Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 16:53
Silnik jaki diesel
Autor Wiadomość
 urbi80
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Luty 2010, 12:24   Silnik jaki diesel

Witam wszystkich klubowiczow :)

Mam ogromny dylemat jaki silnik wybrac 1.3 cdti czy 1.7 dti chodzi mi o awaryjnosc, uzywacie takich samochodów więc wiecie najlepiej, naprawde bardzo prosze o pomoc:)

rocznik corsy tak 2003 2004 taki chcial bym kupic.



Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu w tym celu po napisaniu postu istnieje możliwość sprawdzenia poprawności pisowni

Proszę poprawić posta.
Ostatnio zmieniony przez spidan 14 Luty 2010, 12:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 spidan 
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 14 Luty 2010, 12:46   
   Moje auto: ASTRA G


Zajrzyj do postów w których temat został już poruszony.

http://www.klubcorsa.pl/t...ania-vt1405.htm
http://www.klubcorsa.pl/t...yjna-vt1604.htm
http://www.klubcorsa.pl/t...sa-c-vt1757.htm
http://www.klubcorsa.pl/t...003r-vt2665.htm
http://www.klubcorsa.pl/t...cdti-vt2406.htm
http://www.klubcorsa.pl/t...sy-c-vt1019.htm
 
 
     
 Nadhira 



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 36
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Luty 2010, 12:47   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


Mam silnik 1.7 dti z 2001 roku i jeśli chodzi o awaryjność to nie narzekam :) Miałam w sumie dwie większe awarie - jak mi padł rozrusznik i ostatnio alternator. A poza tym, to samochodzik sprawuje mi się bardzo dobrze :)
 
 
     
 spidan 
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 14 Luty 2010, 12:49   
   Moje auto: ASTRA G


Nadhira napisał/a:
Miałam w sumie dwie większe awarie - jak mi padł rozrusznik i ostatnio alternator


Gosia takie awarie to nie awarie. Napewno nie rzucają złego światła na ten silniczek :) osobiście wolałbym 1.7 dti lub dtl zamiast 1.3 cdti.
 
 
     
 Nadhira 



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 36
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Luty 2010, 12:55   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


przy cdti więcej może się popsuć :P no i naprawy dużo droższe - w końcu common rail :)
 
 
     
 Zeniu 



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14 Luty 2010, 22:30   
   Moje auto: Laguna II PHII


1.7 = większe opłaty, ale za to masz silnik na zwykłych wtryskiwaczach(jeśli mowa o DTI), 1.3 jest na pompowtryskiwaczach - duuuużo bardziej wrażliwe na jakość paliwa, no i te sławne pękające łańcuchy czy tam rozciągające się - nie potwierdzę bo moja corsa ma 113tyś km i łańcuszek w porządku. Spalanie podobne, zapewne 1.7 się lepiej jeździ - większa pojemność powinna być zauważalna w momentach gdzie turbo nie kręci - nie potwierdzę bo nie jeździłem taką ale wiem że w 1.3 jak turbo słabo kręci to cienko z przyspieszeniem :)
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Luty 2010, 22:37   

Zeniu napisał/a:
1.7 = większe opłaty

Nie przesadzajmy - dużych różnic w opłatach nie ma

Zeniu napisał/a:
e sławne pękające łańcuchy czy tam rozciągające się

Jeszcze nie słyszałem żeby łańcuch rozrządu pękł, naciągają się i owszem, ale wtedy zaczyna dzwonić i się go wymienia, a wymiany są dużo rzadsze niż wymiany paska w silnikach z paskiem rozrządu. Łańcuszek jest dużo lepszym rozwiązaniem niż pasek.
 
     
 Zeniu 



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14 Luty 2010, 23:06   
   Moje auto: Laguna II PHII


@Finos, nie mówię że jest duża różnica ale że jest w opłatach, wymiana rozrządu w 1.3 to jest 1700zł około zależne od mechanika. Producent daje na łańcuch 250tyś km w instrukcji obsługi, kuzyn już 3x wymieniał silniki które miały 60-80 tyś km i pęknięte łańcuchy, może akurat jakieś felerne egzemplarze się ludziom trafiły... nie wiem czy widziałeś jak wygląda "łańcuszek" w 1.3 :) łańcuchem to bym tego nie nazwał :)

pozdrawiam
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Luty 2010, 23:19   

No być może, nie wiem jak wygląda to w tych silnikach.
 
     
 urbi80
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 15 Luty 2010, 12:39   

Dziękuje za wypowiedzi , jednak skupie sie na silniku 1.7 DTI wole kupic starszy o rok czy dwa samochod ale ze sprawdzona jednostka naprawde dziekuje wszystkim za wypowiedzi.
Pozdrawiam Tomek.



Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu w tym celu po napisaniu postu istnieje możliwość sprawdzenia poprawności pisowni

To jest ostatnie ostrzeżenie, następny taki wpis poskutkuje warnem.
Ostatnio zmieniony przez spidan 15 Luty 2010, 12:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 Bronc 



Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: Kalety
Wysłany: 20 Luty 2010, 13:50   

Cytat:
1.3 jest na pompowtryskiwaczach

To nie VW, common rail tam siedzi
 
 
     
 Zeniu 



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 20 Luty 2010, 15:14   
   Moje auto: Laguna II PHII


ok mój błąd, są piezokrystaliczne wtryskiwacze, równie wrażliwe na paliwo...
 
 
     
 eryk328e46 


Informacje
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: Birmingham
Wysłany: 3 Luty 2011, 19:24   
   Moje auto: Bmw 318CI


Sam dumam nad wyborem silnika i poczytałem trochę i wygląda to tak:

1.7 dtl ogólnie ok mało czuły na jakosć paliwa, turbina wytrzymała. Wystepują natomiast dwie często powtarzające się awarie:

- uszczelka głowicy
- moduł sterujący pompą

1.3 ctdi układ cr ,ale ponoć bardzo wytrzymały wiadomo paliwo musi być dobrej jakosci.
łańcuchy zależy jak kto trafi ,bo potrafi się rozciągnąć przy 70 tys km są tacy ,co wymieniają dopiero powyżej 200tys km Turbo bez zmiennej geometrii ,więc spokój. Ceny częsci tańsze ,bo w końcu to silnik fiata.

Nie mam możliwosci używania wszystkich polskich znaków ,bo włącza mi się informacja o sprzęcie przy próbie wcisnięcia alt-s więc proszę nie mieć do mnie pretensji.
 
 
     
 andreee 


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Luty 2011, 03:46   
   Moje auto: Kadett D 1.3S Vectra A 1.6NZ


Silnik mniejszej pojemności co jest faktem jest bardziej wysilony a co za tym idzie to chyba wiadomo- krótsza żywotność. Ja wybrałem sprawdzoną konktrukcje isuzu 1.7DTL. Widziałem kilka egzemplarzy tego motoru z przebiegami podchodzącymi pod 1k km i nie słyszałem o nich złej opinii. Poza tym corsina jest w stanie spalić przy 1.7DTL na trasie ponizej 4l/100 jadąc delikatnie, a w cyklu mieszanym nie zdarzyło mi się przekroczyć 6l/100. Dynamika moze szału nie robi ale patrząc na takie spalanie nie ma co się czepiać
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Silnik i osprzęt » Silnik jaki diesel
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.