Przesunięty przez: Kaszubski
9 Lipiec 2016, 10:27
akumulator i nie tylko
Autor Wiadomość
 Grazyna


Informacje
Wiek: 68
Dołączyła: 14 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Bytom
Wysłany: 2 Styczeń 2011, 20:38   akumulator i nie tylko

mam akumulator 2 letni ale po tygodniu stania w garażu nie mogłam zapalić więc go naładowałam(wyjęłam akumulator z samochodu)po krótkim czasie jeżdżenia zapaliła sie lampka ABS i wysiadło wspomaganie kierownicy. Pojechałam do warsztatu i tam mi powiedzieli ze ABS i wspomaganie wysiadło własnie przez to że odłączyłam akumulator. podobno przez to rozprogramowałam elektronikę.powiedzieli mi też że akumulator jest do wymiany( za niski prad rozruchu)a ponieważ akumulator był jeszcze na gwarancji to pojechałam do serwisu gdzie mi go montowali a w serwisie po sprawdzeniu powiedzieli ze akumulator jest dobry.Czy jest możliwe że robiąc małe trasy (4km, przerwa 8 godz. i 4km)rozładowuję na tyle akumulator, ze po 4-5 dniach takiego jeżdzenia muszę go ładować.
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 09:50   
   Moje auto: Porshe 911


Grazyna napisał/a:
Czy jest możliwe że robiąc małe trasy (4km, przerwa 8 godz. i 4km)rozładowuję na tyle akumulator, ze po 4-5 dniach takiego jeżdzenia muszę go ładować.

tak to prawda, zwłaszcza przy naszej pogodzie
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 19:53   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Grazyna napisał/a:
mam akumulator 2 letni ale po tygodniu stania w garażu

Przy dwu letnim samochodzie, który stał w garażu to raczej nie jest normalne. Mój stoi pod blokiem i codziennie jazda około 10 km (same korki) odpala nawet przy -20 bez problemu, a jest to diesel więc benzyna powinna też. Miałem starą astrę '93 w gazie i zapalała bez problemu. Jak twój stoi w garażu to jest to co najmniej dziwne, jeżeli masz alarm to zobacz czy nie ma za dużego poboru przy czuwaniu, ja tak miałem w focusie i dla tego w zimę mi padał akumulator.
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 06:49   

Z czego się orientuje po odłączeniu akumulatora w corsie D trzeba nauczyć wspomaganie pracować, czyli po podłączeniu akumulatora i pierwszym zapaleniu auta maksymalnie skręcić koła w lewo i prawo.

Niestety nie wiem jak z ABS, ale komputer mógł tylko złapać błąd i wystarczy go skasować.

Co do akumulatora moim zdaniem serwis się wypiera, że zepsuty by gwarancji nie uwzględnić. Zaatakował bym ich drugi raz.

[ Dodano: 4 Styczeń 2011, 06:56 ]
Tutaj link do tematu z forum gdzie po odłączeniu akumulatora były te same błędy może to normalne w naszych corsach.

http://www.klubcorsa.pl/t...ator-vt4903.htm
 
 
     
 Grazyna


Informacje
Wiek: 68
Dołączyła: 14 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Bytom
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 11:16   akumulator i nie tylko

POCZĄTKUJACY bardzo dziękuję za cenne wskazówki, gdybyś jeszcze wiedział jak mozna samodzielnie kasować błąd ABS to byłabym wdzięczna, ostatnio zapłaciłam za to ponad 200 zł.
 
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 14:05   

ktoś zdarł kasy :uuu: zazwyczaj biorą 50zł, za 200zł można kupić interfejs i samemu kasować i odczytywać błędy OBD.
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 14:45   

200 zł to bardzo dużo , nawet z czego wiem w ASO cena to 120 zł.

Samemu by kasować błędy to trzeba kupić osprzęt najlepiej op-com.


A jak sprawa po skasowaniu błędów działa wspomaganie i ABS?
 
 
     
 Grazyna


Informacje
Wiek: 68
Dołączyła: 14 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Bytom
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 15:55   akumulator i nie tylko

Na razie wszystko działa,w sobotę doładowałam akumulator i jeżdżę.
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 16:38   

Teraz jeszcze przyszła mi jedna myśl dlaczego pada akumulator. A czy mechanik , elektryk sprawdzał czy nic nie pobiera prądu po zgaszeniu auta?
Czasem się zdarza że przez wilgoć zrobi się lekkie zwarcie i coś pobiera prąd i akuś po postoju 4 dniowym umiera.
 
 
     
 Grazyna


Informacje
Wiek: 68
Dołączyła: 14 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Bytom
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 06:57   akumulator i nie tylko

Akumulator był sprawdzony, nie ma poboru pradu na postoju powyżej dopuszczalnego.W warsztacie powiedzieli mi natomiast że akumulator ma za niski prąd rozruchu ma mieć 360 a ma 318 A, ale w serwisie Opla równiez to sprawdzili i powiedzieli że jest w porządku.
doładowałam w piątek 31. 12. i do dzisiaj jeżdżę ( krótkie trasy)
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 12:59   

Widzę że jesteś z bytomia , jeżeli się sytuacja powtórzy to polecam serwis w katowicach na ceglanej, nie jest autoryzowany ale chłopaki mają wielka wiedzę na temat opli. ( byli pracownicy ASO).
 
 
     
 Grazyna


Informacje
Wiek: 68
Dołączyła: 14 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Bytom
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 13:26   akumulator i nie tylko

Bardzo dziękuję za zainteresowanie i pomoc
 
 
     
 samael76


Informacje
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 1
Skąd: trzebiatów
Wysłany: 28 Marzec 2011, 20:13   

Witam potrzeba mi pomocy w takiej sprawie Szukam jakiegoś rozwiązania co do wyłącznika zasilania macie jakieś pomysły ?? chodzi dokładnie o wyłączanie AKUMULATORA podczas postoju auta ..

Nie mogę dojść co się dzieje , wygląda na to ze stacyjka nie rozłącza zasilania i np . wyświetlacz cały cza działa + radio co doprowadza do rozładowania aku.
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 28 Marzec 2011, 21:58   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


samael76 napisał/a:
wyświetlacz cały cza działa + radio co doprowadza do rozładowania aku.

Radio można wyłączyć, a TID działa cały czas. tylko po wyłączeniu zapłonu gaśnie podświetlenie.
na forum jest opisane jak naprawić te usterke (tid pali sie cały czas - nie gaśnie).

Jakie radio? Fabryczne?
Ono również musi być ciągle podłączone do zasilania. Potrzymanie pamięci pobiera znikome ilości prądu. Tid w trybie czuwania również.

Jeśli aku pada to podstawowa zasada: sprawdzenie ładowania, sprawdzenie poziomu elektrolitu, sprawdzenie masy.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » akumulator i nie tylko
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



wypożyczalnia kamperów warszawa
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.