Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 09:39
DPF- czy faktycznie aż tak problematyczny?
Autor Wiadomość
 all1990


Informacje
malopolskie

Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 21:46   DPF- czy faktycznie aż tak problematyczny?

Witajcie;)
Jestem nowym użytkownikiem, przeszukałem forum jednak nie znalazłem dokaldnie odpowiedzi na moje wątpliwości. Znalazłem Corsę D (2011 1.3 cdti ecoflex) która bardzo mi się spodobała jednak filtr cząstek stałych bardzo mnie do niej zniechęca. Chciałem się dowiedzieć czy faktycznie użytkowanie samochodu z takim filtrem jest problematyczne i kosztowne? Przeważnie jeżdzę na trasie jednak miasto także się zadrza. Chciałem się dowiedzieć kiedy włącza się wypalanie DPF? (jakie obroty?) Czy przy takiej jeździe filtr będzie sprawiał problemy?:
-codziennie ok 15 km do pracy (cykl mieszany ok 5 km miasto, 10 trasa)
-jakiś raz, dwa razy (max) w tygodniu trasa ok 80km
-ok dwa razy w tygodniu cykl mieszany ok 20 km
Czy da się użytkować samochod z takim filtrem aby nie sprawiał on kłopotów? Dodam, że jest to wersja na 111 lat Opla, przebiek ok 25 tys. km.
Z góry dzięki za pomoc, piszcie czego mogę się spodziewać przy tym samochodzie ;)

PS. Czy to normalne że przekladnia przy pedałach jest odsłonięta? (brak jakiejkolwiek zaślepki)
 
 
     
 xxyy777e



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Styczeń 2013, 12:33   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


Moja żona ma od ponad 2 lat auto (Nissan Juke) z silnikiem 1.5 dCi 110KM + filtr DPF. Kupiła auto fabrycznie nowe.
Po dwóch latach jazdy w warszawskich korkach (rzadko jeździ na trasę) zapomniała, że ma taki wynalazek. Zrobiła już 43 tyś. km. Na ten moment filtr jest bezobsługowy.
Trzeba pamiętać o terminowych przeglądach i laniu odpowiedniego oleju.
Jeśli użytkowanie tego filtra stanie się problematyczne to go wywalę i silnik poddam operacji podniesienia mocy. Do czasu gdy jednak łądnie wszytko działa nic nie ruszam.

Gdyby coś było nie tak zawsze w oplu można się go pozbyć i podnieść moc pojazdu.
Można również za niewielkie pieniądze kupić interfejs diagnostyczy op-com i sam możesz zweryfikować poziom sadzy w filtrze DPF, można samemu wypalić ten filtr gdyby były jakieś problemy. Nie trzeba na drogą diagnostykę jeździć do ASO.
 
 
     
 all1990


Informacje
malopolskie

Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 28 Styczeń 2013, 18:55   

możecie mi coś wiecej powiedzieć na temat tego interfejsu? Ile to może kosztować? Troche mi się nie wydaje aby na Oplu wyciągli mi DPF, gdyż jest to nielegalne.
 
 
     
 xxyy777e



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Styczeń 2013, 09:14   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


Masz rację jest to nielegalne np. W Niemczech.

W Polsce natomiast wszystko można zrobić, łącznie z usunięciem filtra DPF, robią to wyspecjalizowane firmy (gogle prawdę Ci powie) Temat jest prostszy bo ten silnik jest już długo na rynku oraz występowały Corsy D CDTI bez filtra DPF.

Tym niemniej jeśli ładnie wszytko działa nie ma potrzeby go usuwać.
Ja bym się na twoim miejscu tym filtrem nie stresował tylko zastanowił i dobrze obejrzał furę. Nie często kupuje się auto z silnikiem diesla i sprzedaje na gwarancji z przebiegiem 25 tyś km, może były jakieś przygody ?

Daj linka do ogłoszenia
 
 
     
 all1990


Informacje
malopolskie

Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 29 Styczeń 2013, 17:39   

Na Oplu pozbędę się DPFa? Samochód jest mojego znajomego przywiózł go z Niemczech po bardzo delikatnym stłuczeniu, gruntownie go sprawdziłem- poza DPFem nic mnie nie zraziło.

Co z tym interfejsem? Czy faktycznie za cene ok 60 zł moge sam sprawdzac stan DPF i go czyścić? Gdyby było to takie proste nie kosztowało by to kilka stów.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 29 Styczeń 2013, 20:29   
   Moje auto: AG Z14XEP


interfejs interfejsem, ale to program daje możliwości wypalenia filtra ( a nie czyszczenia :plff: ) jeśli znajdziesz program który ma takie możliwości, to najzwyklejszy fejsik z którym dany program współpracuje da rade. osobiście nie znam, nie szukałem nigdy pod tym kątem.
 
 
     
 xxyy777e



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Styczeń 2013, 23:25   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


Tak dokładnie jest jest oprogramowanie którym możesz sprawdzić stopień zapełnienia filtra DPF. W ostateczności mając do tego interfejs można to samemu wypalić.
Wiedza i sprzęt kosztuje dlatego w serwisach tyle wołają za zrobienie tego.
Np. Gdybys potrzebował w ASO Opla podłaczyć auto do komputera to podłaczenie i odczyt błędów to koszt - 240 zł. za 2 minuty roboty.

A jesli chodzi o ta Corsę D to 1.3 CDTI były w dwóch wersjach silnikowych z 5/6 biegową skrzynią, jak u Ciebie jest ?

Jeszcze jedno "na Oplu" nie zrobisz więcej niż mówi instrukcja serwisowa, a tam na pewno nie ma procedury jak usunąć DPF. Z mojego doświadczenia w ASO pracują osły które nic więcej co przewiduje instrukcja nie zrobią a i to nie zawsze im dobrze wychodzi. Tylko niezależny/sprawdzona osoba która się w tym specjalizuje to zrobi. (gogle prawdę Ci powie kto jest dobry, poszukaj daj znać) Czemu jednak uparłeś się wywalić DPF, jak działa to zostawić !!!
 
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Styczeń 2013, 15:19   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Mam corse z 2009 z DPF i nie mam żadnych problemów, więc tak jak przedmówca polecam zostawić DPF w spokoju, szczególnie jak będzie używany w ten sposób co piszesz to nie powinno nic się dziać. Filtry DPF lubią trasę.
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 30 Styczeń 2013, 20:43   

DPFy nie są takie straszne. Jak nie będziesz jeździł PSJotem (Pizdowatym Stylem Jazdy), od czasu do czasu przegonisz go po trasie to nie będzie miał z nim problemów ;)
 
 
     
 all1990


Informacje
malopolskie

Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 30 Styczeń 2013, 21:16   

Wypożyczylem ten samochód na cały dzień do sprawdzenia wszystko okazało sie być ok więc go kupiłem. Po pierwszej przejażdzce po zakupie wyświetliła się żółta kontrolka samochodu z kluczem... Świeci podczas jazdy (nie miga) co jest nie tak?
 
 
     
 xxyy777e



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Styczeń 2013, 09:38   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


Kolego znajomy który naprawiał samochód po prostu dobrze go nie naprawił po stłuczce.
To może być wszystko, podłącz do komputera i będzie wiadomo o co chodzi.

Daj zdjęcia auta, jestem ciekaw jak wygląda ta wersja na 111 lat Opla :)
 
 
     
 all1990


Informacje
malopolskie

Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 31 Styczeń 2013, 18:59   

Dziwne dzis rano juz nie było kontrolki i tak cały dzień. Wczoraj dosyc mocno lało, wjechałem w głęboką kałużę i umyłem samochód na myjni może po prostu w filtrze paliwa była woda?

Zdjęcia dodam jak tylko bede mial chwile by je zrobić ale chyba wiele się ta wersja nie różni od innych

jak na wersje na 111 lat Opla to posiadam w nim:
-El. szyby z przodu
-el. lusterka
-6x airbag
-tempomat
-komputer pokładowy
-system stop and go
-klimatyzacje (ręczną nie elektroniczną)
no i chyba pozostałe duperelki, które są w standardzie (wiem szyby i lusterka też chyba są). Spalanie samochodu przy jeździe na tempomacie (80km/h) wyniosło mi ok 3,4 l. Chociaż myśle że przy takiej jeździe DPF zacznie sprawiać problemy ;) dlatego trzeba bedzie go od czasu do czasu przegonić.

Powiedźcie mi czy 28 tyś za ten samochód to dobra cena czy normalna? Dodam, że ubezpieczenie OC dostalem jeszcze na 10 mc.
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 31 Styczeń 2013, 21:44   

Od kałuży, myjni, deszcze nie może być wody w filtrze paliwa. Woda do filtra paliwa może dostać się tylko ze zbiornika paliwa, ewentualnie podczas wymiany tego filtra. Podłącz kompa, sprawdź błędy, skasuj, zrób jazdę testową, sprawdź jeszcze raz, czy są jakieś błędy. Wtedy się coś nakreśli, co mogło być przyczyną zaświecenia się kontrolki.
 
 
     
 xxyy777e



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Luty 2013, 14:12   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


Co z tego że dostałeś od kogoś OC przy takim młodym samochodzie warto mieć OC+AC chyba że 28 tyś to twoje 1-2 miesięcze zarobki więc jak coś się stanie to niewielka strata. Musisz podjechać do tego ubezpieczyciela i na podstawie twoich zwyżek/zniżek na OC przekalkulować od nowa składkę.

Czy 28 tyś to dobra cena... zależy jak mocno był rozbity i jak naprawiony. Czy na nowych nie szpachlowanych elementach, czy jakiś starych ponownie lakierowanych/klejonych etc.
 
 
     
 all1990


Informacje
malopolskie

Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 1 Luty 2013, 17:28   

Był uszkodzony w ten sposób, że odleciał zderzak i rozbiła się lampa. Wszystkie szyby zostały oryginalne, poduszki nie wyjechały. Co do elementów to nie mam pojęcia- nie wnikałem.
 
 
     
 jjurgiel


Informacje
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 86
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Luty 2013, 19:01   

ja po różnych doświadczeniach uważam że diabeł tkwi w szczegółach, odleciał zderzak to znaczy że wyrwało spinki a to znaczy że mogło uszkodzić lakier na błotniku a to znaczy że jak ktoś dobrze nie zabezpieczył to może być korozja i tak dalej i dalej naderwany kabelek, uszkodzony czujnik, pęknięty przewód może być dobrze a może być różnie. Życzę oczywiście jak najlepiej ale warto zwracać uwagę na szczegóły.
 
 
     
 all1990


Informacje
malopolskie

Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 7 Luty 2013, 21:22   

oczywiscie wiem, że trzeba mieć to na uwadze jednak trzeba pamiętać również o tym, że taki nowy samochód kosztuje sporo wiecej wiec mimo wszystko nie wolko spodziewać się najlepszego ;)
 
 
     
 aros


Informacje
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Rybnik
Wysłany: 9 Luty 2013, 19:57   

Tez miałem że po wizycie na myjni i to tylko automatycznej pojawiał mi się komunikat o wodzie w filtrze paliwa, po dokładnym wyschnięciu auta komunikat znika ( najprawdopodobniej uszkodzona gdzieś izolacja na wiązce ).
Przestałem się tym przejmować i tyle.



Romuluss napisał/a:
Od kałuży, myjni, deszcze nie może być wody w filtrze paliwa. Woda do filtra paliwa może dostać się tylko ze zbiornika paliwa, ewentualnie podczas wymiany tego filtra. Podłącz kompa, sprawdź błędy, skasuj, zrób jazdę testową, sprawdź jeszcze raz, czy są jakieś błędy. Wtedy się coś nakreśli, co mogło być przyczyną zaświecenia się kontrolki.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » DPF- czy faktycznie aż tak problematyczny?
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.