To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - akumulator i nie tylko

Grazyna - 2 Styczeń 2011, 20:38
Temat postu: akumulator i nie tylko
mam akumulator 2 letni ale po tygodniu stania w garażu nie mogłam zapalić więc go naładowałam(wyjęłam akumulator z samochodu)po krótkim czasie jeżdżenia zapaliła sie lampka ABS i wysiadło wspomaganie kierownicy. Pojechałam do warsztatu i tam mi powiedzieli ze ABS i wspomaganie wysiadło własnie przez to że odłączyłam akumulator. podobno przez to rozprogramowałam elektronikę.powiedzieli mi też że akumulator jest do wymiany( za niski prad rozruchu)a ponieważ akumulator był jeszcze na gwarancji to pojechałam do serwisu gdzie mi go montowali a w serwisie po sprawdzeniu powiedzieli ze akumulator jest dobry.Czy jest możliwe że robiąc małe trasy (4km, przerwa 8 godz. i 4km)rozładowuję na tyle akumulator, ze po 4-5 dniach takiego jeżdzenia muszę go ładować.
west - 3 Styczeń 2011, 09:50

Grazyna napisał/a:
Czy jest możliwe że robiąc małe trasy (4km, przerwa 8 godz. i 4km)rozładowuję na tyle akumulator, ze po 4-5 dniach takiego jeżdzenia muszę go ładować.

tak to prawda, zwłaszcza przy naszej pogodzie

mauro - 3 Styczeń 2011, 19:53

Grazyna napisał/a:
mam akumulator 2 letni ale po tygodniu stania w garażu

Przy dwu letnim samochodzie, który stał w garażu to raczej nie jest normalne. Mój stoi pod blokiem i codziennie jazda około 10 km (same korki) odpala nawet przy -20 bez problemu, a jest to diesel więc benzyna powinna też. Miałem starą astrę '93 w gazie i zapalała bez problemu. Jak twój stoi w garażu to jest to co najmniej dziwne, jeżeli masz alarm to zobacz czy nie ma za dużego poboru przy czuwaniu, ja tak miałem w focusie i dla tego w zimę mi padał akumulator.

przeemmek - 4 Styczeń 2011, 06:49

Z czego się orientuje po odłączeniu akumulatora w corsie D trzeba nauczyć wspomaganie pracować, czyli po podłączeniu akumulatora i pierwszym zapaleniu auta maksymalnie skręcić koła w lewo i prawo.

Niestety nie wiem jak z ABS, ale komputer mógł tylko złapać błąd i wystarczy go skasować.

Co do akumulatora moim zdaniem serwis się wypiera, że zepsuty by gwarancji nie uwzględnić. Zaatakował bym ich drugi raz.

[ Dodano: 4 Styczeń 2011, 06:56 ]
Tutaj link do tematu z forum gdzie po odłączeniu akumulatora były te same błędy może to normalne w naszych corsach.

http://www.klubcorsa.pl/t...ator-vt4903.htm

Grazyna - 4 Styczeń 2011, 11:16
Temat postu: akumulator i nie tylko
POCZĄTKUJACY bardzo dziękuję za cenne wskazówki, gdybyś jeszcze wiedział jak mozna samodzielnie kasować błąd ABS to byłabym wdzięczna, ostatnio zapłaciłam za to ponad 200 zł.
Bania26 - 4 Styczeń 2011, 14:05

ktoś zdarł kasy :uuu: zazwyczaj biorą 50zł, za 200zł można kupić interfejs i samemu kasować i odczytywać błędy OBD.
przeemmek - 4 Styczeń 2011, 14:45

200 zł to bardzo dużo , nawet z czego wiem w ASO cena to 120 zł.

Samemu by kasować błędy to trzeba kupić osprzęt najlepiej op-com.


A jak sprawa po skasowaniu błędów działa wspomaganie i ABS?

Grazyna - 4 Styczeń 2011, 15:55
Temat postu: akumulator i nie tylko
Na razie wszystko działa,w sobotę doładowałam akumulator i jeżdżę.
przeemmek - 4 Styczeń 2011, 16:38

Teraz jeszcze przyszła mi jedna myśl dlaczego pada akumulator. A czy mechanik , elektryk sprawdzał czy nic nie pobiera prądu po zgaszeniu auta?
Czasem się zdarza że przez wilgoć zrobi się lekkie zwarcie i coś pobiera prąd i akuś po postoju 4 dniowym umiera.

Grazyna - 5 Styczeń 2011, 06:57
Temat postu: akumulator i nie tylko
Akumulator był sprawdzony, nie ma poboru pradu na postoju powyżej dopuszczalnego.W warsztacie powiedzieli mi natomiast że akumulator ma za niski prąd rozruchu ma mieć 360 a ma 318 A, ale w serwisie Opla równiez to sprawdzili i powiedzieli że jest w porządku.
doładowałam w piątek 31. 12. i do dzisiaj jeżdżę ( krótkie trasy)

przeemmek - 5 Styczeń 2011, 12:59

Widzę że jesteś z bytomia , jeżeli się sytuacja powtórzy to polecam serwis w katowicach na ceglanej, nie jest autoryzowany ale chłopaki mają wielka wiedzę na temat opli. ( byli pracownicy ASO).
Grazyna - 5 Styczeń 2011, 13:26
Temat postu: akumulator i nie tylko
Bardzo dziękuję za zainteresowanie i pomoc
samael76 - 28 Marzec 2011, 21:13

Witam potrzeba mi pomocy w takiej sprawie Szukam jakiegoś rozwiązania co do wyłącznika zasilania macie jakieś pomysły ?? chodzi dokładnie o wyłączanie AKUMULATORA podczas postoju auta ..

Nie mogę dojść co się dzieje , wygląda na to ze stacyjka nie rozłącza zasilania i np . wyświetlacz cały cza działa + radio co doprowadza do rozładowania aku.

dudu - 28 Marzec 2011, 22:58

samael76 napisał/a:
wyświetlacz cały cza działa + radio co doprowadza do rozładowania aku.

Radio można wyłączyć, a TID działa cały czas. tylko po wyłączeniu zapłonu gaśnie podświetlenie.
na forum jest opisane jak naprawić te usterke (tid pali sie cały czas - nie gaśnie).

Jakie radio? Fabryczne?
Ono również musi być ciągle podłączone do zasilania. Potrzymanie pamięci pobiera znikome ilości prądu. Tid w trybie czuwania również.

Jeśli aku pada to podstawowa zasada: sprawdzenie ładowania, sprawdzenie poziomu elektrolitu, sprawdzenie masy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group