Silnik i osprzęt - Skrzynia biegów - Corsa A GSI
bartolomeo - 8 Listopad 2012, 22:41 Temat postu: Skrzynia biegów - Corsa A GSI Cześć,
mam pytanie natury technicznej. W mojej Corsie siedzi silnik C16NE, w którym zamierzam trochę zwiększyć moc. Niestety skrzynia biegów była taka sama do silników 1.2 1.4 i 1.6 no i raczej nie wytrzyma wiele. Czy jest na to jakieś lekarstwo? Może swap z innego modelu?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
dzyna2000 - 8 Listopad 2012, 22:49
Kolego wytłumacz mi jaki to jest silnik C16NE bo w życiu na oczy takiego nie widziałem?
Drugie moje pytanie jakim cudem spoiłeś silnik 1.6 ze skrzynią z 1.2?
pokemon - 8 Listopad 2012, 23:28
Posiadam Corsę B ale silnik zaadaptowany od Corsy A GSi E16SE i to wszystko mam zespolone z najkrótszą skrzynią F13 co daje przyśpieszenie ale traci prędkość maksymalną.
dzyna2000 - 9 Listopad 2012, 08:20
pokemon, co ty swoją wypowiedzią wnosiłeś do tego tematu?
A tak dla twojej wiedzy, jak chcesz szybciej pojeździć to załóż sobie skrzynie f13 WR
bartolomeo - 9 Listopad 2012, 12:10
dzyna2000 napisał/a: | Kolego wytłumacz mi jaki to jest silnik C16NE bo w życiu na oczy takiego nie widziałem?
Drugie moje pytanie jakim cudem spoiłeś silnik 1.6 ze skrzynią z 1.2? |
Taki symbol podał mi poprzedni właściciel auta, i rzeczywiście były takie silniki (google). A skrzynia wg niego nie różniła się... Gdzie mam szukać symbolu skrzyni i silnika?
Milion - 9 Listopad 2012, 12:44
jeśli CA, to najszybciej C16SE. No chyba że jakaś egzotyczna wersja. Możesz sprawdzić podłączając pod kompa.
Google różne rzeczy mówi, jak np silnik 1.2 12V w CB z którym się nigdy nie spotkałem, więc nie wiem czy taki istnieje.
yosh - 9 Listopad 2012, 14:34
dzyna2000 napisał/a: | Drugie moje pytanie jakim cudem spoiłeś silnik 1.6 ze skrzynią z 1.2? |
Jednostki napędowe opla można podzielić na dwie kategorie "small-block" i "big-block".
Do small-blocka zaliczają się wszystkie jednostki począwszy od 1.0 do 1.6 z tego co pamiętam również i jakiś 1,8 , każdy z tych silników pasuje plug & play do skrzyni F13 ,
również do f13CR bo zdaje mi się taka właśnie jest przy 1,2 , do skrzyń small-blocka zaliczają się również F10 , F12 , F13+ i F15.
bartolomeo napisał/a: |
Niestety skrzynia biegów była taka sama do silników 1.2 1.4 i 1.6 no i raczej nie wytrzyma wiele. |
Wytrzyma wytrzyma , nie rzadko skrzynia F13 przy swap-owaniu była zespalana z silnikiem c20ne na sprzęgle od 1,7 isuzu i wszystko działało bez zarzutu.
bartolomeo napisał/a: | dzyna2000 napisał/a: | Kolego wytłumacz mi jaki to jest silnik C16NE bo w życiu na oczy takiego nie widziałem? |
Taki symbol podał mi poprzedni właściciel auta, i rzeczywiście były takie silniki (google). |
C16NE nie istnieje, a google potwierdza jedynie fakt że ktoś jeszcze źle odczytał nazwę silnika.
dzyna2000 - 9 Listopad 2012, 19:34
yosh, nie chce być upierdliwy ale głupoty wypisujesz
Liźnij trochę historii CORSY A bądź starszego opla i dowiesz się,że były takie silniki jak 1.0 i 1.2 z wałkiem rozrządu w bloku OHV spięte ze skrzynią f10 i żadnej innej nie zapniesz.
Skrzynie f10 do OHC zapniesz tylko do 1.2 i 1.4 w Corsach A bardzo często występowały 4 biegowe.
Skrzyni f12 niema i nie było
Skrzynie f13 były dwa rodzaje na małe i duże koło zamachowe czyli do 1.4 a druga występowała do 1,6
skrzynia f15 to już trochę nowsza bajka.
yosh - 9 Listopad 2012, 21:23
Pięcio biegowa F10 w CA była spinana z następującymi silnikami: C12NZ , 10S, 12NC, 12NV, 12SC, 12ST,A12ST, S12ST, 13NB, 13SB,C13N,14NV,C14NZ, C14SE ,10S, 12NC, 12NV, 12ST, A12ST, E12GV, E12N, S12ST,C12NZ, 13SB, 13SH, 14NV,C14NZ
Być może F10 występowała w jakiejś innej wersji, tego niestety nie wiem.
F12 występowała w oplu agilla i niestety istnieje, nie twierdzę że pasuje do CA ale na pewno pasuje do każdego smal-blocka po 1990.
W CB f13 była spinana z wszystkimi jednostkami benzynowymi , począwszy od 1.0 skończywszy na 1,4
F13 występowała w trzech wersjach CR , WR i + , wszystkie te wersje różniły się tylko przełożeniami, zamach w obydwu wersjach miał ten sam wymiar i odsadzenie.
W 1.6 n.p. e16se powierzchnia cierna zamachu była większa a co za tym idzie tarcza i docisk też były większe ale odsadzenie to samo tak więc F13WR pasuje do 1.6 bez żadnych przeszkód.
Mam dwie CB , w tej którą jeżdżę na co dzień jest e16se spięte z F13WR
A tak na marginesie w CA F13WR było spięte z C12NZ
F15 pasuje na mocowania tak samo jak F13 i była stosowana choćby w CB z jednostkami x16xe lub x14xe
Nie chcę wymieniać tu wszystkich konfiguracji bo było by tego za dużo, a pod poprzednim postem podpisuję się obiema rękami.
Jeśli masz wątpliwości odwiedź : Opel-Infos.de
dzyna2000 - 9 Listopad 2012, 21:49
yosh, z tą F12 zwracam honor.
Z doświadczenia ci powiem że w astrach właśnie występowały dwa rodzaje f13 jedna miała mniejszy kosz i pasowała do 1.4 ,a druga miała większy kosz i pasowała do wszystkiego.
Jeśli chodzi o CB to faktycznie f13 tam przoduje, o f15 nie chciałem się rozpisywać bo nie ta epoka ale też pasuje do wszystkiego ,oprócz silników OHV. 10s i E12GV
yosh napisał/a: | F13WR pasuje do 1.6 bez żadnych przeszkód. |
jakbyś czytał ze zrozumieniem, to byś wiedział że tego nie zaprzeczałem
Cytat: | A tak na marginesie w CA F13WR było spięte z C12NZ |
Może katalogowo jest tak napisane ale nikt się z tym fabrycznie nie spotkał,być może jakaś seria wyszła
yosh - 10 Listopad 2012, 00:37
dzyna2000 napisał/a: |
Z doświadczenia ci powiem że w astrach właśnie występowały dwa rodzaje f13 jedna miała mniejszy kosz i pasowała do 1.4 ,a druga miała większy kosz i pasowała do wszystkiego. |
Dziwne to trochę , aż trudno uwierzyć żeby opel zadawał sobie trud z produkcją trochę innej skrzyni , może i tak jest, namacalnie nie miałem okazji sprawdzić.
dzyna2000 napisał/a: | yosh napisał/a: |
F13WR pasuje do 1.6 bez żadnych przeszkód. |
jakbyś czytał ze zrozumieniem, to byś wiedział że tego nie zaprzeczałem |
No tak ale pisałeś że:
dzyna2000 napisał/a: |
Skrzynie f13 były dwa rodzaje na małe i duże koło zamachowe czyli do 1.4 a druga występowała do 1,6 |
Co jednak zasugerowało że WR nie jest wymienne za CR bo jest większy zamach,
większy jest docisk i tarcza oczywiście zamach też jest inny choć wieniec i odsadzenie jest takie samo.
dzyna2000 napisał/a: | yosh napisał/a: | A tak na marginesie w CA F13WR było spięte z C12NZ |
Może katalogowo jest tak napisane ale nikt się z tym fabrycznie nie spotkał,być może jakaś seria wyszła | Miałem okazję naprawiać zapłon w CA z takim silnikiem, szkoda że spojrzałem na skrzynkę, zazwyczaj zboczenie zawodowe powoduje że zwracam uwagę na takie szczegóły.
Wydaje mi się że ta konfiguracja szła pod koniec serii CA.
|
|
|