To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ paliwowy - Kontrolka rezerwy paliwa w Corsie B

Anonymous - 1 Kwiecień 2008, 00:08

Aaaaaa normalnie przerazić się można co wy tu opowiadacie.... :P

W corsie sytuacja ma sie następująco......

Jesli masz licznik z obrotomierzem to masz kontrolkę rezerwy (zawsze)... jeśli nie świeci to oznacza przepaloną żaróweczkę....

Liczniki bez obrotomierza nigdy nie maja kontrolki rezerwy paliwa....

Po zapaleniu kontrolki w baku jest około 7 litrów benzyny....

Anonymous - 4 Czerwiec 2008, 19:13

Faktycznie ja mam obrotomierz i zapala mi sie kontrolka najpier zaczyna swirowac swieci nie swieci ale jak wejdziesz na duza rezerwe to wali az po oczach:) no i portfel boli
dudu - 5 Czerwiec 2008, 17:55

majonez147, to że najpierw kontrolka rezerwy co chwilę się zapala i gaśnie to zasługa(albo i wina) pływaka w baku, który jest odpowiedzialny za pokazywanie stanu paliwa w baku. Zapewne masz tak, że gdy gwałtownie zahamujesz to kontrolka paliwa delikatnie się podnosi. to właśnie jego zasługa.
Anonymous - 5 Czerwiec 2008, 18:23

Hej mam pytanko niedawno kupilem corse 99r 1.2 16v czy w tych modelach jest kontrolka stanu paliwa ??? czy trzeba jezdzic na wyczucie pozdrawiam
Anonymous - 5 Czerwiec 2008, 18:59

Jak napisał kolega Marmi :) zależy czy masz obrotomierz czy nie. Jeśli masz to powinna być, a jeśli nie masz to nie ma kontrolki :)
Anonymous - 30 Czerwiec 2008, 13:46

Też mam problem ale ze wskaźnikiem poziomu paliwa jak jadę to mi skacze jak głupi wcześniej jeździłem astra to stał wskaźnik w tym miejscu ile było paliwa, podczas jazdy ten wskaźnik biega jak głupi na prawo i na lewo nie wiem czy to wina licznika czy czujnika poziomu paliwa
dudu - 30 Czerwiec 2008, 14:57

Wejdź stronę w tył. Tam opisałem czemu się tak dzieje.

Jeśli bardzo mocno ta wskazówka paliwa się wychyla to prawdopodobnie będziesz miał coś z pływakiem, albo i z całym układem poziomu paliwa.

lukbud - 30 Czerwiec 2008, 15:19

Ja i mam tak samo i myślę, że to normalne- gdy przyspieszam wskazówka przesuwa się bliżej 0 a jak hamuję to bliżej pełnego baku (wersja bez obrotka) Kumpel ma wersje po liftingu, gdzie licznik był już bez linki i poziom paliwa jest stały i nie "lata"... ale nie wiem czy to jakaś prawidłowość :mrgreen:
Anonymous - 30 Czerwiec 2008, 15:26

Nie no myślę że to usterka a nie "tak ma być" podejrzewam albo pływak baku albo musi być jakiś układ np. kondensator i rezystor żeby usrednić ten wynik. Czy pływak to potencjometr??wiektoś
dudu - 30 Czerwiec 2008, 16:09

poeta_666 napisał/a:
Czy pływak to potencjometr??wie ktoś


Kolego, to nie możliwe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Widziałeś kiedyś rozkręcony potencjometr?
Wygląda on tak, że rotor (kawałek blaszki) przesuwa się po warstwie półprzewodnika (głównie krzemu). Przy Zmianie wartości rezystancji potencjometru ( pokręcaniu- przesuwaniu tej blaszki) efektem jest wydzielanie się podwyższonej temperatury, a nawet iskrzenie!!!!!!
( to tak jak byś robił zwarcie na baterii 4,5V). To jest po prostu zagrożenie życia. :evil: :beated:
Pływaki są przeważnie zawsze na lince, a dopiero linka jest podpięta do cyfrowego wskaźnika, albo analogowego przetwornika.

A co do wyregulowania stabilności i zastosowania oporu i kondensatora?? hmm.... zbyt absurdalne. :brick: . Takie coś to możesz zastosować w zasilaczu przy wyfiltrowaniu napięcia, albo przy wzmacniaczu jako filtr dolnoprzepustowy.

lukbud - 30 Czerwiec 2008, 17:26

Ja dalej utrzymuje, że "ten typ tak ma" :-P :-P :-P , problem został usunięty w Corsach C. Znalazłem też taki problem na innym forum Corsy- warto przejrzeć.

http://www.corsaclub.pl/forum/topics32/12540.htm

pozdro :!:

Anonymous - 1 Lipiec 2008, 22:00

kolego dudu pomysł nie jest absurdalny ponieważ czym by nie był pływak do licznika otrzymujemy to napieciowo dlatego taki układ mogłby działać jednak obciążenie tym układem spowodowałoby spadek produ w tym obwodzie wiec wskaznik mógłby troche oszukiwać więc trzeba by go później skalibrować jeszcze raz, a i jeszcze jedno opisałeś potencjometr jako ziejacego ogniem smoka który robi buuuummm. a przecież mogli zamontowac potencjometr nad zbiornikiem paliwa i jak mowiłeś do linki np. i wskażnik w corsie to napewno nie linka bo widzialem kawałek schematu licznika jutro będe miał caly schemat,


A i przeproś kolegów za ten półprzewodnik w potencjometrze!!!!!! wiesz co to półprzewodnik!!! w potencjometrze mamy grafit.

Pozatym to jestem elektronikiem pracującym w zawodzie a chce studiować mechatronikę bo poprostu mnie auta kręcą

dudu - 2 Lipiec 2008, 12:18

A w takim razie przepraszam za pomyłkę. Chyba wybaczysz mi tą pomyłkę. Ja szczerze mówiąc dopiero się uczę za elektronika. Dobrze Ze teraz jest dwóch elektroników w klubie. A a co do schematu licznika: jak będziesz go miał to podrzuć mi go. Z chęcią go przejrzę.
Anonymous - 3 Lipiec 2008, 21:26

Spoko chętnie pomogę a swoją drogą to schemat elektryczny w corsie td isuzu znam na pamieć więc moja wiedza się przyda tobie ;-)
kolorowa_kredka - 24 Lipiec 2009, 15:43

Witam posiadaczy Kosiarek :)

Czytam o tej kontrolce paliwa i czytam i powiem, że zawsze zastanawiało mnie ile tam jest jeszcze paliwa jak wskazówka zejdzie na czerwone pole. Wyczytałam już, że gdy licznik ma obrotomierz to kontrolka się zapala i wówczas jest ok. 7l. A ja mam licznik bez obrotomierza, więc kontrolka mi się nie zapali pewnie, ale jak zejdę do poziomu na czerwonym polu to ile tam może być paliwa jeszcze??
Teraz będę starać się mieć zawsze więcej paliwa, bo jak pisano wyżej wymianę pompki mam już za sobą i nie powiem, zabolało po kieszeni :( Poza tym holowanie też przez to zaliczyłam, bo mi autko stanęło w tasie.

Nadhira - 24 Lipiec 2009, 15:46

ja słyszałam, że jest tam wtedy ok. 5l paliwa
kolorowa_kredka - 24 Lipiec 2009, 15:51

O! To na troszkę starczy w razie czego :)
Nadhira - 24 Lipiec 2009, 15:52

sure że tak :) generalnie nie ma co panikować :)
Anonymous - 24 Lipiec 2009, 16:01

Nie wiem ile tam jest ale, ja kiedyś zrobiłem 40 km już gdy wskazówka leżała i sie nie podnosiła :P i jeszcze nie brakło. Tez staram sie utrzymać zawsze poziom powyżej rezerwy, ale akurat wtedy była tak a nie inna sytuacja i wymagała tego.
lukbud - 24 Lipiec 2009, 16:03

kolorowa_kredka napisał/a:
Witam posiadaczy Kosiarek :)

Czytam o tej kontrolce paliwa i czytam i powiem, że zawsze zastanawiało mnie ile tam jest jeszcze paliwa jak wskazówka zejdzie na czerwone pole. Wyczytałam już, że gdy licznik ma obrotomierz to kontrolka się zapala i wówczas jest ok. 7l. A ja mam licznik bez obrotomierza, więc kontrolka mi się nie zapali pewnie, ale jak zejdę do poziomu na czerwonym polu to ile tam może być paliwa jeszcze??
Teraz będę starać się mieć zawsze więcej paliwa, bo jak pisano wyżej wymianę pompki mam już za sobą i nie powiem, zabolało po kieszeni :( Poza tym holowanie też przez to zaliczyłam, bo mi autko stanęło w tasie.


Ja często wyjeżdżam paliwo do 0 i gdy wlewam około 5-6 litrów to wskazówka jest minimalnie ponad rezerwą, także możemy przyjąć, że rezerwa może mieć koło 5-7 litrów.
Mi taka ilość paliwa starcza na przejechanie +/- 90km (trasa + miasto) :]

pozdrawiam serdecznie :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group