Przesunięty przez: Kaszubski
19 Marzec 2016, 13:15
Zamieniona kolejność kabli zapłonowych
Autor Wiadomość
 Krzysiek1509


Informacje
opolskie

LPG: Nie
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Kędzierzyn-koźle
  Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 00:17   Zamieniona kolejność kabli zapłonowych

Od jakiegoś czasu borykam się ze skubaniem delikatnym przerywaniem silnika. Byłem u kilku mechaników gdzie czyszczono mi przepustnice, adaptowali ja po raz kolejny ale efektów brak. Kable nowe świece nowe filtry nowe a tu dalej skubie. Dzisiaj dłubałem szukałem i znalazłem-kable na module zapłonowym były zamienione a dokładniej 3 cylinder był zamieniony z 2 miejscami na module.Byłem w ciężkim szoku że żaden ze speców się tego nie dopatrzył i jeżdze tak od pół roku jak mam corsine. Zamieniłem kable miejscami i co??? zajebiście działa wszystko jest tak jak być powinoo!!!!!!!
Czy orientuje sie ktoś jaka jest kolejność zapłonu w mojej corsie, 1,2i x12sz??
Czy ktoś wie dlaczego w sumie silnik chodził prawie normalnie nie wiadomo jak długo na zamienionych kablach.
Piszcie co o tym sądzicie
pozdrawiam
 
 
     
 Kadzio


Informacje
pomorskie

Wiek: 33
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 09:47   

Cytat:
Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1 i 4 oraz 2 i 3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu


Niby powinien chodzić normalnie o ile zapłon faktycznie jest równoczesny
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 17:13   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Przyjmując ze Moduł będziemy patrzeć z góry (nr 1)
a świece Od rozrządu do korka Oleju to

1:1
2:3
3:2
4:4

Tak mam u Siebie.. Ale Jeszcze Ci to sprawdzę na 100 %
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 19:41   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Krzysiek1509 napisał/a:
Czy ktoś wie dlaczego w sumie silnik chodził prawie normalnie nie wiadomo jak długo na zamienionych kablach.


A wszystko dla tego że w zespole cewek są tylko dwie cewki i każda z nich ma podwójne wyjście, na każdym cylindrze iskra pojawia się dwa razy na cztery suwy tłoka. Dotyczy to tylko rozwiązań z zespołem cewek, iskra pojawia się zawsze w górnym położeniu tłoka nie zależnie od tego czy to jest praca czy wydech. do jednej cewki podłączone są świece cylindra 1 i 4 do cewki drugiej świece cylindra 2 i 3 , dla tego zamiana 1z4 i 2z3 nie zmienia nic w pracy silnika.
 
 
     
 Krzysiek1509


Informacje
opolskie

LPG: Nie
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Kędzierzyn-koźle
Wysłany: 23 Czerwiec 2012, 21:17   

o i czegoś się dowiedziałem. ale dziwne jest to że po zamianie kabli jednak silnik inaczej pracuje i nie przerywa tylko normalnie gładko chodzi
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Zamieniona kolejność kabli zapłonowych
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.