To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Nalot pod korkiem wlewu oleju - Corsa C 1.2

domin_jaw - 1 Marzec 2011, 20:09
Temat postu: Nalot pod korkiem wlewu oleju - Corsa C 1.2
Witam !
Ostatnio przy dolewaniu oleju zauważyłem, że pod korkiem jest biała maź. Ubyło tez ok 0,5 litra płynu chłodzącego. Co może być nie tak? Czy padła uszczelka pod głowicą? Czy jest jakaś inna możliwość? A jeżeli to uszczelka, to czy ktoś z was miał styczność z jej wymianą? Czy da rade to samemu zrobić, czy muszę jechać do mechanika?
Pozdrawiam
domin_jaw

spidan - 1 Marzec 2011, 20:28

Dokładnie tak jak kolega już napisał. Cena -spodziewaj się w granicach 1000 zł. Jestem świeżo po tej zabawie.
Bania26 - 1 Marzec 2011, 20:31

Jeżeli ubywa ci płynu chłodniczego i nie widać z zewnątrz żadnych wycieków to faktycznie może to być uszczelka pod głowicą.. a samochód nie dymi z wydechu na biało ? Co do wymiany uszczelki samemu raczej nie zrobisz tego, trzeba planować głowicę a co ciekawe żeby ją zdjąć to trzeba rozebrać niezły kawał tego silnika.. A potem go poskładać do kupy tak żeby nie została żadna śrubka.
Kuba_S - 5 Marzec 2011, 23:13
Temat postu: koszt...?
Witam... koledzy możecie podać orientacyjne ceny wymiany uszczelki... na forum doszukałem się ze od 500 do 1000... dość szeroki zakres. I cena ok 1000 wydaje mi się trochę przesadzona... ja tyle płaciłem swego czasu za wymianę uszczelki w Sienie 1,6 16V w ASO bo nikt inny tego silnika nie chciał ruszać...
spidan - 6 Marzec 2011, 09:32
Temat postu: Re: koszt...?
Kuba_S napisał/a:
I cena ok 1000 wydaje mi się trochę przesadzona...


no wydaje Ci się :) niestety ale wszystko kosztuje.
Wystarczy policzyć w przybliżeniu: sama obróbka głowicy w warsztacie to koszt od 150 zł (po znajomości) do 300, do tego uszczelki: głowicy, kolektora ssącego, kolektora wydechowego, klawiatury zaworów, uszczelniacze zaworów, olej, filtr, płyn chłodniczy, pasek rozrządu, napinacz, pompa wody, świece - pewnie jeszcze o czymś zapomniałem. Jeszcze ktoś musi to najpierw zdemontować a póżniej złożyć w działającą całość. Jeśli ktoś ma warunki: garaż, klucze i trochę pojęcia o mechanice to można zaoszczędzić na robociźnie. Nie warto kusić się o pozorną oszczędność na częściach.

Zyzio - 6 Marzec 2011, 10:11

spidan napisał/a:
pewnie jeszcze o czymś zapomniałem.
Nowe szpilki żeby głowicę przykręcić ;) (są fachowcy na forum co skręcają starymi ;p ), sprawdzenie głowicy na szczelność. i cena 1000zł za tę usługę to masz tanio, Weź pod uwagę to że są droższe samochody w utrzymaniu.(Ja za mój remont głowicy - planowanie , polerowanie kanałów, sprawdzenie szczelności głowicy,kolektora ssącego, kolektora wydechowego, klawiatury zaworów, uszczelniacze zaworów, olej, filtr, płyn chłodniczy, pasek rozrządu, napinacz, pompa wody, świece zapłaciłem 600zł - po znajomości - bez niej to koszt ok 1300zł)
spidan - 6 Marzec 2011, 10:19

No właśnie o szpilkach zapomniałem - dzięki Zyzio. Same szpilki to wydatek 80 zł.
Kuba_S - 7 Marzec 2011, 14:14

A jaka może być inna diagnoza przy ubywającym płynie chłodniczym, majonezie pod korkiem (ale w tych warunkach pogodowych i przy krótkich dystansach to normalne), normalnym oleju na bagnecie i braku wycieków na zewnątrz (przynajmniej patrząc od góry nic nie zauważyłem)... czy jest jakaś inna opcja niż uszczelka pod głowicą?
spidan - 7 Marzec 2011, 15:34

Tylko wyciek np. z chłodnicy lub na łączeniu węży. Sprawdź dokładnie z kanału i najlepiej jak będzie miał w granicach 90 stipni, żeby miał ciśnienie w układzie. Oglądnij jeszcze nagrzewnicę w środku. Więcej pomysłów nie mam narazie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group