To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [ Silnik] Z14XEP olej ponad stan i masło pod korkiem

Milion - 14 Marzec 2016, 20:02
Temat postu: [ Silnik] Z14XEP olej ponad stan i masło pod korkiem
Hej,
Mając do Was spore zaufanie powracam z problemem.
Kupiłem AG z Z14XEP na pokładzie [111kkm 2005]. Przez tydzień za wiele jeszcze nie przypatrzyłem się autu, ale już widać że coś może być nie tak :boks:
Oleju miał nieco ponad stan - pomyślałem że nieogarnięty chłop sprawdzał stan zaraz po zgaszeniu auta i dolewał, aż przelał (twierdził że co jakiś czas dolewał, bo 'trochę bierze - jak to opel').
Twierdził też że przez ostatni rok robił głównie trasy, tymczasem pod pokrywą zaworów miał delikatne ślady masła. Wąż od odmy (ten grubszy) czuć że jest popękany i owinięty cały taśmą, stąd pomyślałem że przez zatkaną odmę może się nieco masła zbierać.
Prawie jestem pewien, że sprawdzałem stan płynu chłodniczego i było nieco poniżej połowy zbiorniczka.
Po przyjechaniu do domu (Częstochowa-Kraków) na drugi dzień zobaczyłem że zbiorniczek wyrównawczy jest pusty :szokk: Zatem pomyślałem że trzeba odessać nadmiar oleju i upewnić się czy czasem nie leje się do oleju ( co by tłumaczyło powstawanie masła). Odessałem ok 300ml oleju (bardzo ciemny, w butelce wygląda jak cola; wymieniany ponoć 11kkm temu). [po paru dniach odstania w butelce nic się nie rozwarstwiło].
Wlałem 3/4 zbiornika wyrównawczego i zagrzałem auto - zbiornik zrobił się pełen... Więc jak przestygł odessałem do połowy zbiornika.

W sobotę pojechałem za miasto zakupić felgi (35km w jedną, powrót autostradą, więc przegoniłem nieco auto) - na korku pojawiło się masło, olej sprawdzony na ciepło wskazał ponownie ponad stan /nie jestem pewien czy dobrze robię że sprawdzam poziom na ciepło, po paru minutach po zgaszeniu/ - nie wiem czy faktycznie poziom oleju się podniósł, czy to ujście bagnetu uwalone w oleju daje taki efekt...

Tak, czy inaczej mam podejrzenie, że płyn chłodniczy dostaje mi się do oleju.
Spadku mocy nie ma - auto zrywne i na zimno i na ciepło. Białego obłoka nie wypatrywałem / niebieskiego tym bardziej/. Pytanie czy to może być walnięta UPG, czy raczej uszczelka obudowy rozrządu? jak mogę wyeliminować uszczelkę pod głowicą? Czy test na obecność CO2 w płynie chłodniczym coś mi powie? (w zbiorniczku brak oczek oleju).

Wycieków na zewnątrz nie widać.

Zaraz pójdę zerknąć do węża od odmy i zerknę na zimno na stan oleju. Jeśli trzeba będzie to odessę tym razem do połowy miarki.

Jest sposób na to żeby mieć pewność że to nie UPG?

cyklop589 - 14 Marzec 2016, 20:51

Mój kolega ostatnio wymieniał własnie uszczelkepod glowica i objawami była nie rowna praca silnika i dymił na biało to własnie chyba objaw tego płynu ktory sie dostawał gdzie nie miał. Nie powiem ci czy to na pewno to ale ja bym jechał z tym do twojego zaufanego mechanika. Jesli to faktycznie uszczelka to im dluzej bedziesz tak jeździl tym gorzej dla silnika.
DAMIAN1991 - 14 Marzec 2016, 23:54

Cóż Objawy nie szczelności miedzy Kanałami wodno olejowymi ewidentnie . Czy to Uszczelka pod Głowicą. Teraz są Jakieś Preparaty do Testowania tego ( może to na te obecność CO2 Nie pamietam) Ale najlepszy był by taki Test. Co do Rozrządu.. Też jest opcja.. Poszedł bym w Koszta ale spróbował bym od Mniejszego zła i uszczelnienia rozrządu, ale Ja Niestety obstawiał bym Początki uszczelki pod Głowicą .
Milion - 15 Marzec 2016, 07:11

A czy przy takim rozszczelnieniu kanału wodnego, powinno walić gazy spalinowe do układu chłodzenia? Jeśli tak to test wykaze. Jesli jest opcja nieszczelnosci bez przedostawania sie gazow to w przypadku braku fazow w chlodziwie dalej bede nie woedzial co walniete.
Test zamierzam zrobić, to na bank.

Natan - 15 Marzec 2016, 09:48

Witam.Sprawdź płyn chłodniczy pod kontem zawartości CO2.Jak wygląda olej silnikowy?.Czarny?.Czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego są czarne naloty na jego ściankach?.Cyt:"A czy przy takim rozszczelnieniu kanału wodnego, powinno walić gazy spalinowe do układu chłodzenia?".
Zależy w którym miejscu padła UPG.Nie jest to regułą.Miałem wcześniej padniętą UPG na kanale wodnym.Olej czarny,wręcz wzorowy.Uszczelka padła w miejscu kanału wodnego co objawiało się białym dymem przy odpalaniu (para wodna).

Milion - 15 Marzec 2016, 19:23

olej ciemny jak coca-cola (5W30 GM po 11kkm)
odma była cała zawalona luźnym masełkiem z wodą - wyczyściłem
w zbiorniczku brak oznak oleju, brak nalotów
test CO2 może uda mi się wykonać pod koniec tygodnia
sprawdzę biały dym przy odpalaniu

dzięki za wskazówki

DAMIAN1991 - 16 Marzec 2016, 00:16

Dym Przy odpalaniu nie jest regułą ... Teraz Mamy jeszcze zimno to w Ogóle będzie błędny odczyt. Wilgoć i różnice temperatur gazów wylotowych.

Zostaje test CO2 a Później sprawdzenie po czasie odmy.

Milion - 16 Marzec 2016, 07:30

Zatem zrobię test jak tylko dojdzie przesyłka. Jeżeli wyjdzie negatywnie (w sensie brak CO2 w chlodziwie), to zmieniam olej i obserwuję dalej. Jeśli pozytywny, to chyba nie ma innej opcji jak UPG, racja?

Jaki może być koszt wymiany UPG i uszczelki pod rozrzadem?
Zdaje się ze chcąc dobrać się do głowicy i tak do zdjęcia jest miska, rozrząd, pokrywa zaworów, wydech... A więc wszystkie te uszczelki do wymiany... racja?

DAMIAN1991 - 16 Marzec 2016, 10:13

Milion napisał/a:
Zatem zrobię test jak tylko dojdzie przesyłka. Jeżeli wyjdzie negatywnie (w sensie brak CO2 w chlodziwie), to zmieniam olej i obserwuję dalej. Jeśli pozytywny, to chyba nie ma innej opcji jak UPG, racja?

Jaki może być koszt wymiany UPG i uszczelki pod rozrzadem?
Zdaje się ze chcąc dobrać się do głowicy i tak do zdjęcia jest miska, rozrząd, pokrywa zaworów, wydech... A więc wszystkie te uszczelki do wymiany... racja?

Wpadka :/

Koszt Wymiany . Chyba Klasycznie jak wszędzie . Jakieś 200-300 zł obróbka głowicy , 200- 300 zł robota plus części gdzie to w Granicach kolejnych 200 zł Myślę. :...: \

No i Miska do Tego nie musi lecieć ale wymienić nie zaszkodzi. Za to Będziesz Miał spokój a wiem ze znasz temat wiec byle czego wkładał nie będziesz.

Co do Kosztów Mogę się trochę mylić bo Ja Demontaż i Montaż Mogę ogarnąć we własnym zakresie . Wiec Proponuje innych się wypowiedzieć.

mietrusz - 16 Marzec 2016, 12:13

Opisałeś książkowe objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą.Szkoda silnika na dalsze jazdy,bo może się zatrzeć a i tak dostaje mocno w tyłek i jakieś pomiary są już bez sensu.Po wymianie uszczelki i tak po tylu przejechanych kilometrach z tymi objawami może palić już olej ponad miarę.Poziom oleju w Corsach powinien być raczej do górnej kreski ze względu na prawidłowy naciąg łańcuszka rozrządu.Jeżeli w umowie kupna samochodu nie było,że zapoznałeś się z stanem technicznym i go akceptujesz masz szanse anulować umowę i odzyskać pieniądze.
Prawnik,rzeczoznawca to kosztuje i lepiej sprzedać tylko następny kupiec może nie być już taki naiwny i pojedzie na przegląd przed kupnem i w umowie zamieści w/w zdanie.Czasami się okazuje,że nie sprzedawca był nie ogarniętym chłopem jak to ująłeś.

Milion - 21 Marzec 2016, 16:06

Test wykazał obecność CO2 w zbiorniczku.
Auto trafiło do mechanika, któremu ufam. Poprosiłem
Ten stwierdził, że ewidentnie uszkodzona jest uszczelka rozrządu i nie ma sensu rozbierać głowicy. A CO2 wg niego mogło się z oleju dostać do zbiorniczka. Zwłaszcza, że prócz 'wody' w oleju i CO2 w 'wodzie' nie ma innych objawów UPG.
Tak czy inaczej spoczniemy na wymianie uszczelki rozrządu i czas pokaże czy to była słuszna decyzja.

mietrusz - 21 Marzec 2016, 18:17

Jak się chce tanio u różnych złotych rączek to wychodzi potem kilkakrotnie drożej niż u fachowca jeżeli można jeszcze cokolwiek zrobić.
Takich bzdur w życiu nie słyszałem żeby komuś przybyło oleju jeżeli jest nieszczelna uszczelka rozrządu.Może tylko ubywać oleju ponieważ wycieknie przez uszkodzoną uszczelkę a z poziomem płynu chłodzącego w zbiorniczku ma tyle wspólnego co krzesło z krzesłem elektrycznym.Jeżeli masz zaufanego mechanika to poco tu się pytasz a po radach ludzi którzy się znają powtarzasz bzdury jakie wcisnął ci mechanik prawdopodobnie który nie zamierza nic robić poza wzięciem kasy od ciebie.

jjurgiel - 21 Marzec 2016, 21:18

chyba mietrusz ma rację CO2 to spaliny a spaliny powstają w komorze spalania a stamtąd do płynu chłodniczego przedostają się przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą, reasumując test na obecność CO2 w płynie chłodniczym wykonuje się w celu weryfikacji UPG.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group