LPG: Tak Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 100 Skąd: Białystok
Wysłany: 4 Czerwiec 2009, 23:44
witam po weekendzie niestety nie udało mi się tchnąć życia w el.szybki chciałem je sprawdzić na krótko i nie wiedziałem pod jakie piny się podpiąć ;/ czy mógłby mi ktoś opisać ze zdjęcia rozmieszczenie biegunów.. [zdj.1] i czy wystarczy tylko +/- i silniczek powinien ruszyć ?? do kostki która trzeba podłączyć do mechanizmu są doprowadzone 4 przewody..
następne pytanie mam odnośnie podłączenia przewodów, przeszukując internet znalazłem gdzieś,że wiązka mogła być poprowadzona,ale nie podłączona do kostki.. odkręciłem przedni dolny boczek przy siedzeniu pasażera i ukazało mi się to [zdj.2] i zastanawiam się czy po prostu któreś z tych pęczków kabli to nie jest wiązka.. a jeśli nie to czy mógłbym się jakoś pod to gdzieś podpiąć..
następne pytanie dotyczy dwóch kostek które mi zostają jak podłącze wszystko [zdj.3] od czego one są ??
proszę o pewne odpowiedzi i z góry dziękuje.
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 5 Czerwiec 2009, 00:18
Na 2 focie masz komputer do sterownia silnikiem, tam nie będzie wiązki od szyb i centralnego ( ten zlutowany bezpiecznik mnie rozwalił, zabezpiecz go jakoś izolacją bo w końcu zrobi zwarcie, a w ogóle to od czego on jest?). Poza tym, tak jak juz CI pisałem - opel oszczędzał na wiązkach i raczej jej nie masz.
Zdjęcie 3 - nie mam bladego pojęcia od czego to są kostki ( ta po lewej przypomina mi jedna z kostek którą podpina się pod jeden z przełączników sterownia szybami, ale skoro mówisz ze już wszystko wpiąłeś.
Co do silnika, jak coś znajdę to napiszę
LPG: Tak Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 100 Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 14:12
nie mam pojęcia co to za bezpiecznik przewód idzie bodajże do pompy paliwa więc zapewne jest związany z instalacją LPG. nie nie na pewno nie od przełączników.. Może to od el.lusterek??
rozek [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 19:49
mój problem kreuje się następująco. mam szybki z przodu elektryczne. z lewej strony sterowanie lewą i prawą szybą, z prawej strony sterowanie prawą szybką czyli standardowo.
nie działa mi sterowanie prawą szybą od strony kierowcy. jak podłączę kabelki to przy próbie podniesienia lub opuszczenia szyby nic się nie dzieje a kontrolki na desce rozdzielczej przygasają (zwarcie?). co mi się w takim razie zepsuło i gdzie to znaleźć? :>
pozdrawiam
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 19:56
Ściągnij tapicerkę z obu drzwi, dostań sie do wtyczek, omomierz w ręke i sprawdzasz stan połaczeń.
rozek [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:02
takie same jak na tym od kierowcy. połączenie pomiędzy tym 'sterowaczem' u pasażera a 'sterowaczem' u kierowcy też jest... ;/
tam 'gdzieś' jest zdaje się jakieś urządzenie zapobiegające jednoczesnemu wciśnięciu przycisków u pasażera i kierowcy. może ono jest walnięte? czym by się to objawiało i gdzie ono jest?
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:11
Nie wiem czy takie urządzenie jest w tej instalacja, ale jeśli jest to raczej gdzieś w drzwiach. Kolega bado miał instalacje szyb na wierzchu to może coś na ten temat powie.
kontrolki na desce rozdzielczej przygasają (zwarcie?)
jak by było zwarcie, to by bezpiecznik wysiadał.
Ja bym sprawdził silnik - czy sie nie zablokował, itd
Gdyby szyba chodziła w jedną stronę to bym powiedział, że krańcówka nie wyłącza, ale jak wogule nie chodzi???
A może przełącznik bistabilny w centralce padł, że nie odwraca polaryzacji na silnik i nadal chce domykać szybe...
(jak robiłem testy na silniku od szyb z Mercedesa 25Watt to przy optymalnej pracy porób prądu nie przekraczał 1,5A, przy obciążeniu 2A, a przy całkowitym zatrzymaniu silnika prawie 15A. Taki prąd spokojnie wystarczy, by wszystko przygasło... a może bezpiecznik jest 20A i nie wywala)
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 22:34
Dudu z tego co zrozumiałem to koledze prawa szyba działa ok jak steruje ja przełącznikiem na drzwiach pasażera, a jak na drzwiach kierowcy to już nie, wiec to nie silnik.
rozek [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 23:54
zgadza się finos. dokładnie tak jest. silnik i mechanizm podnoszenia działa. same wyłączniki najwyraźniej też sprawne...
Jedno pytanko co do tej elektryki. Czy ktoś kto pierwszy raz będzie zakładał elektrykę z jakiejś innej corsy da sobie rade?? Bo mogę mieć możliwość wyrwania mechanizmów z opla b ale nie wiem czy sam sobie poradzę. No a może ktoś z Wrocka lub okolic lubi się tym bawić ?? :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum