To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ elektryczny, zapłon - Bateria do pilota

Rozpruwacz - 26 Listopad 2010, 15:44
Temat postu: Bateria do pilota
Witajcie,

Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem zielonej strzały 1.2 :) Mam małe pytanko. Od sprzedawcy odstałem dwa kluczyki zintegrowane z pilotem. Jeden nie dział bo podobno bateria padła, a w drugi też już długo nie pociągnie. Moje pytanie brzmi: Czy po wymianie baterii trzeba w jakiś specjalny sposób kodować ten kluczyk i czy można to ewentualnie wykonać we własnym zakresie?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

dudu - 26 Listopad 2010, 17:54

a pilot od telewizora też kodujesz po wymianie baterii?
Anonymous - 26 Listopad 2010, 20:57

To zależy od modelu alarmu, niektóre modele wymagają po wymianie baterii wykonania pewnej sekwencji, np przytrzymanie 2 wciśniętych przycisków przez 5s, w celu synchronizacji z odbiornikiem. Powinno to być opisane w instrukcji alarmu, jeśli jej nie masz i wystąpi taki przypadek to trzeba będzie znaleźć w samochodzie jaki masz typ alarmu, ewentualnie próbować synchronizować na chybił trafił.

dudu napisał/a:
a pilot od telewizora też kodujesz po wymianie baterii?

Nie, ale pilot od telewizora nie wysyła sygnału kodowanego i jest pilotem IR.

grzemach - 6 Grudzień 2010, 23:11

cześć, też mam Corsę C 1.2 z 2001, ja rozbierałem mój jedyny kluczyk, bo mi padły przyciski - nowe baterie a nie reagowało auto na naciśnięcie (nie migała również dioda na pilocie). W ASO nowy pilot to koszt 300zł (200 pilot + 100kodowanie), więc wziąłem sprawy w moje ręce i wymieniłem przyciski na nówki (1zł/sztuka), pilot był bez baterii ok 5-10 minut i zadziałał później bez żadnego kodowania.

Po wymianie auto reaguje na kluczyk z naprawdę dużej odległości - wcześniej stało się przy aucie i nie zawsze zaskoczyło...

dudu - 7 Grudzień 2010, 21:42

grzemach napisał/a:
bo mi padły przyciski

czyli tzw switch smd


Ze swojej strony powiem tyle, że trzeba mieć troche doświadczenia w lutowaniu. Łatwo przegrzać ścieżki, które zaczną odchodzić od PCB, a wtedy będą kłopoty.

grzemach - 7 Grudzień 2010, 22:05

wymieniłem na inne - podobne, w każdym bądź razie działa :)

Co do lutowania to się zgodzę, ale w sumie to nie miałem nic do stracenia, a wiele do zyskania.

Rozpruwacz - 23 Grudzień 2010, 13:32

grzemach napisał/a:
wymieniłem na inne - podobne, w każdym bądź razie działa :)


A mogę na jakie? :) Mnie też niestety czeka wymiana przycisków, bo wymiana baterii nic nie dała... Chyba, że ktoś zna jakiegoś magika w Warszawie kto się tym umie zająć za rozsądną cenę :)

A tak przy okazji, gdzie znajduję się centralka od alarmu, bo ostatnio jak się "włamywałem" do swojego samochodu to widziałem, że kierunkowskazy migały, ale dźwięku, żadnego nie było...

grzemach - 23 Grudzień 2010, 17:14

wylutowałem jeden, poszedłem do sklepu z elektroniką i wybrałem podobny wymiarami, bo zasada działania we wszystkich jest taka sama :)

PS. jeśli masz zamiar robić to sam, najlepiej abyś miał lutownicę oporową.
PS2. spr zwykłym kawałkiem przewodu czy jak nim zamkniesz obwód to auto się też zamknie/otworzy, bo to nie koniecznie muszą być przyciski - może być sama elektronika, a wtedy sprawa jest zdecydowanie gorsza

PS3. centralka jest... w każdym aucie zależna od tego czy alarm fabryczny czy zakładany u magików ;) , ja mam zakładany u magików i nawet nie wiem gdzie jest :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group