To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

SWAP - zmiany i modyfikacje silników - [ Corsa B] Corsa B 1.4y i turbosprężarka (turbina) - założen

kubakociol - 14 Kwiecień 2012, 22:22
Temat postu: [ Corsa B] Corsa B 1.4y i turbosprężarka (turbina) - założen
Witam !!!
Posiadam Corse 1.4y i tak się zastanawiałem czy dało by rade założyć turbosprężarkę. Może nie jakąś za specjalnie mocną, poprostu taką w granicach rozsądku. I tu właśnie rodzą się pytania:

Czy wo gule da się założyć do tego silnika turbosprężarkę?
Czy silnik to wytrzyma?
Jaki koszt by był założenia?
Co trzeba było by przerobić przy silniku (oprócz wydechu, bo to chyba oczywiste)
Czy wo gule warto ?

Jasioracek - 14 Kwiecień 2012, 23:37

nie warto
MiechuLodz - 15 Kwiecień 2012, 00:14

Jasioracek dlaczego od razu nie warto.
Kwestia finansów?? Hmm
ktoś już to w Polsce chyba w CA 1,4i.
Z logicznego punktu widzenia owszem swap wyszedł by taniej (od kompletnych modyfikacji firm tym się zajmujących).
Sam zastanawiałem się nad tym i koszt może okazać się dość porównywalny ze swapem.
Tak naprawdę koszt zależy od tego ile chcesz zyskać KM. Logika nakazuje powiedzieć że 1,4 po odprężeniu udźwignie około 100 KM. Koszt ingerencji w sam silnik : wymiana uszczelki pod głowica na szersza najlepiej metalową. Silnik jest lżejszy od 1,6 a na pewno od c20ne 115KM tak wiec osiągi powinny być zbliżone mimo mniejszej mocy

Jasioracek - 15 Kwiecień 2012, 09:26

lepiej c20let:) o wiele taniej wychodzi:) i masz około 200kM:) Sam mam swap tylko na 1.6:( ale z sportowym wałkiem
MiechuLodz - 15 Kwiecień 2012, 10:25

znalezienie dwu litrówki na let w stanie nie do remontu graniczy z cudem. Ważne jest tez jeszcze jedno ile mocy chce zyskać i czy corsa ma spod świateł niszczyć wszystkich. Ale wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia.
glista14 - 18 Kwiecień 2012, 08:19

Więc tak, dmuchnąć 1.4i na 0,6 bara żaden kłopot, tylko czy warto?
Turbina, kolektor wydechowy, flansza do turbo, wydech za turbo, powpinać się gdzieś trzeba przewodami olejowymi z turbawki, jak z płaszczem wodnym to jeszcze więcej roboty, zaraz pewnie trzeba będzie chłodnice większą bo się będzie grzać. a gdzie mowa o intercoolerze, przydałoby się silnik odprężyć, wiec wysoka uszczelka i pewnie planowanie głowicy, czymś trzeba to wysterować, może jakiś tam wirus do kompa sprawę załatwi. A dalej mamy tylko 0,6 bar i brak możliwości rozwoju bo silnik się rozleci, no może wytrzyma coś koło 1 bara, tylko ciekawe przez ile. Lepiej zrobić swapa, bo masz tylko problem z piastami i elektryką, a tych swapów było tyle że info na necie jest sporo.

Jak brak ci kasy to swap na 2.0 c20ne 8 zaworowego ma 115 koni, jest bardzo prostą konstrukcją, tani i masz bazę pod większego swapa. Na pewno da tyle mocy co 1.4 zwykłe uturbione, a 1.4 16v to nawet szkoda uturbiać, silnik bez dłubania potrafi bokiem korbe wywalić.

Tomo1394 - 19 Kwiecień 2012, 18:45

Mam pytanie odnośnie tej uszczelki , gdzie ją można dostać i czy wtedy głowicę dokręca się tą samą siła czy ulega to zmianie ??
glista14 - 23 Kwiecień 2012, 07:52

Czasem zakłada się po prostu dwie uszczelki, lub najlepiej miedzianą zamówić w jakiejś firmie która wycina laserem. Trzeba zanieść starą na wymiar lub mieć projekt w autocad zrobiony i zrobią bez problemu, przynajmniej u nas tak jest. Dokręca się z taką siłą tak w książce najczęściej, ale nowe szpilki to rzecz wskazana.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group