Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 09:44
Układ chłodzenia
Autor Wiadomość
 symen 


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Imię: Grześ
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Horodło
Wysłany: 5 Kwiecień 2013, 19:02   Układ chłodzenia
   Moje auto: Corsa B x14xe


Witam.
Na początku do moderatora, iż linki zawarte w "Najczęściej zadawane pytania" Nie działają (u mnie żaden). Problemu szukałem ale bezskutecznie.


Mam pytanie dotyczące korka zbiorniczka wyrównawczego.
Ostatnio pękł mi jeden z przewodów płynów chłodzących. Nowy waż oryginalny kupiłem za cenę 80 zł i wymieniłem.
Ogólnie węże są bardzo twarde i nie dziwię się, że pękają.
Lekko odkręciłem korek, żeby wytwarzane opary mogły spokojnie odchodzić i problem z twardością zniknął.
Reasumując rozumiem, że wystarczy wymiana żółtego korka zbiorniczka wyrównawczego? Czy mogę bez problemu jeździć z niedokręconym? Jaki korek możecie polecić? Czy wymiana na taki sam, nowy pomoże?
Taki korek będzie lepszy od standardowego, starego? >>>KOREK<<<
 
 
     
 spidan 
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 09:36   
   Moje auto: ASTRA G


Jeśli wymiana korka to tylko i wyłącznie oryginalny. Jada z niedokręconym korkiem to zły pomysł - układ chłodzenia potrzebuje odpowiedniego ciśnienia. Trzeba znaleźć przyczynę dlaczego masz twarde węże. Często przyczyną takiego stanu są spaliny dostające się do układu chodzenia.
 
 
     
 symen 


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Imię: Grześ
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Horodło
Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 12:13   
   Moje auto: Corsa B x14xe


Jak wykryć te przyczyny, cóż zrobić?
 
 
     
 Yogi97037 



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 13:45   

korki nie są takie zwykłe tylko mają zawory ciśnieniowe. Możesz podjechać na szrot kupić za parę groszy korek i zobaczyć jak będzie to chyba najsensowniejsza sprawa od której warto zacząć po co od razu szukać uszkodzonej uszczelki pod głowicą ;/
 
 
     
 west 
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 14:13   
   Moje auto: Porshe 911


ja stawiam że masz walniętą głowicę, to nie jest normalne że tworzy się takie ciśnienie że wywala korek i pękają węże...
 
     
 yosh 


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 15:42   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Ja od kilku miesięcy jeżdżę na walniętej uszczelce, ( nie mam czasu żeby zmienić ) jeśli zaworki w korku są sprawne to wyregulują ciśnienie instalacji chłodzącej, nawet przy walniętej uszczelce, no chyba że nieszczelność na głowicy jest naprawdę duża.
Objawem charakterystycznym dla walniętej uszczelki (przedostawanie się spalin do układu chłodzącego) jest wyraźnie słyszany szelest w nagrzewnicy, bulgotanie w nagrzewnicy wzmaga się szczególnie w trakcie przyspieszania.
Poluzowanie korka lub jego rozszczelnienie spowoduje zagotowanie się płynu.
Zaworki w korku utrzymują odpowiednie ciśnienie i podnoszą tym samym temperaturę wrzenia.

Pozdrawiam.
 
 
     
 symen 


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Imię: Grześ
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Horodło
Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 16:33   
   Moje auto: Corsa B x14xe


Korek kupiłem nowy i poinformuję o zmianach niebawem:)

Co do uszczelki mam nadzieję, że to nie ona. Bulgotania, ani szelestu nie słychac:)

Powiem szczerze, że gdybym nie kupił corsy, jeździłbym już ferrari; O

Auto kupiłem za 3,5 tysiąca, a w naprawę i wymianę części włożyłem już więcej:)
Do tego teraz musze wymienić tarcze i klocki, korek (który mam nadzieję, rozwiąże problem zbyt dużego ciśnienia w układzie)
 
 
     
 spidan 
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 21:40   
   Moje auto: ASTRA G


yosh napisał/a:
Ja od kilku miesięcy jeżdżę na walniętej uszczelce, ( nie mam czasu żeby zmienić ).


no nie, TY ????? :smutas:
Mam nadzieję tylko że blok i głowica to wytrzyma bez dalszych drogich konsekwencji.



Cytat:
mam nadzieję, rozwiąże problem zbyt dużego ciśnienia w układzie

niestety korek nie rozwiąże problemu, tak jak napisałem wcześniej problem raczej leży głębiej za jakieś 800 zł - niestety.
 
 
     
 yosh 


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 00:18   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


spidan napisał/a:

no nie, TY ????? :smutas:
Mam nadzieję tylko że blok i głowica to wytrzyma bez dalszych drogich konsekwencji.

Bez obaw, zauważyłem nieszczelność więc na pewno zorientuję się gdy płynu zacznie ubywać.
W chwili obecnej niestety nie mogę się tym zająć bo kanał jest zajęty przez v-kę, a druga corsa z e16se wozi mnie do pracy.
Długo czekać nie będzie bo sezon na v6 w przyszłym tygodniu mam nadzieję zostanie otwarty, więc będę mógł na spokojnie zwalić głowicę z 1,6 i podrzucić do planowania ;)

Moim zdaniem to jednak korek naczynka może być powodem rozwalania węży, z resztą nie ma co uprzedzać faktów bo autor postu zakupił nowy korek, więc z pewnością napisze o efektach wymiany.
 
 
     
 symen 


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Imię: Grześ
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Horodło
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 13:20   
   Moje auto: Corsa B x14xe


Tak, kupiłem nowy korek :)
Ponformuje Was o zmianach jak zacznę użytkować auto. Obecnie mam brak hamulca nożnego i w poniedziałęk wymieniam tarczę,klocki i może clinderki jeśli będzie taka koniecxzość: )
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja » Układ chłodzenia
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.