To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Błąd sondy lambda, pow ymianie sondy nie znika.

mietrusz - 15 Maj 2015, 21:28

Jeżeli silnik pracuje nieprawidłowo przed nagrzaniem sie to nigdy nie jest to sonda.Można ją odpiąć i silnik będzie pracował prawidłowo do czasu nagrzania silnika.Układ sterujący ustala skład mieszanki paliwowo powietrznej poprzez czas otwarcia wtryskiwacza.Do czasu nagrzania silnika zbiera informacje z czujników umieszczonych w silniku a po nagrzaniu silnika z sondy.Tak więc jeżeli jest wszystko ok.a po nagrzaniu się silnika dopiero szarpie albo coś się dzieje z silnikiem to można winić sondę.
zbynio08 - 16 Maj 2015, 18:31

Silnik pracuje prawidłowo, nie szarpie, pięknie odpala, ma całkiem niezłą moc, jedynie pali około 9 l/100. Czytałem że to normalne. Auto jest w trybie awaryjnym, pali więcej i ma trochę mniejszą moc. Auto kupiłem niedawno za granicą i mam problem z gwarancją, jest fajne więc chcę sam naprawić. Po zakupie przejechałem 60 km i zapaliła się kontrolka sondy lambda. Pojechałem do warsztatu i wymieniłem na nową. Niestety po 40 km to samo. Każde wykasowanie błędu kończy się tak samo. Przeprowadziłem wszystkie dostępne badania. Sonda działająca prawidłowo ma od 80 do 800 mV, ta która działa nieprawidłowo ma cały czas 448 mV. Sondy są sprawne. Po zamianie miejscami sonda która działała prawidłowo przestaje działać i na odwrót. Obie sondy mają prawidłowe zasilanie 12V.
Jedynie jest coś nie tak z masą sygnału. Jedna ma 8 ohm a druga przerwę. Masa przychodzi z komputera. Teraz nie wiem czy mam uszkodzoną wiązkę, gniazdo nie łączy czy komputer. Poszukuję kogoś, kto miał taką usterkę i została naprawiona.

mietrusz - 17 Maj 2015, 21:35

Sonda nie ma kontrolki.Ta która się zaświeciła informuje o nieprawidłowość pracy silnika z powodu jakiegoś błędu najczęściej jakiegoś czujnika i też oczywiście sondy.Nie gniewaj się ale po tym co napisałeś mogę Tobie tylko poradzić żebyś sam już nie naprawiał bo to drożej Ciebie wyniesie niż w serwisie.
zbynio08 - 19 Maj 2015, 07:33

Dzięki za szczerość, nie takiej pomocy się spodziewałem na forum fan klubu. Auto jest już naprawione. Moje badania doprowadziły do zlokalizowania usterki. Opisałem, że w jednej kostce było 8 ohm a w drugiej nie : przewód wchodził do wiązki i szedł do komputera. Komputer jest pod podszybiem i był zalany wodą, a co za tym idzie piny we wtyczce były skorodowane. Po oczyszczeniu obie sondy pracują prawidłowo.
vaha - 19 Listopad 2015, 08:15

Koledzy poradźcie. Mam awarię sondy lambda. Byłem w serwisie i komputer wskazał takie błędy:
P0141 - Sonda lambda (rząd 1, czujnik 2) - komponent uszkodzony
P0036 - Obwód grz. sondy lambda (rząd 1, czujnik 2) - uszkodzenie/przerwa/zwarcie.
Zalecenie serwisu to wymiana sondy lambda. Pytanie tylko której? Czy na podstawie tych błędów możecie mi wskazać konkretny symbol tej sondy? Jak wszedłem w sklep internetowy z częściami to ceny wahają się od niecałych 200zł do 500zł. Chciałbym zakupić część sam i wymienić ją w serwisie. Model silnika A10XEP.
Pomóżcie proszę.

Paw_Trz - 27 Listopad 2015, 12:02

Panie i Panowie czy jest jakiś sposób żeby rozpoznać awarię sondy poza podpinaniem auta pod komputer? Tak czytam różne poradniki i tutaj np. https://sites.google.com/site/ipartsspzoo/baza-wiedzy/najczestszeusterkisondylambda wspominają o kontrolce Check Engine no ale u mnie się ona nie świeci a znajomy mechanik "na oko" stwierdził że w moim aucie może być walnięta sonda lambda i nie wiem jak to potwierdzić w 100%.
beneke - 3 Maj 2020, 09:58

Odświeżę temat. Mam problem z drugą sondą lambda za katalizatorem. Wymieniono już dwie (bosch) ale dalej wywala check engine. Błąd P0141 i P0136. Mechanicy rozkładają ręce. Wyczyścili wszystkie styki, kabel po kabelku skontrolowali. Katalizator działa idealnie (sprawdzony) Podmieniony komputer na którym też wyskakują te same błędy. Napięcie na grzaniu sondy sprawdzone (12V) Oporność grzałki ok 9 ohm. Już nie wiem co robić, może ktoś miał tez taki problem i naprawił auto. Pomocy. Na dzień dzisiejszy mechanik szuka na podmianę oryginalnej używanej lambdy GM. Corsa 1,2 80 KM 2007r.
beneke - 14 Czerwiec 2020, 16:54

Witajcie. Po jakimś czasie od mojego postu z prośbą o pomoc której się nie doczekałem corsa mojej żony jutro wraca do domu podobno naprawiona. Liczę że raz na zawsze. Nie dziękuję Wam za pomoc bo takiej nie było. Pozdrawiam
han88 - 7 Lipiec 2022, 14:03

Cześć,

Odkopię temat, może akurat ktoś będzie wiedział co robić:

Corsa D 1.0 z 2009, nie pali się check engine*, nie ma żadnych objawów ale wywala kody:
P0036
P0135
P0141
Czyściłem je, po pewnym czasie wracają.
Sonda z przodu ma 12 ohmów między grzałkami, pozostałe przewody mają przerwę.
Sonda za katalizatorem ma wszędzie O.L.

Moje pytanie: Czy jest sens coś z tym robić? Myślałem nad wymianą tylnej sondy ale czytając forum zacząłem mieć wątpliwości. Samochód nie kopci, nie gaśnie. Jest słaby ale nie tragiczny, zrzucam to na karb tego że to tylko 44kW.

* Nie pali się w ogóle, tak jakby żarówka była wyjęta.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group