mam pytanie natury technicznej. W mojej Corsie siedzi silnik C16NE, w którym zamierzam trochę zwiększyć moc. Niestety skrzynia biegów była taka sama do silników 1.2 1.4 i 1.6 no i raczej nie wytrzyma wiele. Czy jest na to jakieś lekarstwo? Może swap z innego modelu?
Imię: Michał Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 93 Skąd: ZAKOPANE
Wysłany: 8 Listopad 2012, 22:49
Moje auto: Corsa A 20SEH
Kolego wytłumacz mi jaki to jest silnik C16NE bo w życiu na oczy takiego nie widziałem?
Drugie moje pytanie jakim cudem spoiłeś silnik 1.6 ze skrzynią z 1.2?
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 169 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Listopad 2012, 23:28
Posiadam Corsę B ale silnik zaadaptowany od Corsy A GSi E16SE i to wszystko mam zespolone z najkrótszą skrzynią F13 co daje przyśpieszenie ale traci prędkość maksymalną.
LPG: Nie
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 2 Skąd: Lębork
Wysłany: 9 Listopad 2012, 12:10
dzyna2000 napisał/a:
Kolego wytłumacz mi jaki to jest silnik C16NE bo w życiu na oczy takiego nie widziałem?
Drugie moje pytanie jakim cudem spoiłeś silnik 1.6 ze skrzynią z 1.2?
Taki symbol podał mi poprzedni właściciel auta, i rzeczywiście były takie silniki (google). A skrzynia wg niego nie różniła się... Gdzie mam szukać symbolu skrzyni i silnika?
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 9 Listopad 2012, 12:44
Moje auto: AG Z14XEP
jeśli CA, to najszybciej C16SE. No chyba że jakaś egzotyczna wersja. Możesz sprawdzić podłączając pod kompa.
Google różne rzeczy mówi, jak np silnik 1.2 12V w CB z którym się nigdy nie spotkałem, więc nie wiem czy taki istnieje.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Listopad 2012, 14:34
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
dzyna2000 napisał/a:
Drugie moje pytanie jakim cudem spoiłeś silnik 1.6 ze skrzynią z 1.2?
Jednostki napędowe opla można podzielić na dwie kategorie "small-block" i "big-block".
Do small-blocka zaliczają się wszystkie jednostki począwszy od 1.0 do 1.6 z tego co pamiętam również i jakiś 1,8 , każdy z tych silników pasuje plug & play do skrzyni F13 ,
również do f13CR bo zdaje mi się taka właśnie jest przy 1,2 , do skrzyń small-blocka zaliczają się również F10 , F12 , F13+ i F15.
bartolomeo napisał/a:
Niestety skrzynia biegów była taka sama do silników 1.2 1.4 i 1.6 no i raczej nie wytrzyma wiele.
Wytrzyma wytrzyma , nie rzadko skrzynia F13 przy swap-owaniu była zespalana z silnikiem c20ne na sprzęgle od 1,7 isuzu i wszystko działało bez zarzutu.
bartolomeo napisał/a:
dzyna2000 napisał/a:
Kolego wytłumacz mi jaki to jest silnik C16NE bo w życiu na oczy takiego nie widziałem?
Taki symbol podał mi poprzedni właściciel auta, i rzeczywiście były takie silniki (google).
C16NE nie istnieje, a google potwierdza jedynie fakt że ktoś jeszcze źle odczytał nazwę silnika.
Imię: Michał Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 93 Skąd: ZAKOPANE
Wysłany: 9 Listopad 2012, 19:34
Moje auto: Corsa A 20SEH
yosh, nie chce być upierdliwy ale głupoty wypisujesz
Liźnij trochę historii CORSY A bądź starszego opla i dowiesz się,że były takie silniki jak 1.0 i 1.2 z wałkiem rozrządu w bloku OHV spięte ze skrzynią f10 i żadnej innej nie zapniesz.
Skrzynie f10 do OHC zapniesz tylko do 1.2 i 1.4 w Corsach A bardzo często występowały 4 biegowe.
Skrzyni f12 niema i nie było
Skrzynie f13 były dwa rodzaje na małe i duże koło zamachowe czyli do 1.4 a druga występowała do 1,6
skrzynia f15 to już trochę nowsza bajka.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Listopad 2012, 21:23
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Pięcio biegowa F10 w CA była spinana z następującymi silnikami: C12NZ , 10S, 12NC, 12NV, 12SC, 12ST,A12ST, S12ST, 13NB, 13SB,C13N,14NV,C14NZ, C14SE ,10S, 12NC, 12NV, 12ST, A12ST, E12GV, E12N, S12ST,C12NZ, 13SB, 13SH, 14NV,C14NZ
Być może F10 występowała w jakiejś innej wersji, tego niestety nie wiem.
F12 występowała w oplu agilla i niestety istnieje, nie twierdzę że pasuje do CA ale na pewno pasuje do każdego smal-blocka po 1990.
W CB f13 była spinana z wszystkimi jednostkami benzynowymi , począwszy od 1.0 skończywszy na 1,4
F13 występowała w trzech wersjach CR , WR i + , wszystkie te wersje różniły się tylko przełożeniami, zamach w obydwu wersjach miał ten sam wymiar i odsadzenie.
W 1.6 n.p. e16se powierzchnia cierna zamachu była większa a co za tym idzie tarcza i docisk też były większe ale odsadzenie to samo tak więc F13WR pasuje do 1.6 bez żadnych przeszkód.
Mam dwie CB , w tej którą jeżdżę na co dzień jest e16se spięte z F13WR
A tak na marginesie w CA F13WR było spięte z C12NZ
F15 pasuje na mocowania tak samo jak F13 i była stosowana choćby w CB z jednostkami x16xe lub x14xe
Nie chcę wymieniać tu wszystkich konfiguracji bo było by tego za dużo, a pod poprzednim postem podpisuję się obiema rękami.
Jeśli masz wątpliwości odwiedź : Opel-Infos.de
Imię: Michał Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 93 Skąd: ZAKOPANE
Wysłany: 9 Listopad 2012, 21:49
Moje auto: Corsa A 20SEH
yosh, z tą F12 zwracam honor.
Z doświadczenia ci powiem że w astrach właśnie występowały dwa rodzaje f13 jedna miała mniejszy kosz i pasowała do 1.4 ,a druga miała większy kosz i pasowała do wszystkiego.
Jeśli chodzi o CB to faktycznie f13 tam przoduje, o f15 nie chciałem się rozpisywać bo nie ta epoka ale też pasuje do wszystkiego ,oprócz silników OHV. 10s i E12GV
yosh napisał/a:
F13WR pasuje do 1.6 bez żadnych przeszkód.
jakbyś czytał ze zrozumieniem, to byś wiedział że tego nie zaprzeczałem
Cytat:
A tak na marginesie w CA F13WR było spięte z C12NZ
Może katalogowo jest tak napisane ale nikt się z tym fabrycznie nie spotkał,być może jakaś seria wyszła
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Listopad 2012, 00:37
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
dzyna2000 napisał/a:
Z doświadczenia ci powiem że w astrach właśnie występowały dwa rodzaje f13 jedna miała mniejszy kosz i pasowała do 1.4 ,a druga miała większy kosz i pasowała do wszystkiego.
Dziwne to trochę , aż trudno uwierzyć żeby opel zadawał sobie trud z produkcją trochę innej skrzyni , może i tak jest, namacalnie nie miałem okazji sprawdzić.
dzyna2000 napisał/a:
yosh napisał/a:
F13WR pasuje do 1.6 bez żadnych przeszkód.
jakbyś czytał ze zrozumieniem, to byś wiedział że tego nie zaprzeczałem
No tak ale pisałeś że:
dzyna2000 napisał/a:
Skrzynie f13 były dwa rodzaje na małe i duże koło zamachowe czyli do 1.4 a druga występowała do 1,6
Co jednak zasugerowało że WR nie jest wymienne za CR bo jest większy zamach,
większy jest docisk i tarcza oczywiście zamach też jest inny choć wieniec i odsadzenie jest takie samo.
dzyna2000 napisał/a:
yosh napisał/a:
A tak na marginesie w CA F13WR było spięte z C12NZ
Może katalogowo jest tak napisane ale nikt się z tym fabrycznie nie spotkał,być może jakaś seria wyszła
Miałem okazję naprawiać zapłon w CA z takim silnikiem, szkoda że spojrzałem na skrzynkę, zazwyczaj zboczenie zawodowe powoduje że zwracam uwagę na takie szczegóły.
Wydaje mi się że ta konfiguracja szła pod koniec serii CA.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum