To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - Układ chłodzenia

symen - 5 Kwiecień 2013, 19:02
Temat postu: Układ chłodzenia
Witam.
Na początku do moderatora, iż linki zawarte w "Najczęściej zadawane pytania" Nie działają (u mnie żaden). Problemu szukałem ale bezskutecznie.


Mam pytanie dotyczące korka zbiorniczka wyrównawczego.
Ostatnio pękł mi jeden z przewodów płynów chłodzących. Nowy waż oryginalny kupiłem za cenę 80 zł i wymieniłem.
Ogólnie węże są bardzo twarde i nie dziwię się, że pękają.
Lekko odkręciłem korek, żeby wytwarzane opary mogły spokojnie odchodzić i problem z twardością zniknął.
Reasumując rozumiem, że wystarczy wymiana żółtego korka zbiorniczka wyrównawczego? Czy mogę bez problemu jeździć z niedokręconym? Jaki korek możecie polecić? Czy wymiana na taki sam, nowy pomoże?
Taki korek będzie lepszy od standardowego, starego? >>>KOREK<<<

spidan - 6 Kwiecień 2013, 09:36

Jeśli wymiana korka to tylko i wyłącznie oryginalny. Jada z niedokręconym korkiem to zły pomysł - układ chłodzenia potrzebuje odpowiedniego ciśnienia. Trzeba znaleźć przyczynę dlaczego masz twarde węże. Często przyczyną takiego stanu są spaliny dostające się do układu chodzenia.
symen - 6 Kwiecień 2013, 12:13

Jak wykryć te przyczyny, cóż zrobić?
Yogi97037 - 6 Kwiecień 2013, 13:45

korki nie są takie zwykłe tylko mają zawory ciśnieniowe. Możesz podjechać na szrot kupić za parę groszy korek i zobaczyć jak będzie to chyba najsensowniejsza sprawa od której warto zacząć po co od razu szukać uszkodzonej uszczelki pod głowicą ;/
west - 6 Kwiecień 2013, 14:13

ja stawiam że masz walniętą głowicę, to nie jest normalne że tworzy się takie ciśnienie że wywala korek i pękają węże...
yosh - 6 Kwiecień 2013, 15:42

Ja od kilku miesięcy jeżdżę na walniętej uszczelce, ( nie mam czasu żeby zmienić ) jeśli zaworki w korku są sprawne to wyregulują ciśnienie instalacji chłodzącej, nawet przy walniętej uszczelce, no chyba że nieszczelność na głowicy jest naprawdę duża.
Objawem charakterystycznym dla walniętej uszczelki (przedostawanie się spalin do układu chłodzącego) jest wyraźnie słyszany szelest w nagrzewnicy, bulgotanie w nagrzewnicy wzmaga się szczególnie w trakcie przyspieszania.
Poluzowanie korka lub jego rozszczelnienie spowoduje zagotowanie się płynu.
Zaworki w korku utrzymują odpowiednie ciśnienie i podnoszą tym samym temperaturę wrzenia.

Pozdrawiam.

symen - 6 Kwiecień 2013, 16:33

Korek kupiłem nowy i poinformuję o zmianach niebawem:)

Co do uszczelki mam nadzieję, że to nie ona. Bulgotania, ani szelestu nie słychac:)

Powiem szczerze, że gdybym nie kupił corsy, jeździłbym już ferrari; O

Auto kupiłem za 3,5 tysiąca, a w naprawę i wymianę części włożyłem już więcej:)
Do tego teraz musze wymienić tarcze i klocki, korek (który mam nadzieję, rozwiąże problem zbyt dużego ciśnienia w układzie)

spidan - 6 Kwiecień 2013, 21:40

yosh napisał/a:
Ja od kilku miesięcy jeżdżę na walniętej uszczelce, ( nie mam czasu żeby zmienić ).


no nie, TY ????? :smutas:
Mam nadzieję tylko że blok i głowica to wytrzyma bez dalszych drogich konsekwencji.



Cytat:
mam nadzieję, rozwiąże problem zbyt dużego ciśnienia w układzie

niestety korek nie rozwiąże problemu, tak jak napisałem wcześniej problem raczej leży głębiej za jakieś 800 zł - niestety.

yosh - 7 Kwiecień 2013, 00:18

spidan napisał/a:

no nie, TY ????? :smutas:
Mam nadzieję tylko że blok i głowica to wytrzyma bez dalszych drogich konsekwencji.

Bez obaw, zauważyłem nieszczelność więc na pewno zorientuję się gdy płynu zacznie ubywać.
W chwili obecnej niestety nie mogę się tym zająć bo kanał jest zajęty przez v-kę, a druga corsa z e16se wozi mnie do pracy.
Długo czekać nie będzie bo sezon na v6 w przyszłym tygodniu mam nadzieję zostanie otwarty, więc będę mógł na spokojnie zwalić głowicę z 1,6 i podrzucić do planowania ;)

Moim zdaniem to jednak korek naczynka może być powodem rozwalania węży, z resztą nie ma co uprzedzać faktów bo autor postu zakupił nowy korek, więc z pewnością napisze o efektach wymiany.

symen - 7 Kwiecień 2013, 13:20

Tak, kupiłem nowy korek :)
Ponformuje Was o zmianach jak zacznę użytkować auto. Obecnie mam brak hamulca nożnego i w poniedziałęk wymieniam tarczę,klocki i może clinderki jeśli będzie taka koniecxzość: )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group