To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - DPF- czy faktycznie aż tak problematyczny?

all1990 - 27 Styczeń 2013, 21:46
Temat postu: DPF- czy faktycznie aż tak problematyczny?
Witajcie;)
Jestem nowym użytkownikiem, przeszukałem forum jednak nie znalazłem dokaldnie odpowiedzi na moje wątpliwości. Znalazłem Corsę D (2011 1.3 cdti ecoflex) która bardzo mi się spodobała jednak filtr cząstek stałych bardzo mnie do niej zniechęca. Chciałem się dowiedzieć czy faktycznie użytkowanie samochodu z takim filtrem jest problematyczne i kosztowne? Przeważnie jeżdzę na trasie jednak miasto także się zadrza. Chciałem się dowiedzieć kiedy włącza się wypalanie DPF? (jakie obroty?) Czy przy takiej jeździe filtr będzie sprawiał problemy?:
-codziennie ok 15 km do pracy (cykl mieszany ok 5 km miasto, 10 trasa)
-jakiś raz, dwa razy (max) w tygodniu trasa ok 80km
-ok dwa razy w tygodniu cykl mieszany ok 20 km
Czy da się użytkować samochod z takim filtrem aby nie sprawiał on kłopotów? Dodam, że jest to wersja na 111 lat Opla, przebiek ok 25 tys. km.
Z góry dzięki za pomoc, piszcie czego mogę się spodziewać przy tym samochodzie ;)

PS. Czy to normalne że przekladnia przy pedałach jest odsłonięta? (brak jakiejkolwiek zaślepki)

xxyy777e - 28 Styczeń 2013, 12:33

Moja żona ma od ponad 2 lat auto (Nissan Juke) z silnikiem 1.5 dCi 110KM + filtr DPF. Kupiła auto fabrycznie nowe.
Po dwóch latach jazdy w warszawskich korkach (rzadko jeździ na trasę) zapomniała, że ma taki wynalazek. Zrobiła już 43 tyś. km. Na ten moment filtr jest bezobsługowy.
Trzeba pamiętać o terminowych przeglądach i laniu odpowiedniego oleju.
Jeśli użytkowanie tego filtra stanie się problematyczne to go wywalę i silnik poddam operacji podniesienia mocy. Do czasu gdy jednak łądnie wszytko działa nic nie ruszam.

Gdyby coś było nie tak zawsze w oplu można się go pozbyć i podnieść moc pojazdu.
Można również za niewielkie pieniądze kupić interfejs diagnostyczy op-com i sam możesz zweryfikować poziom sadzy w filtrze DPF, można samemu wypalić ten filtr gdyby były jakieś problemy. Nie trzeba na drogą diagnostykę jeździć do ASO.

all1990 - 28 Styczeń 2013, 18:55

możecie mi coś wiecej powiedzieć na temat tego interfejsu? Ile to może kosztować? Troche mi się nie wydaje aby na Oplu wyciągli mi DPF, gdyż jest to nielegalne.
xxyy777e - 29 Styczeń 2013, 09:14

Masz rację jest to nielegalne np. W Niemczech.

W Polsce natomiast wszystko można zrobić, łącznie z usunięciem filtra DPF, robią to wyspecjalizowane firmy (gogle prawdę Ci powie) Temat jest prostszy bo ten silnik jest już długo na rynku oraz występowały Corsy D CDTI bez filtra DPF.

Tym niemniej jeśli ładnie wszytko działa nie ma potrzeby go usuwać.
Ja bym się na twoim miejscu tym filtrem nie stresował tylko zastanowił i dobrze obejrzał furę. Nie często kupuje się auto z silnikiem diesla i sprzedaje na gwarancji z przebiegiem 25 tyś km, może były jakieś przygody ?

Daj linka do ogłoszenia

all1990 - 29 Styczeń 2013, 17:39

Na Oplu pozbędę się DPFa? Samochód jest mojego znajomego przywiózł go z Niemczech po bardzo delikatnym stłuczeniu, gruntownie go sprawdziłem- poza DPFem nic mnie nie zraziło.

Co z tym interfejsem? Czy faktycznie za cene ok 60 zł moge sam sprawdzac stan DPF i go czyścić? Gdyby było to takie proste nie kosztowało by to kilka stów.

Milion - 29 Styczeń 2013, 20:29

interfejs interfejsem, ale to program daje możliwości wypalenia filtra ( a nie czyszczenia :plff: ) jeśli znajdziesz program który ma takie możliwości, to najzwyklejszy fejsik z którym dany program współpracuje da rade. osobiście nie znam, nie szukałem nigdy pod tym kątem.
xxyy777e - 29 Styczeń 2013, 23:25

Tak dokładnie jest jest oprogramowanie którym możesz sprawdzić stopień zapełnienia filtra DPF. W ostateczności mając do tego interfejs można to samemu wypalić.
Wiedza i sprzęt kosztuje dlatego w serwisach tyle wołają za zrobienie tego.
Np. Gdybys potrzebował w ASO Opla podłaczyć auto do komputera to podłaczenie i odczyt błędów to koszt - 240 zł. za 2 minuty roboty.

A jesli chodzi o ta Corsę D to 1.3 CDTI były w dwóch wersjach silnikowych z 5/6 biegową skrzynią, jak u Ciebie jest ?

Jeszcze jedno "na Oplu" nie zrobisz więcej niż mówi instrukcja serwisowa, a tam na pewno nie ma procedury jak usunąć DPF. Z mojego doświadczenia w ASO pracują osły które nic więcej co przewiduje instrukcja nie zrobią a i to nie zawsze im dobrze wychodzi. Tylko niezależny/sprawdzona osoba która się w tym specjalizuje to zrobi. (gogle prawdę Ci powie kto jest dobry, poszukaj daj znać) Czemu jednak uparłeś się wywalić DPF, jak działa to zostawić !!!

mauro - 30 Styczeń 2013, 15:19

Mam corse z 2009 z DPF i nie mam żadnych problemów, więc tak jak przedmówca polecam zostawić DPF w spokoju, szczególnie jak będzie używany w ten sposób co piszesz to nie powinno nic się dziać. Filtry DPF lubią trasę.
Romuluss - 30 Styczeń 2013, 20:43

DPFy nie są takie straszne. Jak nie będziesz jeździł PSJotem (Pizdowatym Stylem Jazdy), od czasu do czasu przegonisz go po trasie to nie będzie miał z nim problemów ;)
all1990 - 30 Styczeń 2013, 21:16

Wypożyczylem ten samochód na cały dzień do sprawdzenia wszystko okazało sie być ok więc go kupiłem. Po pierwszej przejażdzce po zakupie wyświetliła się żółta kontrolka samochodu z kluczem... Świeci podczas jazdy (nie miga) co jest nie tak?
xxyy777e - 31 Styczeń 2013, 09:38

Kolego znajomy który naprawiał samochód po prostu dobrze go nie naprawił po stłuczce.
To może być wszystko, podłącz do komputera i będzie wiadomo o co chodzi.

Daj zdjęcia auta, jestem ciekaw jak wygląda ta wersja na 111 lat Opla :)

all1990 - 31 Styczeń 2013, 18:59

Dziwne dzis rano juz nie było kontrolki i tak cały dzień. Wczoraj dosyc mocno lało, wjechałem w głęboką kałużę i umyłem samochód na myjni może po prostu w filtrze paliwa była woda?

Zdjęcia dodam jak tylko bede mial chwile by je zrobić ale chyba wiele się ta wersja nie różni od innych

jak na wersje na 111 lat Opla to posiadam w nim:
-El. szyby z przodu
-el. lusterka
-6x airbag
-tempomat
-komputer pokładowy
-system stop and go
-klimatyzacje (ręczną nie elektroniczną)
no i chyba pozostałe duperelki, które są w standardzie (wiem szyby i lusterka też chyba są). Spalanie samochodu przy jeździe na tempomacie (80km/h) wyniosło mi ok 3,4 l. Chociaż myśle że przy takiej jeździe DPF zacznie sprawiać problemy ;) dlatego trzeba bedzie go od czasu do czasu przegonić.

Powiedźcie mi czy 28 tyś za ten samochód to dobra cena czy normalna? Dodam, że ubezpieczenie OC dostalem jeszcze na 10 mc.

Romuluss - 31 Styczeń 2013, 21:44

Od kałuży, myjni, deszcze nie może być wody w filtrze paliwa. Woda do filtra paliwa może dostać się tylko ze zbiornika paliwa, ewentualnie podczas wymiany tego filtra. Podłącz kompa, sprawdź błędy, skasuj, zrób jazdę testową, sprawdź jeszcze raz, czy są jakieś błędy. Wtedy się coś nakreśli, co mogło być przyczyną zaświecenia się kontrolki.
xxyy777e - 1 Luty 2013, 14:12

Co z tego że dostałeś od kogoś OC przy takim młodym samochodzie warto mieć OC+AC chyba że 28 tyś to twoje 1-2 miesięcze zarobki więc jak coś się stanie to niewielka strata. Musisz podjechać do tego ubezpieczyciela i na podstawie twoich zwyżek/zniżek na OC przekalkulować od nowa składkę.

Czy 28 tyś to dobra cena... zależy jak mocno był rozbity i jak naprawiony. Czy na nowych nie szpachlowanych elementach, czy jakiś starych ponownie lakierowanych/klejonych etc.

all1990 - 1 Luty 2013, 17:28

Był uszkodzony w ten sposób, że odleciał zderzak i rozbiła się lampa. Wszystkie szyby zostały oryginalne, poduszki nie wyjechały. Co do elementów to nie mam pojęcia- nie wnikałem.
jjurgiel - 1 Luty 2013, 19:01

ja po różnych doświadczeniach uważam że diabeł tkwi w szczegółach, odleciał zderzak to znaczy że wyrwało spinki a to znaczy że mogło uszkodzić lakier na błotniku a to znaczy że jak ktoś dobrze nie zabezpieczył to może być korozja i tak dalej i dalej naderwany kabelek, uszkodzony czujnik, pęknięty przewód może być dobrze a może być różnie. Życzę oczywiście jak najlepiej ale warto zwracać uwagę na szczegóły.
all1990 - 7 Luty 2013, 21:22

oczywiscie wiem, że trzeba mieć to na uwadze jednak trzeba pamiętać również o tym, że taki nowy samochód kosztuje sporo wiecej wiec mimo wszystko nie wolko spodziewać się najlepszego ;)
aros - 9 Luty 2013, 19:57

Tez miałem że po wizycie na myjni i to tylko automatycznej pojawiał mi się komunikat o wodzie w filtrze paliwa, po dokładnym wyschnięciu auta komunikat znika ( najprawdopodobniej uszkodzona gdzieś izolacja na wiązce ).
Przestałem się tym przejmować i tyle.



Romuluss napisał/a:
Od kałuży, myjni, deszcze nie może być wody w filtrze paliwa. Woda do filtra paliwa może dostać się tylko ze zbiornika paliwa, ewentualnie podczas wymiany tego filtra. Podłącz kompa, sprawdź błędy, skasuj, zrób jazdę testową, sprawdź jeszcze raz, czy są jakieś błędy. Wtedy się coś nakreśli, co mogło być przyczyną zaświecenia się kontrolki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group