Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 11:37
[ Silnik] Z14XEP olej ponad stan i masło pod korkiem
Autor Wiadomość
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 14 Marzec 2016, 20:02   [ Silnik] Z14XEP olej ponad stan i masło pod korkiem
   Moje auto: AG Z14XEP


Hej,
Mając do Was spore zaufanie powracam z problemem.
Kupiłem AG z Z14XEP na pokładzie [111kkm 2005]. Przez tydzień za wiele jeszcze nie przypatrzyłem się autu, ale już widać że coś może być nie tak :boks:
Oleju miał nieco ponad stan - pomyślałem że nieogarnięty chłop sprawdzał stan zaraz po zgaszeniu auta i dolewał, aż przelał (twierdził że co jakiś czas dolewał, bo 'trochę bierze - jak to opel').
Twierdził też że przez ostatni rok robił głównie trasy, tymczasem pod pokrywą zaworów miał delikatne ślady masła. Wąż od odmy (ten grubszy) czuć że jest popękany i owinięty cały taśmą, stąd pomyślałem że przez zatkaną odmę może się nieco masła zbierać.
Prawie jestem pewien, że sprawdzałem stan płynu chłodniczego i było nieco poniżej połowy zbiorniczka.
Po przyjechaniu do domu (Częstochowa-Kraków) na drugi dzień zobaczyłem że zbiorniczek wyrównawczy jest pusty :szokk: Zatem pomyślałem że trzeba odessać nadmiar oleju i upewnić się czy czasem nie leje się do oleju ( co by tłumaczyło powstawanie masła). Odessałem ok 300ml oleju (bardzo ciemny, w butelce wygląda jak cola; wymieniany ponoć 11kkm temu). [po paru dniach odstania w butelce nic się nie rozwarstwiło].
Wlałem 3/4 zbiornika wyrównawczego i zagrzałem auto - zbiornik zrobił się pełen... Więc jak przestygł odessałem do połowy zbiornika.

W sobotę pojechałem za miasto zakupić felgi (35km w jedną, powrót autostradą, więc przegoniłem nieco auto) - na korku pojawiło się masło, olej sprawdzony na ciepło wskazał ponownie ponad stan /nie jestem pewien czy dobrze robię że sprawdzam poziom na ciepło, po paru minutach po zgaszeniu/ - nie wiem czy faktycznie poziom oleju się podniósł, czy to ujście bagnetu uwalone w oleju daje taki efekt...

Tak, czy inaczej mam podejrzenie, że płyn chłodniczy dostaje mi się do oleju.
Spadku mocy nie ma - auto zrywne i na zimno i na ciepło. Białego obłoka nie wypatrywałem / niebieskiego tym bardziej/. Pytanie czy to może być walnięta UPG, czy raczej uszczelka obudowy rozrządu? jak mogę wyeliminować uszczelkę pod głowicą? Czy test na obecność CO2 w płynie chłodniczym coś mi powie? (w zbiorniczku brak oczek oleju).

Wycieków na zewnątrz nie widać.

Zaraz pójdę zerknąć do węża od odmy i zerknę na zimno na stan oleju. Jeśli trzeba będzie to odessę tym razem do połowy miarki.

Jest sposób na to żeby mieć pewność że to nie UPG?
 
 
     
 cyklop589


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Karol
Dołączył: 25 Kwi 2015
Posty: 24
Skąd: Bolszewo
Wysłany: 14 Marzec 2016, 20:51   
   Moje auto: CORSA D 1.2


Mój kolega ostatnio wymieniał własnie uszczelkepod glowica i objawami była nie rowna praca silnika i dymił na biało to własnie chyba objaw tego płynu ktory sie dostawał gdzie nie miał. Nie powiem ci czy to na pewno to ale ja bym jechał z tym do twojego zaufanego mechanika. Jesli to faktycznie uszczelka to im dluzej bedziesz tak jeździl tym gorzej dla silnika.
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 14 Marzec 2016, 23:54   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Cóż Objawy nie szczelności miedzy Kanałami wodno olejowymi ewidentnie . Czy to Uszczelka pod Głowicą. Teraz są Jakieś Preparaty do Testowania tego ( może to na te obecność CO2 Nie pamietam) Ale najlepszy był by taki Test. Co do Rozrządu.. Też jest opcja.. Poszedł bym w Koszta ale spróbował bym od Mniejszego zła i uszczelnienia rozrządu, ale Ja Niestety obstawiał bym Początki uszczelki pod Głowicą .
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 15 Marzec 2016, 07:11   
   Moje auto: AG Z14XEP


A czy przy takim rozszczelnieniu kanału wodnego, powinno walić gazy spalinowe do układu chłodzenia? Jeśli tak to test wykaze. Jesli jest opcja nieszczelnosci bez przedostawania sie gazow to w przypadku braku fazow w chlodziwie dalej bede nie woedzial co walniete.
Test zamierzam zrobić, to na bank.
 
 
     
 Natan



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 149
Skąd: Słupsk
Wysłany: 15 Marzec 2016, 09:48   
   Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r


Witam.Sprawdź płyn chłodniczy pod kontem zawartości CO2.Jak wygląda olej silnikowy?.Czarny?.Czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego są czarne naloty na jego ściankach?.Cyt:"A czy przy takim rozszczelnieniu kanału wodnego, powinno walić gazy spalinowe do układu chłodzenia?".
Zależy w którym miejscu padła UPG.Nie jest to regułą.Miałem wcześniej padniętą UPG na kanale wodnym.Olej czarny,wręcz wzorowy.Uszczelka padła w miejscu kanału wodnego co objawiało się białym dymem przy odpalaniu (para wodna).
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 15 Marzec 2016, 19:23   
   Moje auto: AG Z14XEP


olej ciemny jak coca-cola (5W30 GM po 11kkm)
odma była cała zawalona luźnym masełkiem z wodą - wyczyściłem
w zbiorniczku brak oznak oleju, brak nalotów
test CO2 może uda mi się wykonać pod koniec tygodnia
sprawdzę biały dym przy odpalaniu

dzięki za wskazówki
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 16 Marzec 2016, 00:16   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Dym Przy odpalaniu nie jest regułą ... Teraz Mamy jeszcze zimno to w Ogóle będzie błędny odczyt. Wilgoć i różnice temperatur gazów wylotowych.

Zostaje test CO2 a Później sprawdzenie po czasie odmy.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 16 Marzec 2016, 07:30   
   Moje auto: AG Z14XEP


Zatem zrobię test jak tylko dojdzie przesyłka. Jeżeli wyjdzie negatywnie (w sensie brak CO2 w chlodziwie), to zmieniam olej i obserwuję dalej. Jeśli pozytywny, to chyba nie ma innej opcji jak UPG, racja?

Jaki może być koszt wymiany UPG i uszczelki pod rozrzadem?
Zdaje się ze chcąc dobrać się do głowicy i tak do zdjęcia jest miska, rozrząd, pokrywa zaworów, wydech... A więc wszystkie te uszczelki do wymiany... racja?
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 16 Marzec 2016, 10:13   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Milion napisał/a:
Zatem zrobię test jak tylko dojdzie przesyłka. Jeżeli wyjdzie negatywnie (w sensie brak CO2 w chlodziwie), to zmieniam olej i obserwuję dalej. Jeśli pozytywny, to chyba nie ma innej opcji jak UPG, racja?

Jaki może być koszt wymiany UPG i uszczelki pod rozrzadem?
Zdaje się ze chcąc dobrać się do głowicy i tak do zdjęcia jest miska, rozrząd, pokrywa zaworów, wydech... A więc wszystkie te uszczelki do wymiany... racja?

Wpadka :/

Koszt Wymiany . Chyba Klasycznie jak wszędzie . Jakieś 200-300 zł obróbka głowicy , 200- 300 zł robota plus części gdzie to w Granicach kolejnych 200 zł Myślę. :...: \

No i Miska do Tego nie musi lecieć ale wymienić nie zaszkodzi. Za to Będziesz Miał spokój a wiem ze znasz temat wiec byle czego wkładał nie będziesz.

Co do Kosztów Mogę się trochę mylić bo Ja Demontaż i Montaż Mogę ogarnąć we własnym zakresie . Wiec Proponuje innych się wypowiedzieć.
 
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Marzec 2016, 12:13   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Opisałeś książkowe objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą.Szkoda silnika na dalsze jazdy,bo może się zatrzeć a i tak dostaje mocno w tyłek i jakieś pomiary są już bez sensu.Po wymianie uszczelki i tak po tylu przejechanych kilometrach z tymi objawami może palić już olej ponad miarę.Poziom oleju w Corsach powinien być raczej do górnej kreski ze względu na prawidłowy naciąg łańcuszka rozrządu.Jeżeli w umowie kupna samochodu nie było,że zapoznałeś się z stanem technicznym i go akceptujesz masz szanse anulować umowę i odzyskać pieniądze.
Prawnik,rzeczoznawca to kosztuje i lepiej sprzedać tylko następny kupiec może nie być już taki naiwny i pojedzie na przegląd przed kupnem i w umowie zamieści w/w zdanie.Czasami się okazuje,że nie sprzedawca był nie ogarniętym chłopem jak to ująłeś.
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 21 Marzec 2016, 16:06   
   Moje auto: AG Z14XEP


Test wykazał obecność CO2 w zbiorniczku.
Auto trafiło do mechanika, któremu ufam. Poprosiłem
Ten stwierdził, że ewidentnie uszkodzona jest uszczelka rozrządu i nie ma sensu rozbierać głowicy. A CO2 wg niego mogło się z oleju dostać do zbiorniczka. Zwłaszcza, że prócz 'wody' w oleju i CO2 w 'wodzie' nie ma innych objawów UPG.
Tak czy inaczej spoczniemy na wymianie uszczelki rozrządu i czas pokaże czy to była słuszna decyzja.
 
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Marzec 2016, 18:17   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Jak się chce tanio u różnych złotych rączek to wychodzi potem kilkakrotnie drożej niż u fachowca jeżeli można jeszcze cokolwiek zrobić.
Takich bzdur w życiu nie słyszałem żeby komuś przybyło oleju jeżeli jest nieszczelna uszczelka rozrządu.Może tylko ubywać oleju ponieważ wycieknie przez uszkodzoną uszczelkę a z poziomem płynu chłodzącego w zbiorniczku ma tyle wspólnego co krzesło z krzesłem elektrycznym.Jeżeli masz zaufanego mechanika to poco tu się pytasz a po radach ludzi którzy się znają powtarzasz bzdury jakie wcisnął ci mechanik prawdopodobnie który nie zamierza nic robić poza wzięciem kasy od ciebie.
 
     
 jjurgiel


Informacje
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 86
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Marzec 2016, 21:18   

chyba mietrusz ma rację CO2 to spaliny a spaliny powstają w komorze spalania a stamtąd do płynu chłodniczego przedostają się przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą, reasumując test na obecność CO2 w płynie chłodniczym wykonuje się w celu weryfikacji UPG.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » [ Silnik] Z14XEP olej ponad stan i masło pod korkiem
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.