To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Corsa x14xe paliwo temperatura obroty

elo_niedzwiedz - 24 Lipiec 2014, 14:25
Temat postu: Corsa x14xe paliwo temperatura obroty
Witam, jestem posiadaczem Corsy B 1.4 16v z LPG 1996r. Mam z nią kilka problemów oto one:
1. Auto po przełączeniu na bezołowiową nie chce za bardzo jechać, tzn jeśli chcemy jechać w myśl eco drivingu wsio jest ok ale jeśli chcemy przyspieszyć to nie ma szans auto zachowuje się dychawicznie nie wkręca sie na obroty, czasem gaśnie. Wydaje mi się wtedy że auto ma 30KM a nie 90.
2. Auto po odpaleniu od razu "przegazowuje" żeby przełączyło się na gaz (instalacja zwykła nie sekwencja) z racji opisanych problemów z jazdą na benzynie i wszystko jest ok. Silnik trzyma wolne obroty, czasem zafaluje ale nic poza normą. Jednak gdy auto się rozgrzeje przy dojeżdżaniu do skrzyżowania wciskając sprzęgło(wydaje mi się że wolno schodzi z obrotów - moja megane 1.6 szybciej zjeżdża, chociaż nie można powiedzieć że Corsa zawiesza się na obrotach lub coś. Może ten typ tak ma) auto gaśnie. Odpalam je od razu i jest ok.. Do następnego skrzyżowania. Auto na LPG pracuje dobrze ma moc. Dodam że ta usterka występuje tylko na rozgrzanym silniku.
3. Kolejnym problemem jest temperatura silnika. Otóż na zegarze podziałka zaczyna się od 90stopni przechodząc poprzez 100stopni aż do czerwonego pola. Auto przeważnie trzyma temperaturę 95/97 stopni czasem przy ostrzejszej jeździe wejdzie na 100(nigdy nie przekroczyło) ale wtedy do akcji wkracza termostat i wentylator i temperatura schodzi do 95stopni. Zdaję sobie sprawę że 95 to dużo jednak podziałka zaczyna mi się od 90. Jaka jest optymalna temperatura pracy tego silnika?

[ Dodano: 25 Lipiec 2014, 11:47 ]
Nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje pytanie? Chociaż te odnośnie temperatury

Fir3man - 29 Lipiec 2014, 21:04

Mam ten sam silnik. Przy normalnej jeździe strzałka równo po środku na 95. W korkach temperatura rosnie do 100, i jak dochodzi do 102 włącza się wiatrak i zbija do 97-100, i tak w kółko... Przynajmniej ja tak mam.
dexter1992 - 29 Lipiec 2014, 22:20

Fir3man napisał/a:
Mam ten sam silnik. Przy normalnej jeździe strzałka równo po środku na 95. W korkach temperatura rosnie do 100, i jak dochodzi do 102 włącza się wiatrak i zbija do 97-100, i tak w kółko... Przynajmniej ja tak mam.



Tata ma tak samo w Corsie. Czyli u mnie też wszystko gra.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group