Do jego dwóch nóżek musisz sobie przylutować kable a potem całość zabezpieczyć przed wilgocią, najlepiej zanurzając w butaprenie. i przyczepić (np za pomocą plastikowej opaski) z przodu za zderzakiem. W takim miejscu by nie oddziaływało na niego bezpośrednio powietrze wpadające przez zderzak w czasie jazdy.
PS. w elenktycznym to nie kupisz, musi być raczej elektroniczny :piwo:
No teraz mi bardzo rozjaśniliście sprawe z tym TID-em. Jeszcze małe pytanko gdzie przeciągnąc kable z wnętrza auto do silnika żeby zamontowac ten czujnik??
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Listopad 2009, 20:21
Od TIDa w prawo. Demontujesz schowek, półkę pod schowkiem i tam po prawej stronie samochodu masz takie gumowe przejście, dla kabli, z wewnątrz pojazdu do komory silnika, w drugiej strony wychodzą koło akumulatora, potem przy nadkolu do świateł i stamtąd już na środek zderzaka, uważając by zamontować je tak by nie dotykały chłodnicy i nie zaplątały się w wentylator.
Jeśli chodzi o czujnik, to kup ten termistor. Po co przepłacać.
Dla ciekawości powiem, że termistor NTC, to rezystor o nieliniowej ch-ce rezystancji o ujemnym współczynniku temperaturowym ( prostym językiem rezystor, który zmienia rezystancje pod wpływem temperatury - rezystancja spada wraz ze temperaturą o tyle, że nie liniowo)
Aha i dodam jeszcze, że termistory wyglądają jak kondensatory suche, nie wszystkie tak samo, czyli jak pan w sklepie elektronicznym da ci inny niż na zdjęciu Finosa, to również będzie dobry, byle miał 15K przy 0 stopni.
Tu masz termistory NTC:
http://images.google.pl/i...q=f&oq=&start=0
Ja już tak myślałem i się nie będe podpinał pod kable od radia bozabradzo nie wiem jak, a i tak nie będzie połączenia RDS także nie ma sensu. Jeden kabel ze stałym 12v wepne pod zapalniczke drugie 12v te po przekreceniu stacyjki wepne tam gdzie jest wentylator bo on się włącza jak się przekreci stacyjke i mase to tam wiadomo obojętnie. Mam nadzieje że bedzie dobrze. Bo z tego co rozumiem z tym kablem po przekręceniu stacyjki to ten wyświetlacz będzie działał jak się przekręci stacyjke ??
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 12 Listopad 2009, 14:42
piotrek16kb napisał/a:
Bo z tego co rozumiem z tym kablem po przekręceniu stacyjki to ten wyświetlacz będzie działał jak się przekręci stacyjke ??
Naczytałem się znalazłem, czas wolny i poszedłem robic i już TID podłączony tzn data i godz. juz ładnie chodzi. Wieczorem sobie polutowałem kable do tego termistora i jutro jeszcze to ide podłączyc i ciekawi mnie to czy takie małe coś będzie dobrze wskazywac temperature
[ Dodano: 14 Listopad 2009, 15:26 ]
Pojawił sie problem z temp. podłączyłem dwa termistory połączone szeregowo jeden 10 kilo-ohm drugi 4,7 kilo-ohm przylutowałem kable i podłaczyłem do TID i pokazuje mi temp poniżej zera a u mnie jest 10 stopni na plusie i po jakimś czasie zaczeła temp. mrugac. Mam jeszcze jedno pytanie z związku z tym oryginalnym czujnikiem oplowskim zew. temp. bo zastanawiam sie czy czasami tego nie kupic tylko wtedy kable przylutowac tam gdzie jest wejście na wtyczke i wystają dwa druciki??
Ostatnio zmieniony przez piotrek16kb 15 Listopad 2009, 14:35, w całości zmieniany 1 raz
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 14 Listopad 2009, 17:08
Skoro źle pokazują temperaturę to znaczy ze termistory są złe. To ze miga to normalne, w Corsie B jak temperatura jest poniżej 3 stopni to zaczyna migać, taka sygnalizacja o możliwości wystąpienia oblodzenia na drodze. Jak kupisz oryginalny to właśnie tak przylutujesz jak piszesz.
Jeszcze jedno takie pytanko czy jeśli ktoś nie miał seryjnie tego TID-a to może nie miec tego miejsca na wetknięcie tego czujnika w tym zderzaku?? bo szukałem i nie mogłem znaleśc gdzie to przymocowac.
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 14 Listopad 2009, 21:24
Raczej jest bo blachy są tłoczone jednakowe. Miejsce nie jest w zderzaku tylko właśnie za nim w blaszce, taki kwadratowy otwór, miedzy chłodnicą, a zderzakiem, ciężko tam sięgnąć od góry ręka, bo wąsko, pamiętam ze demontowałem grill żeby się do niego dostać. Może ktoś cyknie Ci fotkę, bo ja już nie mam Corsy.
ojawił sie problem z temp. podłączyłem dwa termistory połączone szeregowo jeden 10 kmol drugi 4,7 kmol przylutowałem kable i podłaczyłem do TID i pokazuje mi temp poniżej zera a u mnie jest 10 stopni
hmm... bo powinieneś jeden, a nie dwa szeregowo. Oba mogą mieć różną charakterystyke temperaturową, która nie nakłada się z ch-ką jednego, który powinien tam być. (np. termistor 15k przy 0 stopni może mieć 10k przy 10 stopniach, a jak ty masz jeden 10k i drugi 4,7k, to one przy 10stopniach mogą mieć całkiem inną rezystancję wypadkową, bo każdy ma inną zależność rezystancji od temperatury - to tylko taki przykład)
Zastąp te dwa jednym a napewno będzie działać. Z resztą co ci szkodzi, skoro koszt termistora to 2-3 złote.
Aha no też tak właśnie myślałem że to przez to że połączyłem te dwa razem jutro pojade poszukac to a jak nie to kupie ten czujnik oplowski najwyżej strace. Jak by ktoś miał czas to proszę o zrobienia zdjecia gdzie się znajduje te miejsce na ten czujnik
[ Dodano: 15 Listopad 2009, 14:32 ]
dudu napisał/a:
hmm... bo powinieneś jeden, a nie dwa szeregowo. Oba mogą mieć różną charakterystyke temperaturową
Wiem że powinienem ale niestety nie mieli takiego w sklepie więc pomyślałem żeby tak zrobic ale nie działa
LPG: Nie Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 27 Skąd: Wrocław-Grabiszynek
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 23:32
Moje auto: ale co inne ?!
Cytat:
Kurde szkoda. A może da rade jakoś ustawić datę żeby była na stale bo tam tak pusto jest na tym Tidzie;/
da radę, ja tak mam i każdy kto nie ma seryjnego radia pewnie też. Wystarczy przeciąć przy wtyczce jeden kabelek, który odpowiada ze przesyłanie informacji o radiu na TIDa. Niestety nie pamiętam koloru. Musisz na schemacie jakim zobaczyć, albo może ktoś wie i powie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum