LPG: Nie
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Sierpień 2009, 10:20 podświetlenie- corsa b
witam. czytam to forum od wczoraj nie chcą sie narażać na bany za nie doczytanie, nie stosowanie wyszukiwarki, polskich znaków itp i interesuje mnie podświetlenie wszystkiego co można w srodku podświetlić . Co do podświetlenia nawiewów nie ma problemu bo super poradnik jest gdzie pisze że potrzebne są "zgniotki" ale mam problem jakie żarówki potrzebne są pod zegary i włącznik świateł bo tyle tego sie naczytałem że sie pogubiłem czy też "zgniotki" czy W5W czy jakieś R5 z cokołem czy jak to tam jest , a 50 postów nie mam żeby móc sobie poradniki pościągać
wiem ze koszt takich żaróweczek jest znikomy wiec w razie pomyłki dużej straty nie ma ale wolałbym wiedzieć
Z góry dzięki za pomoc i sory za problem
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 27 Sierpień 2009, 10:41
Co do podświetlenia prędkościomierza i innych zegarów, na pewno jest gdzieś napisane że R5 z cokołem.
Co do wyłącznika świateł, tu sprawa jest nieco trudna. W wyłączniku znajduję się jedna żarówka 3mm. Jest ona wlutowana, więc wymiana jej polega na wylutowaniu tej i wlutowaniu diody 3 mm. Sam wyłącznik jest dość trudno wyciągnąć i trzeba się nagimnastykować, ale największy problem pojawia się później – wyłącznik jest teoretycznie nie rozbieralny. Teoretycznie, gdyż ja go rozebrałem, co o mały włos nie skończyło się kupnem nowego wyłącznika. Po prostu po rozebraniu go ze środka wysypało się tyle sprężynkę, blaszek i kulek, że złapałem się za głowę. Odpuściłem wymianę żarówki na diodę, gdyż nie miałem wtedy akurat niebieskiej 3mm, a 5mm się tam nie zmieści. Jakimś cudem udało Mie się złożyć go z powrotem, ale już nie podjął bym się jego ponownego rozmontowania (szczególnie ze po montażu została mi jedna mała kulka, do dziś nie wiem od czego, a wyłącznik od prawie roku działa bez problemu)
Za to dość prosto wymienia się podświetlenie w przełączkach od elektrycznych szyb. Potrzebna jest tylko umiejętność lutowania i trochę umiejętności manualnych. W wyłącznikach seryjnie zamontowane są diody żółte 3mm, ale bez problemu mieści się tam dioda 5 mm. Żeby się do niej dostać , wystarczy z wyłącznika ściągnąć górny plastik, ten który dotykany otwierając szyby. Chodzi tu oczywiście o oryginalne elektryczne szyby.,
Dodatkowo możesz w podświetleniu kabiny zamontować kolorowa żarówkę (to samo w schowku i bagażniku). Więcej rzeczy nie jest seryjnie podświetlona ale to tylko otwarta droga dla wyobraźni – podświetlić można prawie wszystko.
Ostatnio zmieniony przez Finos 27 Sierpień 2009, 11:36, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Nie
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Sierpień 2009, 11:29
Wielkie dzięki
jeśli z tym wyłącznikiem tyle zachodu to musze sie nad tym zastanowić a co do reszty podświetlenia to już cześc zaczołem np schowek, tuby ledowe, gałka podświetlana , bagażnik, podsufitka -> z tym ze w tych wypadkach dostęp do żarówek jest banalnie prosty lub wystarczy wszystko podpiąc do zapalniczki. jak skońćze podziele sie efektami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum