To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [ Silnik] Opel Corsa B,1998r,973ccm i 12V (54KM),40W,3cyl, x

piotr111111-80 - 26 Maj 2013, 17:45
Temat postu: [ Silnik] Opel Corsa B,1998r,973ccm i 12V (54KM),40W,3cyl, x
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem nowym forumowiczem.Od roku jestem posiadaczem Opla Corsy B(jak w temacie).
Problem auta jest następujący:na zimnym silniku świeci się pomarańczowa kontrolka check engine,w momencie kiedy ruszam obroty szaleją,muszę się zatrzymać,wyłączyć 2 lub 3 krotnie auto i wszystko wraca do normy,jak ręką odjął.Tylko jest to mega denerwujące,czasami jest tak,że odpala i ta kontrolka się nie świeci,ale to sporadycznie.W momencie gdy podłącze auto pod komputer wyskakują różne błędy,a to przepływomierz a to jakiś problem z czujnikiem położenia biegu jałowego,przepływomierz wymieniłem i problem jest dalej,ostatnio jak go podłączyłem pod komputer to wyskakuje błąd recyrkulacji spalin czyli popularny EGR,nie mam zamiaru wymienić pól auto a generować koszty a problem nie znika.
Może ktoś mi z was doradzi o co kaman z tym chec engine,nowy zawór kosztuje 400zł i nie wiem czy jest sens go wymieniać,czy to na pewno to...
Z góry dzięki za informacje.
Pozdrawiam.

DAMIAN1991 - 27 Maj 2013, 15:05

Jeśli obroty Falują i świeci się "czek" to Jest szansa że to EGR.. Chwilowo dla Próby podmienił bym z Kimś z bliżej mieszkających EGR i skasował błędy a potem zobaczył co z Tego wyniknie... Jeśli się poprawi to wiesz co jest jeżeli nie no to Będzie się szukać dalej...
piotr111111-80 - 28 Maj 2013, 14:42

Nie bardzo podmienisz z uwagi na fakt iż jest przy tym troche roboty jest a też nie chce komuś zawracac głowy.Pytam czy ktoś może z was,forumowiczów miał coś podobnego w Oplu Corsie B,jeżeli tak to piszcie.
Pozdrawiam

DAMIAN1991 - 29 Maj 2013, 10:33

Słuchaj ogólnie to w przypadku Litrowego Silnika Nie jest aż tak źle. bo Tam Silnik bez Podnośnika się wyciąga... A jeśli nie chcesz podmieniać to kup używany.. W razie czego oddasz na Gwarancji Rozruchowej... Bo inaczej będziesz wymieniać w Nieskończoność...
piotr111111-80 - 30 Maj 2013, 13:49

Myślę nad kupnem nowego zaworu EGR sprawdzałem cenę to 300zł,mam nadzieje ,że jak go wymienię to będzie problem z check engine rozwiązany...
Milion - 30 Maj 2013, 23:16

wydać 300zł zawsze jeszcze zdąrzysz. najpierw odkręć zawór i przeczyść go z sadzy, rozruszaj grzybek zaworu. Ja u siebie do czyszczenia użyłem środku do czyszczenia silnika. wyczyściło ładnie, grzybek rozruszany i jest spokój. Dobrze by było gdybyś miał jakiś interfejs pod kompa żeby odczytać parametry EGR podczas jazdy - wtedy byłoby widać ewidentnie co gryzie Twoje auto. Podejrzewam że grzybek zaworu przycina się już od sadzy. Przeczyść i zamontuj z powrotem. Temat przerabiałem i opisałem na forum, poszukaj.
piotr111111-80 - 4 Czerwiec 2013, 15:55

Zrobię kolego tak jak piszesz i zobaczymy czy pomoże,ale miałeś identyczne objawy?Na zimnym silniku świeciła się kontrolka a po 2,3 razach wyłączenia silnika gasła i było wszystko w porządku,tak?
Milion - 4 Czerwiec 2013, 18:11

różnie z checkiem miałem, ale najczęściej to sam podczas jazdy gasł. A zapalał się najczęściej zaraz lub w trakcie odpalania.

ja u siebie już na podstawie tego co widziałem na kompie podczas jazdy widziałem że to zawór się zaciął. teraz problemu już nie mam od ładnych paru miesięcy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group