To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [ Silnik] Kultura pracy Twinportów 1.2 + jaki olej zalać?

CzarnyElo - 22 Wrzesień 2013, 23:54
Temat postu: [ Silnik] Kultura pracy Twinportów 1.2 + jaki olej zalać?
Cześć!

Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Corsy D z 2012r. Silnik 1.2 85KM, przebieg 22 000. Przed zakupem oglądałem kilka takich Corsinek przed liftem 80km, czy po lifcie 85km i w każdej z nich podczas pracy silnika słychać było takie delikatne terkotanie, stałe i równomierne, słyszalne raczej po otwarciu maski. Byłem w serwisie dla sprawdzenia i podpięcia kompa i szef serwisu powiedział mi, że to jak najbardziej normalne w tych silnikach Twinport i występuje nawet w nówkach salonowych, czego nie sprawdziłem i teraz żałuję.

Druga sprawa to chcę wymienić olej, bo autko ma już ponad rok i te 22 000 przejechane, a na bagnecie wskazuje ostatnią kreskę, czyli lekko poniżej połowy. W serwisie za 199zł oferują wymianę oleju na ichni GM Dexos2 5W30 wraz z filtrem, ale zastanawiam się czy to jest dobry olej i czy nie warto zainwestować w coś lepszego i nie wymienić samemu na mocno rozgrzanym aucie, dzięki czemu cały stary olej zleci? Jak zobaczyłem jak funkcjonują te autoryzowane serwisy to mi się odechciało, auto na pewno zdąży się ostudzić...

Trzecia sprawa to już po przyjeździe do domu zauważyłem, że nie działa klakson... Człowiek wszystko sprawdza jak ogląda, a nie sprawdził tak oczywistej rzeczy... W serwisie przy okazji mi sprawdzili na kompie oraz sprawdzili wszystkie elementy + bezpieczniki i było OK. Stwierdzili, że musi być gdzieś przerwa na przewodzie... Czy ktoś z Was miał podobny problem? Może jest jakieś szczególne miejsce, gdzie lubią się one przecierać, gdzie mam szukać?

Czwarta sprawa... Jak byłem w serwisie to zakwalifikowali mnie na akcje serwisową wymiany śrub rączek wewnętrznych... Czy oprócz tej były jeszcze jakieś akcje serwisowe dla Corsy po lifcie? Może było coś kosztowniejszego o czym serwis wolał mnie nie poinformować, aby nie narazić się na koszty...
Piąta to czy macie problemy z parowaniem reflektorów przednich, głównie w okolicy świateł dziennych?

Szósta i ostatnia sprawa to po zamknięciu drzwi kierowcy słychać jakby coś w środku wpadało w rezonans, czy jest jakaś przypadłość, że coś tam się luzuje i trzeba bawić się w ściąganie boczka?

Przy okazji, auto sprowadzone z Francji, czy do rejestracji muszę robić przegląd, skoro auto ma rok, a producent z fabryki udziela 3 letniej gwarancji, co mam wyszczególnione po przetłumaczeniu dowodu rejestracyjnego francuskiego? Czy jeżeli samochód ma rok i 4 miesiące i został sprowadzony z Francji, to czy dwuletnia gwarancja producenta przechodzi na mnie? Nie był serwisowany, bo sprawdzałem w bazie, czy wymóg aso co do serwisu, czyli rok lub 30 000 obowiązuje co do jednego dnia, czy wystarczy spełnić rok kalendarzowy, czyli auto kupione w maju, serwis w następnym roku w grudniu i gwarancja nie przepada? Jak to z tym jest?

PS. Jak mogli zapomnieć o wskaźniku temperatury płynu chłodzącego lub oleju silnikowego... Macie na to jakiś patent?


Pozdrawiam serdecznie!

adiadi007 - 23 Wrzesień 2013, 09:31

Po I - w 1.4 też występuje terkotanie czyli wygląda na to, że to normalne
Po II- GM Dexos2 5W30 jest najlepszym olejem dla nas i też mam to samo zalane
Po III- zauważyłem, że u mnie czasem też nie działa klakson, muszę jakoś kombinować, może jakaś przypadłośc
Po IV- często przy serwisach nawet nie mówią o akcjach serwisowych, wydaje mi się, że nic "grubego" kalibru nie było bądź nie słyszałem
Po V - czasem mi parują w tych okolicach. W instrukcji obsługi też jest o tym wzmianka i raczej nie ma się czym przejmować
Po VI- Jak wiadomo jest to samochód dla mas a nie nowy mesiu eSka więc może coś wpadać w drgania. Jeśli tak denerwuje warto sprawdzić boczki, ja z ciekawości sprawdziłem bo też mi coś latało lecz nic nie wykryłem :ojh2:

Co do gwarancji najlepiej przedzwonić do GM albo podjechać do serwisu.
Jest patent, zamontowanie dodatkowego zegara z temperaturą. Dużo takich rzeczy jest na allegro.

Pozdrawiam

gumimis - 23 Wrzesień 2013, 11:30

...
Po IV- żadnych dużych akcji serwisowych nie było, aczkolwiek Opel przygotował nowy soft dotyczący przekłamań wskazań ilości paliwa w zbiorniku.
Po V - U mnie parują tylko lampy tylne
Po VI- U mnie wibruje/wpada w rezonans jakiś element deski rozdzielczej - wiadomo corsa ma twarde plastiki.

Z tego co wiem to Opel na Corsę w europie dawał 24 miesiące gwarancji - tak jak pisał adiadi007 - telefon do Opla lub wizyta najbliższym ASO powinna to wszystko wyjaśnić

Co do odczytu temperatury płynu chłodzącego - występuje on w postaci elektronicznej (ukryta opcja) - na forum było już o tym pisane;

maniex1974 - 26 Luty 2014, 21:36

Witam. Jestem nowy i chciałbym podzielić się terkotaniem Twinporta Corsy D 2010r. 1.2 16V A12XER mojej żony. Otóż, delikatne terkotanie to wtrysk. W corsie mojej żony terkocze coś jeszcze. Zawór odpowietrzania czegoś... mój mech mówił ale zapomniałem. Jeśli się uda załączę zdjęcie. Zdecydowałem się na jego wymianę, bo był upierdliwy i zbytnio słyszalny w kabinie po rozgrzaniu silnika. Po wymianie zaworu błoga cisza. Do czasu. Po przejażdżce, rozgrzaniu silnika i powrocie na podwórko, już nie było cichutko. Nowy zawór, a terkot jak był tak jest. Troszkę cichszy ale nadal upierdliwy (moja żona mówi, że jej nie przeszkadza ten terkot "przyzwyczaiłam się"). Wiem, że to na pewno ten zawór, bo po odłączeniu dwupinowej kostki przestaje terkotać. Mech. mówił, że nie ma on wpływu na pracę silnika he he (dobry tekst - to po diabli on tam ten zawór jest)? Po wymianie zaworu, w trakcie pierwszej przejażdżki, moje odczucia były dobre. Zdawało mi się, że autko lepiej się "zbiera", chodź demon to to nie jest. Jeszcze dwa zaobserwowane objawy po wymianie: 1- wyłączam silnik, uruchamiam, nie terkocze, jadę na przejażdżkę ok 1 km, wracam, zatrzymuje auto, terkot. 2 - po delikatnym, powolnym, płynnym wkręceniu rozgrzanego, terkoczącego silnika pow. 2000 obr. i powrocie do obr. biegu jałowego terkot cichnie... do kolejnej przejażdżki he he he.
Czy spotkał się już ktoś z takim upierdliwym czymś? Czy możliwe jest zakupienie wadliwego, nowego zaworu od dilera? Czy może wreszcie ten typ tak ma (chodź nie wydaje mi się bo jak kupowałem to nie terkotał)? Z góry dziękuję za sugestie. Pozdrawiam.

[ Dodano: 26 Luty 2014, 20:51 ]
Załączam zdjęcie zaworu, mam nadzieję, że dzięki mojej nieświadomości jak poruszać się na tym forum, nie złapię kolejnego ostrzeżenia. Pozdrawiam.

[ Dodano: 26 Luty 2014, 20:53 ]
Chyba jednak nie potrafię dodać zdjęcia.

Jest to zawór podciśnienia, numer części GM55566514

CzarnyElo - 27 Luty 2014, 13:29

Wyślij tutaj - http://tinypic.com a potem skopiuj i wklej link na forum.
maniex1974 - 27 Luty 2014, 18:08

Dzisiaj, zrobiłem dłuższą rundkę po mieście Corsiną. Po wymianie zaworu podciśnienia, calkiem inna jazda. Mimo 3 osob na pokładzie, auto wspina się pod górki bez zbędnych redukcji biegów. Elastyczność zmieniła się nie do poznania. Silnik jakby dostał drugie życie. Ale nowy zawór terkocze tak jak terkotał stary, może nie tak natarczywie. Zostaje mu to wybaczone ponieważ jazda jest teraz o wiele przyjemniejsza. :lloll:

[ Dodano: 27 Luty 2014, 19:21 ]
http://i61.tinypic.com/15z18k8.jpg
dzięki Leon za podpowiedż dla starego "lamusa"

w linku rzeczony zawór, co to nie mogłem zamieścić :hurra:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group