: 12 Kwiecień 2010, 00:32
No niestety klocki wymagają wymiany....ale sprawdziłem to dopiero jak dolałem płynu dot-4.
To teraz jak wymienię klocki to mam spuścić cały płyn i nalać od nowa czy po prostu poziom się zwiększy w zbiorniczku bez żadnych konsekwencji?
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 12 Kwiecień 2010, 16:59
przy wymianie klocków, za nim się włoży nowe klocki, tłoczki się wciska "do środka" i wtedy powinien trochę się podnieść poziom płynu hamulcowego, trzeba patrzeć żeby nie wylał się ze zbiorniczka ( jak wcześniej dużo nalałeś ), można też ściągnąć strzykawką jak jest go za dużo, przed wciskaniem tłoczków.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Kwiecień 2010, 13:53
przy zakładaniu klocków, trzeba zwrócić uwagę czy nie ma żadnych wycieków płynu hamulcowego z okolicy tłoczków oraz czy guma zabezpieczająca nie jest uszkodzona, jeśli to wszystko jest w dobrym stanie, wymiana jest zbędna. Trzeba tylko wszystko ładnie poczyścić i złożyć do "kupy". Pozdrawiam.
Co ważne, przy wciskaniu tłoczków trzeba zwrócić uwagę na to czy wciskają się lekko. Jeżeli nie to prawdopodobnie są delikatne wżery, które z czasem mogą spowodować blokowanie się tłoczka i będzie się koło grzało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum