To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Zamieniona kolejność kabli zapłonowych

Krzysiek1509 - 21 Czerwiec 2012, 01:17
Temat postu: Zamieniona kolejność kabli zapłonowych
Od jakiegoś czasu borykam się ze skubaniem delikatnym przerywaniem silnika. Byłem u kilku mechaników gdzie czyszczono mi przepustnice, adaptowali ja po raz kolejny ale efektów brak. Kable nowe świece nowe filtry nowe a tu dalej skubie. Dzisiaj dłubałem szukałem i znalazłem-kable na module zapłonowym były zamienione a dokładniej 3 cylinder był zamieniony z 2 miejscami na module.Byłem w ciężkim szoku że żaden ze speców się tego nie dopatrzył i jeżdze tak od pół roku jak mam corsine. Zamieniłem kable miejscami i co??? zajebiście działa wszystko jest tak jak być powinoo!!!!!!!
Czy orientuje sie ktoś jaka jest kolejność zapłonu w mojej corsie, 1,2i x12sz??
Czy ktoś wie dlaczego w sumie silnik chodził prawie normalnie nie wiadomo jak długo na zamienionych kablach.
Piszcie co o tym sądzicie
pozdrawiam

Kadzio - 21 Czerwiec 2012, 10:47

Cytat:
Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1 i 4 oraz 2 i 3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu


Niby powinien chodzić normalnie o ile zapłon faktycznie jest równoczesny

DAMIAN1991 - 21 Czerwiec 2012, 18:13

Przyjmując ze Moduł będziemy patrzeć z góry (nr 1)
a świece Od rozrządu do korka Oleju to

1:1
2:3
3:2
4:4

Tak mam u Siebie.. Ale Jeszcze Ci to sprawdzę na 100 %

yosh - 21 Czerwiec 2012, 20:41

Krzysiek1509 napisał/a:
Czy ktoś wie dlaczego w sumie silnik chodził prawie normalnie nie wiadomo jak długo na zamienionych kablach.


A wszystko dla tego że w zespole cewek są tylko dwie cewki i każda z nich ma podwójne wyjście, na każdym cylindrze iskra pojawia się dwa razy na cztery suwy tłoka. Dotyczy to tylko rozwiązań z zespołem cewek, iskra pojawia się zawsze w górnym położeniu tłoka nie zależnie od tego czy to jest praca czy wydech. do jednej cewki podłączone są świece cylindra 1 i 4 do cewki drugiej świece cylindra 2 i 3 , dla tego zamiana 1z4 i 2z3 nie zmienia nic w pracy silnika.

Krzysiek1509 - 23 Czerwiec 2012, 22:17

o i czegoś się dowiedziałem. ale dziwne jest to że po zamianie kabli jednak silnik inaczej pracuje i nie przerywa tylko normalnie gładko chodzi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group