Corsa B - [ Corsa B] Migające kontrolki i lampy pod wpływem basu
janek_2089 - 25 Maj 2010, 19:56
Zgadza się Bania26. Wina stoi po stronie alternatora oraz akumulatora obydwie części nie potrafią sobie poradzić z tak dużym prądem. Rozmawiałem dziś z kuzynem od którego dostałem ten kondensator. Powiedział mi że ten kondensatora był podłączony kiedyś pod głośnik który ma 1200 rms wiec o wiele więcej niż mój. Automatycznie skoro miał tak mocny głośnik musiał i mieć 2 krotnie mocniejszy wzmacniacz. Powiedział mi również że miał alternator większy niż mój bo ok. 70-75A a ja posiadam 55A więc jest różnica . Akumulator również miał większy, ja posiadam 45 A . A więc nic nie pozostało tylko myśleć nad zmiana tych elementów. Jeżeli ma ktoś inne pomysły niż przedstawione proszę pisać.
west - 25 Maj 2010, 21:44
Panowie, to auta z car audio powyżej kilkunastu tyś wat, mają alternatory z set Ah i akumulatory set Ah tak?>???????
heh...
dudu - 26 Maj 2010, 16:52
janek_2089 napisał/a: | Powiedział mi że ten kondensatora był podłączony kiedyś pod głośnik który ma 1200 rms wiec o wiele więcej niż mój. |
Jeszcze jedna ważna sprawa: ile czekasz, aż kondensator sie naładuje?
Bo to jest dużej pojemności kondensator, który w 5 sekund sie nie naładuje.
janek_2089 napisał/a: | Powiedział mi również że miał alternator większy niż mój bo ok. 70-75A |
west napisał/a: | anowie, to auta z car audio powyżej kilkunastu tyś wat, mają alternatory z set Ah i akumulatory set Ah tak?>? |
nie, ale tak 100A alternator spokojnie. Akumulator nie musi być duży ( bo i tak nie słucha się muzyki bez włączonego silnika przy tak dużych mocach sprzętu)
To, co akumulator by nie był w stanie zasilić na postoju, alternator 100A spokojnie zasili.
janek_2089 - 26 Maj 2010, 22:23
Dudu masz racje, dziś byłem kupić pasek klinowy do mojej Corsy i przy okazji pytałem o alternator. Alternator 100A kosztuje ok 230zł. taki aby pasował idealnie do mojego autka, a więc prawdopodobnie go kupie w niedalekiej przyszłości. Ale co do akumulatora to nie jestem taki pewny. Miło by było zostawić ten akumulator, ale z drugiej strony jak alternator większy to i akumulator... A jeżeli chodzi o twoje pytanie kondensator ładuje się bardzo szybko ok 10s może 15s
spidan - 27 Maj 2010, 07:55
Cytat: | Posłucham waszych rad i zmierzę ładowanie tak jak radzicie. I napisze wam jutro co się okazało:) |
Chyba wszyscy czekają na odpowiedź.
Przeczytałem wszystkie posty i doszedłem do wniosku, że powinieneś zrobić mały eksperyment. Mam wrażenie że albo wzmacniacz jest uszkodzony albo coś jest źle podłączone - kable albo kondensator. Zyzio i ja mamy mocniejszy sprzęt w swoich corsach i takich problemów nie mamy. Nawet nie mamy kondensatorów i pozmienianych aku czy alternatorów. Sprawna instalacja elektryczna spokojnie powina napędzić taki sprzęt.
Czy przygasanie kontrolek jest takie samo na postoju bez uruchomionego silnika jak w czasie jazdy?
Włóż inny wzmacniacz a nawet i suba - jak się zmieni to będzie wiadomo, że piec jest kiszką. Możesz jeszcze sprawdzić czy przewód zasilający nie przebiega zbyt blisko wiązki elektrycznej - bo może w ten sposób zakłócać.
dudu - 27 Maj 2010, 13:47
spidan, heh, doświadczenie wygrywa z uczniem.
Całkowicie zapomniałem o dużym polu elektrycznym wytwarzanym przez płynący prąd.
Szacun dla ciebie
|
|
|