Przesunięty przez: Kaszubski
23 Marzec 2016, 16:36
[ Silnik] Opel Corsa B,1998r,973ccm i 12V (54KM),40W,3cyl, x
Autor Wiadomość
 piotr111111-80


Informacje
lubelskie

Imię: Piotr
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: 26 Maj 2013, 16:45   [ Silnik] Opel Corsa B,1998r,973ccm i 12V (54KM),40W,3cyl, x
   Moje auto: Corca B 1.0


Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem nowym forumowiczem.Od roku jestem posiadaczem Opla Corsy B(jak w temacie).
Problem auta jest następujący:na zimnym silniku świeci się pomarańczowa kontrolka check engine,w momencie kiedy ruszam obroty szaleją,muszę się zatrzymać,wyłączyć 2 lub 3 krotnie auto i wszystko wraca do normy,jak ręką odjął.Tylko jest to mega denerwujące,czasami jest tak,że odpala i ta kontrolka się nie świeci,ale to sporadycznie.W momencie gdy podłącze auto pod komputer wyskakują różne błędy,a to przepływomierz a to jakiś problem z czujnikiem położenia biegu jałowego,przepływomierz wymieniłem i problem jest dalej,ostatnio jak go podłączyłem pod komputer to wyskakuje błąd recyrkulacji spalin czyli popularny EGR,nie mam zamiaru wymienić pól auto a generować koszty a problem nie znika.
Może ktoś mi z was doradzi o co kaman z tym chec engine,nowy zawór kosztuje 400zł i nie wiem czy jest sens go wymieniać,czy to na pewno to...
Z góry dzięki za informacje.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez 26 Maj 2013, 18:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 27 Maj 2013, 14:05   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Jeśli obroty Falują i świeci się "czek" to Jest szansa że to EGR.. Chwilowo dla Próby podmienił bym z Kimś z bliżej mieszkających EGR i skasował błędy a potem zobaczył co z Tego wyniknie... Jeśli się poprawi to wiesz co jest jeżeli nie no to Będzie się szukać dalej...
 
 
     
 piotr111111-80


Informacje
lubelskie

Imię: Piotr
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: 28 Maj 2013, 13:42   
   Moje auto: Corca B 1.0


Nie bardzo podmienisz z uwagi na fakt iż jest przy tym troche roboty jest a też nie chce komuś zawracac głowy.Pytam czy ktoś może z was,forumowiczów miał coś podobnego w Oplu Corsie B,jeżeli tak to piszcie.
Pozdrawiam
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 29 Maj 2013, 09:33   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Słuchaj ogólnie to w przypadku Litrowego Silnika Nie jest aż tak źle. bo Tam Silnik bez Podnośnika się wyciąga... A jeśli nie chcesz podmieniać to kup używany.. W razie czego oddasz na Gwarancji Rozruchowej... Bo inaczej będziesz wymieniać w Nieskończoność...
 
 
     
 piotr111111-80


Informacje
lubelskie

Imię: Piotr
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Maj 2013, 12:49   
   Moje auto: Corca B 1.0


Myślę nad kupnem nowego zaworu EGR sprawdzałem cenę to 300zł,mam nadzieje ,że jak go wymienię to będzie problem z check engine rozwiązany...
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 30 Maj 2013, 22:16   
   Moje auto: AG Z14XEP


wydać 300zł zawsze jeszcze zdąrzysz. najpierw odkręć zawór i przeczyść go z sadzy, rozruszaj grzybek zaworu. Ja u siebie do czyszczenia użyłem środku do czyszczenia silnika. wyczyściło ładnie, grzybek rozruszany i jest spokój. Dobrze by było gdybyś miał jakiś interfejs pod kompa żeby odczytać parametry EGR podczas jazdy - wtedy byłoby widać ewidentnie co gryzie Twoje auto. Podejrzewam że grzybek zaworu przycina się już od sadzy. Przeczyść i zamontuj z powrotem. Temat przerabiałem i opisałem na forum, poszukaj.
 
 
     
 piotr111111-80


Informacje
lubelskie

Imię: Piotr
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 14:55   
   Moje auto: Corca B 1.0


Zrobię kolego tak jak piszesz i zobaczymy czy pomoże,ale miałeś identyczne objawy?Na zimnym silniku świeciła się kontrolka a po 2,3 razach wyłączenia silnika gasła i było wszystko w porządku,tak?
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 17:11   
   Moje auto: AG Z14XEP


różnie z checkiem miałem, ale najczęściej to sam podczas jazdy gasł. A zapalał się najczęściej zaraz lub w trakcie odpalania.

ja u siebie już na podstawie tego co widziałem na kompie podczas jazdy widziałem że to zawór się zaciął. teraz problemu już nie mam od ładnych paru miesięcy.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » [ Silnik] Opel Corsa B,1998r,973ccm i 12V (54KM),40W,3cyl, x
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.