Wymiana ECU 10XE
Autor Wiadomość
 B9209


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2017
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Wrzesień 2017, 17:13   Wymiana ECU 10XE
   Moje auto: Corsa B 1.0


Witam.
Po wielu zmaganiach z moją kosiarką postanowiłem (aby przyoszczędzić) wymienić ECU wraz z immobilizerem i wkładkami do kluczyków. Planuje wyciągnąć cały komplet z innego auta, jednak mam pewne pytania:
Czy rocznik auta "dawcy" musi się zgadzać z moim ?
Czy komputer musi być od silnika 1.0 , czy też może być od 1.2 (oba corsa B).
Czy po wymianie ECU trzeba będzie go konfigurować/kalibrować pod mój silnik?

Dodam że kandydatów na dawców z silnikiem 1.2 jest kilku ,a kandydat od 1.0 jest tylko jeden ( i to na szrocie, bez tylnego zawieszenia więc nie da się nim przejechać przed operacją).
 
     
 Adam10


Informacje
pomorskie

LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 225
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15 Wrzesień 2017, 10:10   
   Moje auto: Z12XEP


Rocznik nie musi się zgadzać.

Musi być od takiego samego silnika ECU
 
     
 B9209


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2017
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Wrzesień 2017, 16:22   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Wymieniłem ECU oraz petle immo na inne (przelozylem wkladke w kluczyku).
Auto dalej nie odpala wiec podpiolem je pod obd.
Wyniki w zalacznikach. Sam nie wiem jak to interpretowac. Prosilbym o rady jak podejsc do tego problemu.









 
     
 Adam10


Informacje
pomorskie

LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 225
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Wrzesień 2017, 20:02   
   Moje auto: Z12XEP


przełożyłeś zarówno pętle od immo oraz pestkę w kluczyku?
 
     
 B9209


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2017
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Wrzesień 2017, 04:44   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Tak.
Wymienilem caly komplet.
ECU + Petla immo + pestka.

Edit:
Postanowiłem pomierzyć "co sie da" multimetrem.
Zaciekawił mnie jeden z czujników - jego rezystancja wynosi 3.2kOhm.
Jest to czujnik umiejscowiony z prawej strony bloku silnika (okolice pokrywy wałków rozrządu) , posiada 2 piny , jest na tej samej wysokości co czujnik halla, zaraz obok niego.
W sumie to nie jestem pewien od czego on jest , jednak przeglądając różne czujniki do tego silnika w aparts nie znalazłem żadnego pasującego, którego rezystancja mieściła by się w tym przedziale, nawet uwzględniając tolerancję produkcji.

Ktoś mógłby nakreślić co to za element i czy może on mieć związek z niemożnością odpalenia corsy ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon » Wymiana ECU 10XE
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



www.barierkikroll.pl
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.