Układ elektryczny, zapłon - Wymiana ECU 10XE
B9209 - 14 Wrzesień 2017, 17:13 Temat postu: Wymiana ECU 10XE Witam.
Po wielu zmaganiach z moją kosiarką postanowiłem (aby przyoszczędzić) wymienić ECU wraz z immobilizerem i wkładkami do kluczyków. Planuje wyciągnąć cały komplet z innego auta, jednak mam pewne pytania:
Czy rocznik auta "dawcy" musi się zgadzać z moim ?
Czy komputer musi być od silnika 1.0 , czy też może być od 1.2 (oba corsa B).
Czy po wymianie ECU trzeba będzie go konfigurować/kalibrować pod mój silnik?
Dodam że kandydatów na dawców z silnikiem 1.2 jest kilku ,a kandydat od 1.0 jest tylko jeden ( i to na szrocie, bez tylnego zawieszenia więc nie da się nim przejechać przed operacją).
Adam10 - 15 Wrzesień 2017, 10:10
Rocznik nie musi się zgadzać.
Musi być od takiego samego silnika ECU
B9209 - 20 Wrzesień 2017, 16:22
Wymieniłem ECU oraz petle immo na inne (przelozylem wkladke w kluczyku).
Auto dalej nie odpala wiec podpiolem je pod obd.
Wyniki w zalacznikach. Sam nie wiem jak to interpretowac. Prosilbym o rady jak podejsc do tego problemu.
Adam10 - 20 Wrzesień 2017, 20:02
przełożyłeś zarówno pętle od immo oraz pestkę w kluczyku?
B9209 - 21 Wrzesień 2017, 04:44
Tak.
Wymienilem caly komplet.
ECU + Petla immo + pestka.
Edit:
Postanowiłem pomierzyć "co sie da" multimetrem.
Zaciekawił mnie jeden z czujników - jego rezystancja wynosi 3.2kOhm.
Jest to czujnik umiejscowiony z prawej strony bloku silnika (okolice pokrywy wałków rozrządu) , posiada 2 piny , jest na tej samej wysokości co czujnik halla, zaraz obok niego.
W sumie to nie jestem pewien od czego on jest , jednak przeglądając różne czujniki do tego silnika w aparts nie znalazłem żadnego pasującego, którego rezystancja mieściła by się w tym przedziale, nawet uwzględniając tolerancję produkcji.
Ktoś mógłby nakreślić co to za element i czy może on mieć związek z niemożnością odpalenia corsy ?
|
|
|