Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 11:37
[ Silnik] Kultura pracy Twinportów 1.2 + jaki olej zalać?
Autor Wiadomość
 CzarnyElo


Informacje
dolnoslaskie

Imię: Leon
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 47
Skąd: Lubin
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 23:54   [ Silnik] Kultura pracy Twinportów 1.2 + jaki olej zalać?
   Moje auto: Opel Corsa D 1.2 85KM 2012r.


Cześć!

Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Corsy D z 2012r. Silnik 1.2 85KM, przebieg 22 000. Przed zakupem oglądałem kilka takich Corsinek przed liftem 80km, czy po lifcie 85km i w każdej z nich podczas pracy silnika słychać było takie delikatne terkotanie, stałe i równomierne, słyszalne raczej po otwarciu maski. Byłem w serwisie dla sprawdzenia i podpięcia kompa i szef serwisu powiedział mi, że to jak najbardziej normalne w tych silnikach Twinport i występuje nawet w nówkach salonowych, czego nie sprawdziłem i teraz żałuję.

Druga sprawa to chcę wymienić olej, bo autko ma już ponad rok i te 22 000 przejechane, a na bagnecie wskazuje ostatnią kreskę, czyli lekko poniżej połowy. W serwisie za 199zł oferują wymianę oleju na ichni GM Dexos2 5W30 wraz z filtrem, ale zastanawiam się czy to jest dobry olej i czy nie warto zainwestować w coś lepszego i nie wymienić samemu na mocno rozgrzanym aucie, dzięki czemu cały stary olej zleci? Jak zobaczyłem jak funkcjonują te autoryzowane serwisy to mi się odechciało, auto na pewno zdąży się ostudzić...

Trzecia sprawa to już po przyjeździe do domu zauważyłem, że nie działa klakson... Człowiek wszystko sprawdza jak ogląda, a nie sprawdził tak oczywistej rzeczy... W serwisie przy okazji mi sprawdzili na kompie oraz sprawdzili wszystkie elementy + bezpieczniki i było OK. Stwierdzili, że musi być gdzieś przerwa na przewodzie... Czy ktoś z Was miał podobny problem? Może jest jakieś szczególne miejsce, gdzie lubią się one przecierać, gdzie mam szukać?

Czwarta sprawa... Jak byłem w serwisie to zakwalifikowali mnie na akcje serwisową wymiany śrub rączek wewnętrznych... Czy oprócz tej były jeszcze jakieś akcje serwisowe dla Corsy po lifcie? Może było coś kosztowniejszego o czym serwis wolał mnie nie poinformować, aby nie narazić się na koszty...
Piąta to czy macie problemy z parowaniem reflektorów przednich, głównie w okolicy świateł dziennych?

Szósta i ostatnia sprawa to po zamknięciu drzwi kierowcy słychać jakby coś w środku wpadało w rezonans, czy jest jakaś przypadłość, że coś tam się luzuje i trzeba bawić się w ściąganie boczka?

Przy okazji, auto sprowadzone z Francji, czy do rejestracji muszę robić przegląd, skoro auto ma rok, a producent z fabryki udziela 3 letniej gwarancji, co mam wyszczególnione po przetłumaczeniu dowodu rejestracyjnego francuskiego? Czy jeżeli samochód ma rok i 4 miesiące i został sprowadzony z Francji, to czy dwuletnia gwarancja producenta przechodzi na mnie? Nie był serwisowany, bo sprawdzałem w bazie, czy wymóg aso co do serwisu, czyli rok lub 30 000 obowiązuje co do jednego dnia, czy wystarczy spełnić rok kalendarzowy, czyli auto kupione w maju, serwis w następnym roku w grudniu i gwarancja nie przepada? Jak to z tym jest?

PS. Jak mogli zapomnieć o wskaźniku temperatury płynu chłodzącego lub oleju silnikowego... Macie na to jakiś patent?


Pozdrawiam serdecznie!
 
 
     
 adiadi007


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 84
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Wrzesień 2013, 09:31   

Po I - w 1.4 też występuje terkotanie czyli wygląda na to, że to normalne
Po II- GM Dexos2 5W30 jest najlepszym olejem dla nas i też mam to samo zalane
Po III- zauważyłem, że u mnie czasem też nie działa klakson, muszę jakoś kombinować, może jakaś przypadłośc
Po IV- często przy serwisach nawet nie mówią o akcjach serwisowych, wydaje mi się, że nic "grubego" kalibru nie było bądź nie słyszałem
Po V - czasem mi parują w tych okolicach. W instrukcji obsługi też jest o tym wzmianka i raczej nie ma się czym przejmować
Po VI- Jak wiadomo jest to samochód dla mas a nie nowy mesiu eSka więc może coś wpadać w drgania. Jeśli tak denerwuje warto sprawdzić boczki, ja z ciekawości sprawdziłem bo też mi coś latało lecz nic nie wykryłem :ojh2:

Co do gwarancji najlepiej przedzwonić do GM albo podjechać do serwisu.
Jest patent, zamontowanie dodatkowego zegara z temperaturą. Dużo takich rzeczy jest na allegro.

Pozdrawiam
 
 
     
 gumimis



Informacje
LPG: Nie
Imię: gumimis
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 114
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23 Wrzesień 2013, 11:30   
   Moje auto: Corsa D 1.4 100KM; MR 2012


...
Po IV- żadnych dużych akcji serwisowych nie było, aczkolwiek Opel przygotował nowy soft dotyczący przekłamań wskazań ilości paliwa w zbiorniku.
Po V - U mnie parują tylko lampy tylne
Po VI- U mnie wibruje/wpada w rezonans jakiś element deski rozdzielczej - wiadomo corsa ma twarde plastiki.

Z tego co wiem to Opel na Corsę w europie dawał 24 miesiące gwarancji - tak jak pisał adiadi007 - telefon do Opla lub wizyta najbliższym ASO powinna to wszystko wyjaśnić

Co do odczytu temperatury płynu chłodzącego - występuje on w postaci elektronicznej (ukryta opcja) - na forum było już o tym pisane;
 
 
     
 maniex1974



Informacje
warminsko mazurskie

LPG: Nie
Imię: Mariusz
Wiek: 49
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 16
Skąd: Rochester, GB
Wysłany: 26 Luty 2014, 21:36   
   Moje auto: Vauxhall Corsa D 1.2 16V A12XER


Witam. Jestem nowy i chciałbym podzielić się terkotaniem Twinporta Corsy D 2010r. 1.2 16V A12XER mojej żony. Otóż, delikatne terkotanie to wtrysk. W corsie mojej żony terkocze coś jeszcze. Zawór odpowietrzania czegoś... mój mech mówił ale zapomniałem. Jeśli się uda załączę zdjęcie. Zdecydowałem się na jego wymianę, bo był upierdliwy i zbytnio słyszalny w kabinie po rozgrzaniu silnika. Po wymianie zaworu błoga cisza. Do czasu. Po przejażdżce, rozgrzaniu silnika i powrocie na podwórko, już nie było cichutko. Nowy zawór, a terkot jak był tak jest. Troszkę cichszy ale nadal upierdliwy (moja żona mówi, że jej nie przeszkadza ten terkot "przyzwyczaiłam się"). Wiem, że to na pewno ten zawór, bo po odłączeniu dwupinowej kostki przestaje terkotać. Mech. mówił, że nie ma on wpływu na pracę silnika he he (dobry tekst - to po diabli on tam ten zawór jest)? Po wymianie zaworu, w trakcie pierwszej przejażdżki, moje odczucia były dobre. Zdawało mi się, że autko lepiej się "zbiera", chodź demon to to nie jest. Jeszcze dwa zaobserwowane objawy po wymianie: 1- wyłączam silnik, uruchamiam, nie terkocze, jadę na przejażdżkę ok 1 km, wracam, zatrzymuje auto, terkot. 2 - po delikatnym, powolnym, płynnym wkręceniu rozgrzanego, terkoczącego silnika pow. 2000 obr. i powrocie do obr. biegu jałowego terkot cichnie... do kolejnej przejażdżki he he he.
Czy spotkał się już ktoś z takim upierdliwym czymś? Czy możliwe jest zakupienie wadliwego, nowego zaworu od dilera? Czy może wreszcie ten typ tak ma (chodź nie wydaje mi się bo jak kupowałem to nie terkotał)? Z góry dziękuję za sugestie. Pozdrawiam.

[ Dodano: 26 Luty 2014, 20:51 ]
Załączam zdjęcie zaworu, mam nadzieję, że dzięki mojej nieświadomości jak poruszać się na tym forum, nie złapię kolejnego ostrzeżenia. Pozdrawiam.

[ Dodano: 26 Luty 2014, 20:53 ]
Chyba jednak nie potrafię dodać zdjęcia.

Jest to zawór podciśnienia, numer części GM55566514
Ostatnio zmieniony przez 27 Luty 2014, 17:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
 CzarnyElo


Informacje
dolnoslaskie

Imię: Leon
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 47
Skąd: Lubin
Wysłany: 27 Luty 2014, 13:29   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.2 85KM 2012r.


Wyślij tutaj - http://tinypic.com a potem skopiuj i wklej link na forum.
 
 
     
 maniex1974



Informacje
warminsko mazurskie

LPG: Nie
Imię: Mariusz
Wiek: 49
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 16
Skąd: Rochester, GB
Wysłany: 27 Luty 2014, 18:08   
   Moje auto: Vauxhall Corsa D 1.2 16V A12XER


Dzisiaj, zrobiłem dłuższą rundkę po mieście Corsiną. Po wymianie zaworu podciśnienia, calkiem inna jazda. Mimo 3 osob na pokładzie, auto wspina się pod górki bez zbędnych redukcji biegów. Elastyczność zmieniła się nie do poznania. Silnik jakby dostał drugie życie. Ale nowy zawór terkocze tak jak terkotał stary, może nie tak natarczywie. Zostaje mu to wybaczone ponieważ jazda jest teraz o wiele przyjemniejsza. :lloll:

[ Dodano: 27 Luty 2014, 19:21 ]
http://i61.tinypic.com/15z18k8.jpg
dzięki Leon za podpowiedż dla starego "lamusa"

w linku rzeczony zawór, co to nie mogłem zamieścić :hurra:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » [ Silnik] Kultura pracy Twinportów 1.2 + jaki olej zalać?
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.