To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Karoseria - swiatla do jazdy dziennej LED

reting1 - 14 Marzec 2012, 10:46
Temat postu: swiatla do jazdy dziennej LED
Witam.od dłuższego czasy śledzę to forum i nie znalazłem nic lub prawie nic na temat świateł do jazdy dziennej LED a konkretnie miejsca ich ich montażu oraz oraz typu (marki) tych świateł.Wiele razu już widziałem CORSY D z Ledami w różnych miejscach ,raz w miejscu gdzie powinny być halogeny a innym razem obok halogenów ( w tej niby kratce) .Morze ktoś w końcu się pochwali jak to zrobił i jakie ledy zastosował .Widziałem na stronie DIXI CAR ledy które ta firma montuje w Corsach ale wybaczcie :dwa światła LED + montaż za 999,00zł ,toż to rozbój w biały dzień .Za te pieniądze można kupić już dwie nowoczesne przednie lampy wraz z pięknie zamontowanymi LEDAMI .Co o tym myśicie koledzy? moze coś poradzicie.TED
amator - 15 Marzec 2012, 20:39

Zgadzam się. Cena jaką sobie życzy Dix Car to rozbój na prostej drodze, sam również jestem zainteresowany montażem świateł dziennuch i mam ten sam dylemat. Myślę, że ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami.
Manieq - 15 Marzec 2012, 23:39

Ja u siebie załatwiłem sprawę trochę nietypowo. Najpierw zdobyłem zderzak z OPC i do tego światła do jazdy dziennej. Długo kombinowałem jak założyć halogeny i nikt nie chciał się tego podjąć. Miałem nawet komplet części. Dlatego stanęło na DRL i nie żałuję. Dałem takie światła -> http://moto.allegro.pl/ok...2203720609.html A wygląda to tak:




reting1 - 16 Marzec 2012, 10:46

Bardzo ładnie to wygląda. Widzę ze musiałeś około 800-1000zł zapłacić: błotnik (jeśli używany) to 300zł, malowanie 300zl,światła 150-200zł .Czy się mylę?.TED
Manieq - 20 Marzec 2012, 23:08

reting1 napisał/a:
...błotnik (jeśli używany) to 300zł...


Chodzi o zderzak? To trochę więcej... Ale nie licząc zderzaka to 250 zł za światła z montażem.

amator - 21 Marzec 2012, 18:42

Zastanawiam się czy te światełka dałoby się zamontować w orginalny zderzak?
Manieq - 21 Marzec 2012, 22:57

Bez przerobienia mocowań na pewno nie. Uchwyty mają zupełnie inny rozstaw.
grzegorzs - 2 Październik 2012, 19:00
Temat postu: Światła led do jazdy dziennej
Ja właśnie zakończyłem montaż.Całość kosztowała niecałe 60zł. i ok.3 godzin pracy.W załączeniu mogę wysłać fotki ale na razie na PW bo przekroczyłem limit..Wymiary utrzymane ,światełka z homologacją.
tomwroc - 17 Listopad 2012, 12:10

Ja się zastanawiam nad zderzakiem z wersji po FL i wymianą całych lamp. Pytanie teraz czy to jest jakieś większe rzeźbienie czy jedynie wymiana zderzaka i lamp?

Błotniki i maska chyba są identyczne w obydwu wersjach?

Lew2 - 30 Listopad 2013, 11:11
Temat postu: Re: swiatla do jazdy dziennej LED
reting1 napisał/a:
Witam.od dłuższego czasy śledzę to forum i nie znalazłem nic lub prawie nic na temat świateł do jazdy dziennej LED (...)
TED

Mam pytanie w tym temacie: Opel Corsa D Graphite. Mam fabryczną lampę do jazdy dziennej zintegrowaną ze światłem pozycyjnym. Żarówka jaka jest to dwuwłóknowa: W21/5W. Do dziennych jest 21 Wat, a do pozycyjnych 5 Wat. Chciałbym wymienić te żarówki na technologię LEDową (ładniejsze światło, niewypalanie odbłyśnika w lecie, mniejszy pobór mocy, rzadka częstotliwość wymiany żarówki). Znalazłem takie: Sklep ledowy, żarówki W21/5W T20. Są tam 2 wersje połączeń elektrycznych: Wersja 1, Wersja 2. Włożenie Wersji 1, do gniazda Wersja 2 powoluje spalenia bezpiecznika świateł dziennych (DRL).
PYTANIE 1: Która z tych wersji jest do Corsy D?
PYTANIE 2: Którą z tych żarówek wybrać? Jaką moc? Ta np.: Cree 25W ma 5 diod i bierze 6W, a ta: Epistar 60W ma 12 diod i konsumuje 7,8W.

dibo1 - 30 Listopad 2013, 14:22
Temat postu: Światła do jazdy dziennej.
Ja w mojej Corsie wykorzystałem fabryczne halogeny które przerobiłem na światła do jazdy dziennej.
Przeróbka polegała na ich wyjęciu czyli odkręceniu od zderzaka.Następnie zdemontowałem odbłyśnik wraz z żarówką od obudowy (zwolnienie dwóch zatrzasków i ładnie wychodzi wraz z silikonową uszczelką).
W odbłyśnikach znajomy tokarz wytoczył mi otwory na wymiar zakupionych wcześniej okrągłych światełek ledowych (http://dx.com/p/20w-1200lm-6000k-led-white-car-daytime-running-lights-2-pcs-213717).Światła ledowe włożyłem w wytoczone otwory i uszczelniłem klejem do szyb ale można pewnie także silikonem.Całość wmontowałem w zderzak, podłączyłem elektrycznie i cieszę się z samodzielnie wykonanych świateł. Mirek
ps.odbłyśnik wykonany jest z tworzywa więc śmiało można w nim wytoczyć lub wyfrezować otwór.

gumimis - 30 Listopad 2013, 16:12

@ dibo1
W Corsach poliftowych czyli od 2011, jeżeli jeszcze tego nie zauważyłeś, światła do jazdy dziennej są w standardzie w miejscu w którym ty masz kierunkowskaz. Więc nie ma potrzeby nic przerabiać. Kolega pyta tylko o zmianę żarówki zwykłej na ledową.

@Lew2
1. Co do wymiany żarówki gdybym już miał to robić to wybrałbym żarówkę Osram - najbardziej renomowana; kolejna kwestia czy te żarówki posiadają homologacje.
2. Zwykła żarówka nie zmatowi odbłyśnika tak szybko;
3. Zwykła żarówka 21w/5w nie spali się tak szybko (w poprzednich aucie wymieniałem taką żarówkę po 4,5 roku świecenia); mojemu tacie w punto diody świateł mijania tylnych spaliły się po roku więc nie ma reguły.
4. Zużycie energii zwykłej żarówki też nie jest jakieś wysokie aby wpływało na koszty użytkowania.

Co do wersji żarówki: pozostaje chyba tylko odłączenie kostki żarówki i sprawdzenie gdzie po włączeniu silnika jest napięcie a gdzie po włączeniu świateł pozycyjnych; druga opcja telefon do ASO

ps. Jak dla mnie płacenie 200zł za żarówki dla innej barwy światła jest bezcelowe (zwykła żarówka 21w/5w kosztuje 7zł/szt)

Lew2 - 30 Listopad 2013, 17:12

gumimis napisał/a:

@Lew2
1. Co do wymiany żarówki gdybym już miał to robić to wybrałbym żarówkę Osram - najbardziej renomowana; kolejna kwestia czy te żarówki posiadają homologacje.

Nie znalazłem, aby Osram produkował LEDowe W21/5W.

gumimis napisał/a:

3. Zwykła żarówka 21w/5w nie spali się tak szybko (w poprzednich aucie wymieniałem taką żarówkę po 4,5 roku świecenia);

Tzn. używałeś żarnika 21W do świateł do jazdy dziennej przez 4,5 roku? Światła do jazdy dziennej świecą się praktycznie non-stop (z wyj. nocy).

gumimis napisał/a:

4. Zużycie energii zwykłej żarówki też nie jest jakieś wysokie aby wpływało na koszty użytkowania.

Nie chodzi o koszty, bo te są niezauważalne tylko rozładowywanie i obciążenie akumulatora, który może być ciągle nie doładowany.
gumimis napisał/a:

Co do wersji żarówki: pozostaje chyba tylko odłączenie kostki żarówki i sprawdzenie gdzie po włączeniu silnika jest napięcie a gdzie po włączeniu świateł pozycyjnych; druga opcja telefon do ASO

Chyba tak zrobię. Dzięki.

gumimis - 30 Listopad 2013, 18:14

Osramy są w tym samym sklepie który podałeś...

Cytat:
Tzn. używałeś żarnika 21W do świateł do jazdy dziennej przez 4,5 roku? Światła do jazdy dziennej świecą się praktycznie non-stop (z wyj. nocy).

Tak - z tym, że w myśl polskiego prawa przez ok 1,5 nielegalnie :)
Cytat:
Nie chodzi o koszty, bo te są niezauważalne tylko rozładowywanie i obciążenie akumulatora, który może być ciągle nie doładowany.

Światła masz fabryczne, więc alternator jest odpowiednio dobrany; ja mam corsę 20 miesięcy - zero problemu ze światłami.

Lew2 - 30 Listopad 2013, 20:09

gumimis napisał/a:
Osramy są w tym samym sklepie który podałeś...
Cytat:
Tzn. używałeś żarnika 21W do świateł do jazdy dziennej przez 4,5 roku? Światła do jazdy dziennej świecą się praktycznie non-stop (z wyj. nocy).

Tak - z tym, że w myśl polskiego prawa przez ok 1,5 nielegalnie :)

Możesz jaśniej? Z jakiego to powodu nielegalnie?

Swoją drogą jak już jesteśmy przy prawie to ciekaw byłem w jaki sposób Opel dostał homologację na te dzienne skoro światło dzienne nie gaśnie w momencie pracy kierunkowskazu. Ale po dokładnym przyjrzeniu się zobaczyłem, że lampa "Pozycyjne+Dzienne" jest traktowana jako osobna lampa.

gumimis - 1 Grudzień 2013, 15:25

Cytat:
Możesz jaśniej? Z jakiego to powodu nielegalnie?

Bo do 2009 roku polskie prawo nie przewidywało używania świateł do jazdy dziennej zamiast świateł mijania :)
Cytat:
Swoją drogą jak już jesteśmy przy prawie to ciekaw byłem w jaki sposób Opel dostał homologację na te dzienne skoro światło dzienne nie gaśnie w momencie pracy kierunkowskazu. Ale po dokładnym przyjrzeniu się zobaczyłem, że lampa "Pozycyjne+Dzienne" jest traktowana jako osobna lampa.

Sam to rozwiązałeś - kierunkowskaz z górnej części reflektora powędrował w dolną część - (był nad światłami mijania a po lifcie jest pod światłami mijania)

Lew2 - 13 Styczeń 2014, 21:35

gumimis napisał/a:
Cytat:
Możesz jaśniej? Z jakiego to powodu nielegalnie?

Bo do 2009 roku polskie prawo nie przewidywało używania świateł do jazdy dziennej zamiast świateł mijania :)


Był okres, że najnowsze modele (np. Audi) nie przeszłyby polskiej kontroli technicznej, dlatego żeby uniknąć afery jednym zdaniem w kodeksie "dopuszczono" światła do jazdy dziennej zanim pierwsze z nich pojawiły się na stacjach kontroli pojazdów po 3 latach od kupna. Z drugiej strony Polska zobowiązała się, że nie zakwestionuje żadnej homologacji unijnej, więc zgodnie z tym zobowiązaniem nie mogła Polska kwestionować świateł do jazdy dziennej nawet jak nie było tego w polskim prawie.
Ale Polska uznała wyższość regulaminu nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej i nie ma znaczenia co jest w polskim prawie, a co nie. Inna sprawa, że to mogłaby być użerka z polskim-bambusowym sądem, ale do wygrania w najgorszym wypadku w Strasburgu:
Światła dzienne

Ale mam pytanie, czy Opel Corsa nie ma jakichś kontrolek spalonej żarówki - wiem że do stopu jest takowa kontrola. I pytanie czy jak założę LEDowe światła dzienne/pozycyjne o niższym poborze mocy czy nie zacznie krzyczeć, że nie ma żarówki?

Milion - 14 Styczeń 2014, 20:27

jeśli chodzi o kontrolę spalonej żarówki, to są one (chyba) jedynie w autach z magistralą CAN. A polega na sprawdzeniu poboru prądu. Żarówka jaka by nie była, choćby 4W to pobiera sporo prądu (opwiedzmy 0.33A, LED w zależności od rodzaju, budowy itd rzędu 0,05A). Pojawiały się na allegrato 'żarówki LED co magistrali CAN' - była to zwykła żaróweczka LED z dołączonym opornikiem równolegle po to by w efekcie konsumpcja pradu była jednakowa co przy zwykłej żarówce. Co więcej - LED się przepala, opornik nie i system nie wykryje uszkodzenia LEDa. Gdzie więc sens i logika ? - nie wiem. Ale to była najprostsza metoda 'obejścia systemu', bo wstawiając samego LEDa który zjada dużo mniej prądu niż żarówka - system od razu 'myślał' że żarówka spalona. Więc IMO jeśli w danym obwodzie jest kontrola i nie jesteś w stanie / nie chcesz jej wyłączyć, to samego LEDa raczej nie ma co pchać tam.
gosmatn - 21 Luty 2014, 17:40

Witam
Dzisiaj zamontowałem w mojej corsie światła dzienne led Osram light@day i mam mały problem. Światła te można podłączyć dwojako. Można stosować je jako światła dzienne oraz pozycyjne.Przy 1 sposobie jako światła dzienne powinny gasnąć całkowicie przy włączeniu świateł mijania natomiast jeżeli podłączymy 2 sposobem przy włączonych świateł mijania powinny przygasnąć o 50%. Mój problem polega na tym że światła się świecą ciągle na 100% i to przy 1 jak i 2 sposobie podłączenia. Kable są podłączone prawidłowo do akumulatora oraz jeden podpięty do świateł pozycyjnych (szaro-fioletowy). Czy kabel od świateł pozycyjnych jest szaro-fioletowy? Czy ktoś posiada takie światła dzienne ? Z góry dziękuje za pomoc

hollow - 30 Sierpień 2015, 12:42

tutaj znajdziecie moj filmik z montowania swiatel dziennych na zarowki firmy Wesem za 115zl komplet http://youtu.be/Zz8DfyeJtZQ


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group