To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ paliwowy - [ Silnik] Wysokie obroty i duże spalanie

skoobo - 14 Kwiecień 2013, 15:11
Temat postu: [ Silnik] Wysokie obroty i duże spalanie
Witam. Mam Opla corse 1.2 z 1997r. jak w temacie ma on wysokie obroty i duże spalanie. obroty ponad 2tys. a z spalaniem jak zatankuje za 30zl to robię około 30km po mieście przy spokojnej jeździe. i przy tym wyświetla się błąd silnika. co może być przyczyną?
DAMIAN1991 - 14 Kwiecień 2013, 15:32

Nie pojedziesz podłączyć jej Pod komputer to Powiem ci tak. Wszystko może być przyczyną ... Wywala Błąd - Który ?? jest ich cała litania ?

Ma wysokie Obroty To Może coś się zawiesza.. Jaki Masz Silnik Oznaczenie?? Bo jest Ich Kilka... Temat rzeka ... A informacji nie za dużo ;/ :nocom2:

skoobo - 15 Kwiecień 2013, 23:02

mam popsute wejście do komputera:/
a możesz mi powiedzieć lub lepiej pokazać na zdjęciu gdzie znajduje się czujnik, który podaje temperaturę silnika do komputera? wydaje mi się, że to może być przyczyną

panekbrk - 26 Maj 2013, 02:02

ja by stawiał na termostat, mialem to samo w ibizie ale wiadomo przyczyn moze byc wiele, moga to byc swiece lub kable, komputer albo jakis czujnik.
Yogi97037 - 26 Maj 2013, 12:29

Świece kable komputer termostat ? ? chyba nie w tym kierunku kolego poszedłeś sprawdź w pierwszej kolejności podstawy silniczek krokowy sondę
panekbrk - 26 Maj 2013, 13:14

Yogi97037 napisał/a:
Świece kable komputer termostat ? ? chyba nie w tym kierunku kolego poszedłeś sprawdź w pierwszej kolejności podstawy silniczek krokowy sondę


dlaczego nie w tym kierunku? jak jest uwalony termostat lub czujnik temperatury cieczy to na biegu jałowym samochód będzie sobie podbijał obroty bo będzie teoretycznie cały czas "zimny" silnik, miałem już takie przypadki i silniki 1.4 paliły po 20 litrów benzyny i wymiana termostatu rozwiązywała problem, to samo kable wystarczy ze gdzieś puścił (wystarczy dziurka wielkosci główki szpilki) i to może już być przyczyną.
Oczywiście może być tak jak Ty mówisz Yogi97037 ale w pierwszej kolejności można sprawdzić termostat, kable, świecie, bo można to zrobić samemu bez wydawania pieniedzy na cześci lub mechaników :)

Yogi97037 - 26 Maj 2013, 15:02

Nie popadajmy w skrajność. Co do termostatu spalanie większe może i tak lecz na pewno nie podbijanie obrotów do 2 tys. Czy po odpaleniu samochodu w zimę nawet przy -20 masz obroty rzędu 2 tys i trzymają ci póki samochód się nie rozgrzeje? Nie, poza tym przy uwalonym termostacie silnik po prostu wolniej się nagrzewa ale się nagrzewa zwłaszcza przy obecnych temperaturach i po jakimś czasie obroty by mu spadły (jeśli mielibyśmy rozważać twoją teorię).

Również nie rozumiem co wspólnego z wysokimi obrotami może mieć uszkodzony przewód wys napięcia? To prędzej samochód by się dusił nie chciał odpalać szarpał itd

Co do tego żeby ogarnął to sam jeśli oczywiście chce to robić sam i się trochę ogarnia w tych tematach masz rację po co wydawać kasę lecz tak jak napisałem zacząłbym od podstaw czyli tego co może być odpowiedzialne w głównej mierze za zbyt wysokie obroty zatem czujnik regulacji biegu jałowego zatem silniczek krokowy no i jeśli chodzi o spalanie to również w 80% przypadków przy paranormalnym spalaniu winna jest sonda chodź nie zawsze

panekbrk - 26 Maj 2013, 18:04

Nie upieram się, może i masz rację, cieżko zdiagnozować przyczynę nie widząc tego samochodu, opieram się na swoich doświadczeniach więc sie nimi dziele bo może akurat pomoże a jak można to sprawdzić bez ponoszenia kosztów to napewno nie zaszkodzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group