Prowadziłem z klubowiczem pw niestety wyczyściłem pocztę i nie wiem kto to był więc zapuszczam temat na forum.
Proszę o porady i foty przeróbek czysto mechanicznych, elektrycznie wiem jak to zrobić.
(chyba że klubowicze będą potrzebowali schemat)
Czy macie sposób jak przerobić fabryczny zamek tylniej klapy aby po zaślepieniu i wyrównaniu klapy otwierał się. Problemem jest to że ma odskoczyć po wyzwoleniu z siłownika a ten zamek ma jakby dwie pozycje. I w normalnym przypadku po naciśnięciu zamka na klapie tylko odskoczy parę milimetrów do całkowitego otwarcia musimy go przytrzymać i pociągnąć klapę do góry. A jak go przerobić aby po zwolnieniu (naciśnięciu przycisku w samochodzie lub na pilocie) podejść i podnieść klapę do góry.
Z tego co pisał "tajemniczy" klubowicz wiem że trzeba coś przyciąć w samym zamku ale niestety nie doszło do wymiany fotek i dalej jestem w czarnej d...
A jak go przerobić aby po zwolnieniu (naciśnięciu przycisku w samochodzie lub na pilocie) podejść i podnieść klapę do góry.
z technicznego punktu widzenia rzecz trudna do wykonania i wg mnie zbędna. Nie wystarczy ci centralka na bagażnik? Nie chce si sie nawet wciskać przycisku?
Teoretyczne można to rozwiązać stosując np. dodatkowy siłownik lub silnik krokowy (w drugiej opcji należałoby wykonać sterownik, który obracałby silnikiem o odpowiednią ilość kroków po czym wracał do poprzedniego stanu).
Piszę to z głowy i totalnie zaspany więc za pomyłki przepraszam. Nie mam pojęcia jak wygląda mechanizm zamka. Być może wystarczyłby zwykły siłownik lub coś technicznie prostszego.
Do czego zmierzam: taka rzecz jest kompletnie zbędna. Aku ci padnie, do tego pech cie nie opuszcza i żadne drzwi sie nie otwierają, to jak wejdziesz do auta jak bagażnik otworzysz tylko z wewnątrz?
crash [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 27 Wrzesień 2009, 23:38
dudu napisał/a:
z technicznego punktu widzenia rzecz trudna do wykonania i wg mnie zbędna. Nie wystarczy ci centralka na bagażnik? Nie chce si sie nawet wciskać przycisku?
yyy mnie zajeła jakieś 15 min, wyciągnełem zamek, wyciełem 1 zapadke, wkręciłem i jest otwierana z pilota. Sterowanie za pomocą dodatkowego kanału i przekaźnika. Wystarczyło przykręcić zwykły siłownik i to najsłabszy jaki jest ,oraz podpiąć go pod pręt od zamka(widoczny na fotce). A do samej klapy prowadzimy tylko 1 kabel który będzie nam powodował wypchnięcie siłownika , mase podłanczamy gdziekolwiek na klapie ,a potem już tylko zaspawać klape i cieszyć się otwieraniem z pilota.
Trzeba przeciąć zamek tak jak prowadzi czerwona linia.
proszę poprawić błędy - ostrzeżenie nr 1 - 2SHAE
Ostatnio zmieniony przez 28 Wrzesień 2009, 13:23, w całości zmieniany 3 razy
crash [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 28 Wrzesień 2009, 00:12
dudu, ja tak mam oraz znam jeszcze 2 osoby które tak maja. I niczym to sie nie różni od otwierania za pomocą przycisku więc nie kapuje co ty byś chcial tu założyć - komputer z 4 prockami i zestaw silowników pneumatycznych? To jest najtańsze i najpewniejsze rozwiązanie koszt to praktycznie 2 zł przekaźnik i pare złoty na silownik (ja dałem 5) Pozatym nie jest to możliwe, tylko tak jest! jedyne co trzeba to wyciąć zapadke aby po otwarciu nie blokowała klapy dla zapominalskich.
I napewno nie jest to h.. warte - w przeciwieństwie do krytyki w ramach odpowiedzi na zadane pytanie
max [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 28 Wrzesień 2009, 00:18
crash, i właśnie o tą kreskę mi chodziło, a duża dokładność musi być tego cięcia? Rozbierałeś zamek do ucięcia tego kawałka(nie chodzi mi o wyjęcie go z klapy)czy dałeś radę tak?
Ja tak jak ty wykorzystam drugi kanał alarmu a dodatkowo zrobię przycisk wewnątrz a i siłownik terz już mam.
crash [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 28 Wrzesień 2009, 00:30
przycisk też mam, a co do zdjęcia to musisz go wyjąc (3 wkręty) bo to utwardzana stal i przy cięciu się grzeje , co może powodować topienie się plastikowych tulejek w zamku, gdy jest wyjęty można go chlodzić co kilka sekund cięcia w wodzie(alternatywa dla rozbieranie go). Co do dokładniści to tnij tak jak na fotce a następnie sprawdz czy jeszcze łapie 2 zapadka jak będzie łapać ro podetniesz jeszcze trochę itd.
Ps Opcja ignoruj to naprawdę dobry pomysł na forum, bo nie trzeba dyskutować bezsensownie z dziwnymi ludźmi...
Ps2 Wszyscy posiadacze centralnych zamków jesteście wieś tunerami - dudu wam wyjaśni dlaczego
Ostatnio zmieniony przez crash 28 Wrzesień 2009, 00:57, w całości zmieniany 3 razy
żeby nie było potem dudu że się na Ciebie uwziąłem! Oftopujesz w temacie! jeden post wyżej dziękujesz za OT a potem znowu głupio odpowiadasz! punkcik dla Ciebie!
Znowu coś nie jest na Twoją rękę to musisz swoje 3 grosze wcisnąć!
temat czyszczę! :looka:
Chciałbym sobie założyć centralny tylko koniecznie z możliwością zdalnego otwarcia klapy (tylko bez zaspawywania - przycisk na kluczyk by został) czy taki zestaw + dodatkowy siłownik pociągnięty do klapy wystarczy? http://www.moto.allegro.p...yk_d_kanal.html
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Listopad 2009, 15:25
Spokojni wystarczy, serynie w takich pilotach podłączenie wygląda tak: Pierwszy przycisk - zamknięta kłódka - zamknięcie drzwi+ klapa bagażnika + klapka wlewu paliwa.
Drugi przycisk - otwarty bagażnik - otwarcie tylko klapa bagażnika, drzwi są zamoknięte, przydatne np przy pakowaniu zakupów na parkingu.
Trzecie przycisk - otwarta kłódka + otwarcie wszystkiego, drzwi+bagażnik+ wlew paliwa.
Oczywiście można to podłączyć tez tak ze drugim przyciskiem otwierasz tylko bagażnik, a trzecim tylko drzwi
Pamiętaj ze taki pilot z grotem wymaga jeszcze dorobienia tego grotu na wzór oryginalnego i jeśli masz immobilizer to albo zaprogramujesz nowy pilot, albo musisz przełożyć pastylkę immobilizera z oryginalnego kluczyka do tego nowego. "Czysty" grot musisz dokupić na innej aukcji.
W zestawie masz 4 siłowniki wiec o ile masz Corsę 3 drzwiową to Ci wystarczy. Zamykanie klapy wlewu paliwa to jest tylko opcja, i wymaga kilku przeróbek, choć oryginalnie w Corsach tak było.
No właśnie o taki bajer mi chodzi żeby np. przy zapalonym już samochodzie móc otworzyć bagażnik bez gaszenia i wyjmowania kluczyka żeby nim otworzyć klapę. Czyli jeśli zastosuję ten central + siłownik do klapy to nie trzeba wtedy stosować kluczyka do jej otwarcia? Przykład: klapa zamknięta na klucz, korzystam z przycisku na pilocie - klapa otwarta, zamykam klapę (zatrzaskując) przy czym jest ona zamknięta dalej na klucz (?)
Immo nie mam i nie będzie i zamknięcia wlewu też nie zamierzam posiadać.
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Listopad 2009, 15:41
Jak wciśniesz przycisk na pilocie to zamek klapy się otworzy, i żeby otworzyć dalej klapę trzeba będzie wcisnąć jeszcze przycisk na kalpie, potem jak ją zamkniesz to żeby znów się zamknął zamek od klapy (tak by nie móc jej otworzyć z zewnątrz, znów będziesz musiał wcisnąć przycisk na pilocie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum