To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Silnik jaki diesel

Anonymous - 14 Luty 2010, 12:24
Temat postu: Silnik jaki diesel
Witam wszystkich klubowiczow :)

Mam ogromny dylemat jaki silnik wybrac 1.3 cdti czy 1.7 dti chodzi mi o awaryjnosc, uzywacie takich samochodów więc wiecie najlepiej, naprawde bardzo prosze o pomoc:)

rocznik corsy tak 2003 2004 taki chcial bym kupic.



Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu w tym celu po napisaniu postu istnieje możliwość sprawdzenia poprawności pisowni

Proszę poprawić posta.

spidan - 14 Luty 2010, 12:46

Zajrzyj do postów w których temat został już poruszony.

http://www.klubcorsa.pl/t...ania-vt1405.htm
http://www.klubcorsa.pl/t...yjna-vt1604.htm
http://www.klubcorsa.pl/t...sa-c-vt1757.htm
http://www.klubcorsa.pl/t...003r-vt2665.htm
http://www.klubcorsa.pl/t...cdti-vt2406.htm
http://www.klubcorsa.pl/t...sy-c-vt1019.htm

Nadhira - 14 Luty 2010, 12:47

Mam silnik 1.7 dti z 2001 roku i jeśli chodzi o awaryjność to nie narzekam :) Miałam w sumie dwie większe awarie - jak mi padł rozrusznik i ostatnio alternator. A poza tym, to samochodzik sprawuje mi się bardzo dobrze :)
spidan - 14 Luty 2010, 12:49

Nadhira napisał/a:
Miałam w sumie dwie większe awarie - jak mi padł rozrusznik i ostatnio alternator


Gosia takie awarie to nie awarie. Napewno nie rzucają złego światła na ten silniczek :) osobiście wolałbym 1.7 dti lub dtl zamiast 1.3 cdti.

Nadhira - 14 Luty 2010, 12:55

przy cdti więcej może się popsuć :P no i naprawy dużo droższe - w końcu common rail :)
Zeniu - 14 Luty 2010, 22:30

1.7 = większe opłaty, ale za to masz silnik na zwykłych wtryskiwaczach(jeśli mowa o DTI), 1.3 jest na pompowtryskiwaczach - duuuużo bardziej wrażliwe na jakość paliwa, no i te sławne pękające łańcuchy czy tam rozciągające się - nie potwierdzę bo moja corsa ma 113tyś km i łańcuszek w porządku. Spalanie podobne, zapewne 1.7 się lepiej jeździ - większa pojemność powinna być zauważalna w momentach gdzie turbo nie kręci - nie potwierdzę bo nie jeździłem taką ale wiem że w 1.3 jak turbo słabo kręci to cienko z przyspieszeniem :)
Anonymous - 14 Luty 2010, 22:37

Zeniu napisał/a:
1.7 = większe opłaty

Nie przesadzajmy - dużych różnic w opłatach nie ma

Zeniu napisał/a:
e sławne pękające łańcuchy czy tam rozciągające się

Jeszcze nie słyszałem żeby łańcuch rozrządu pękł, naciągają się i owszem, ale wtedy zaczyna dzwonić i się go wymienia, a wymiany są dużo rzadsze niż wymiany paska w silnikach z paskiem rozrządu. Łańcuszek jest dużo lepszym rozwiązaniem niż pasek.

Zeniu - 14 Luty 2010, 23:06

@Finos, nie mówię że jest duża różnica ale że jest w opłatach, wymiana rozrządu w 1.3 to jest 1700zł około zależne od mechanika. Producent daje na łańcuch 250tyś km w instrukcji obsługi, kuzyn już 3x wymieniał silniki które miały 60-80 tyś km i pęknięte łańcuchy, może akurat jakieś felerne egzemplarze się ludziom trafiły... nie wiem czy widziałeś jak wygląda "łańcuszek" w 1.3 :) łańcuchem to bym tego nie nazwał :)

pozdrawiam

Anonymous - 14 Luty 2010, 23:19

No być może, nie wiem jak wygląda to w tych silnikach.
Anonymous - 15 Luty 2010, 12:39

Dziękuje za wypowiedzi , jednak skupie sie na silniku 1.7 DTI wole kupic starszy o rok czy dwa samochod ale ze sprawdzona jednostka naprawde dziekuje wszystkim za wypowiedzi.
Pozdrawiam Tomek.



Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu w tym celu po napisaniu postu istnieje możliwość sprawdzenia poprawności pisowni

To jest ostatnie ostrzeżenie, następny taki wpis poskutkuje warnem.

Bronc - 20 Luty 2010, 13:50

Cytat:
1.3 jest na pompowtryskiwaczach

To nie VW, common rail tam siedzi

Zeniu - 20 Luty 2010, 15:14

ok mój błąd, są piezokrystaliczne wtryskiwacze, równie wrażliwe na paliwo...
eryk328e46 - 3 Luty 2011, 19:24

Sam dumam nad wyborem silnika i poczytałem trochę i wygląda to tak:

1.7 dtl ogólnie ok mało czuły na jakosć paliwa, turbina wytrzymała. Wystepują natomiast dwie często powtarzające się awarie:

- uszczelka głowicy
- moduł sterujący pompą

1.3 ctdi układ cr ,ale ponoć bardzo wytrzymały wiadomo paliwo musi być dobrej jakosci.
łańcuchy zależy jak kto trafi ,bo potrafi się rozciągnąć przy 70 tys km są tacy ,co wymieniają dopiero powyżej 200tys km Turbo bez zmiennej geometrii ,więc spokój. Ceny częsci tańsze ,bo w końcu to silnik fiata.

Nie mam możliwosci używania wszystkich polskich znaków ,bo włącza mi się informacja o sprzęcie przy próbie wcisnięcia alt-s więc proszę nie mieć do mnie pretensji.

andreee - 4 Luty 2011, 03:46

Silnik mniejszej pojemności co jest faktem jest bardziej wysilony a co za tym idzie to chyba wiadomo- krótsza żywotność. Ja wybrałem sprawdzoną konktrukcje isuzu 1.7DTL. Widziałem kilka egzemplarzy tego motoru z przebiegami podchodzącymi pod 1k km i nie słyszałem o nich złej opinii. Poza tym corsina jest w stanie spalić przy 1.7DTL na trasie ponizej 4l/100 jadąc delikatnie, a w cyklu mieszanym nie zdarzyło mi się przekroczyć 6l/100. Dynamika moze szału nie robi ale patrząc na takie spalanie nie ma co się czepiać


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group