Silnik i osprzęt - [ Silnik] Opel Corsa B,1998r,973ccm i 12V (54KM),40W,3cyl, x
piotr111111-80 - 26 Maj 2013, 17:45 Temat postu: [ Silnik] Opel Corsa B,1998r,973ccm i 12V (54KM),40W,3cyl, x Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem nowym forumowiczem.Od roku jestem posiadaczem Opla Corsy B(jak w temacie).
Problem auta jest następujący:na zimnym silniku świeci się pomarańczowa kontrolka check engine,w momencie kiedy ruszam obroty szaleją,muszę się zatrzymać,wyłączyć 2 lub 3 krotnie auto i wszystko wraca do normy,jak ręką odjął.Tylko jest to mega denerwujące,czasami jest tak,że odpala i ta kontrolka się nie świeci,ale to sporadycznie.W momencie gdy podłącze auto pod komputer wyskakują różne błędy,a to przepływomierz a to jakiś problem z czujnikiem położenia biegu jałowego,przepływomierz wymieniłem i problem jest dalej,ostatnio jak go podłączyłem pod komputer to wyskakuje błąd recyrkulacji spalin czyli popularny EGR,nie mam zamiaru wymienić pól auto a generować koszty a problem nie znika.
Może ktoś mi z was doradzi o co kaman z tym chec engine,nowy zawór kosztuje 400zł i nie wiem czy jest sens go wymieniać,czy to na pewno to...
Z góry dzięki za informacje.
Pozdrawiam.
DAMIAN1991 - 27 Maj 2013, 15:05
Jeśli obroty Falują i świeci się "czek" to Jest szansa że to EGR.. Chwilowo dla Próby podmienił bym z Kimś z bliżej mieszkających EGR i skasował błędy a potem zobaczył co z Tego wyniknie... Jeśli się poprawi to wiesz co jest jeżeli nie no to Będzie się szukać dalej...
piotr111111-80 - 28 Maj 2013, 14:42
Nie bardzo podmienisz z uwagi na fakt iż jest przy tym troche roboty jest a też nie chce komuś zawracac głowy.Pytam czy ktoś może z was,forumowiczów miał coś podobnego w Oplu Corsie B,jeżeli tak to piszcie.
Pozdrawiam
DAMIAN1991 - 29 Maj 2013, 10:33
Słuchaj ogólnie to w przypadku Litrowego Silnika Nie jest aż tak źle. bo Tam Silnik bez Podnośnika się wyciąga... A jeśli nie chcesz podmieniać to kup używany.. W razie czego oddasz na Gwarancji Rozruchowej... Bo inaczej będziesz wymieniać w Nieskończoność...
piotr111111-80 - 30 Maj 2013, 13:49
Myślę nad kupnem nowego zaworu EGR sprawdzałem cenę to 300zł,mam nadzieje ,że jak go wymienię to będzie problem z check engine rozwiązany...
Milion - 30 Maj 2013, 23:16
wydać 300zł zawsze jeszcze zdąrzysz. najpierw odkręć zawór i przeczyść go z sadzy, rozruszaj grzybek zaworu. Ja u siebie do czyszczenia użyłem środku do czyszczenia silnika. wyczyściło ładnie, grzybek rozruszany i jest spokój. Dobrze by było gdybyś miał jakiś interfejs pod kompa żeby odczytać parametry EGR podczas jazdy - wtedy byłoby widać ewidentnie co gryzie Twoje auto. Podejrzewam że grzybek zaworu przycina się już od sadzy. Przeczyść i zamontuj z powrotem. Temat przerabiałem i opisałem na forum, poszukaj.
piotr111111-80 - 4 Czerwiec 2013, 15:55
Zrobię kolego tak jak piszesz i zobaczymy czy pomoże,ale miałeś identyczne objawy?Na zimnym silniku świeciła się kontrolka a po 2,3 razach wyłączenia silnika gasła i było wszystko w porządku,tak?
Milion - 4 Czerwiec 2013, 18:11
różnie z checkiem miałem, ale najczęściej to sam podczas jazdy gasł. A zapalał się najczęściej zaraz lub w trakcie odpalania.
ja u siebie już na podstawie tego co widziałem na kompie podczas jazdy widziałem że to zawór się zaciął. teraz problemu już nie mam od ładnych paru miesięcy.
|
|
|