LPG: Tak Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 105 Skąd: Częstochowa\Rędziny
Wysłany: 5 Styczeń 2009, 21:53 Corsa B - Problem ze spryskiwaczami i parującymi szybami
WITAM.
Sorki koledzy że co jakiś problem z moją furką to zakładam nowy temat, jeżeli temat sie powtórzył to podajcie linka i temat do wywalenia
A wiec do rzeczy:
Problem ze spryskiwaczami pojawił sie gdy tylko przyszły mrozy, później mimo ciepłych dni na początku grudnia problem nie zniknął. Spryskiwacze strasznie nisko mi "leją" na szybę I mają bardzo słabe ciśnienie przez to zawsze mam problem z brudną szybą
Jak mogę temu zaradzić?
Problem drugi
Odnosi się do parujących szyb... Mam wrażenie że samochód nie jest wstanie mi nagrzać całego środka:/ Cały czas z nawiewów leci nie do końca ciepłe a co gorsza gorące powietrze
Dzisiaj np gdy stałem w korku strasznie mi skoczyła temperatura a stałem tylko 5-8min
Gdy wtedy włączyłem gorący nawiew nadal nie czułem odpowiedniego ciepła a szyby były cały czas zaparowane...
Wydaje mi się że mam zły płyn w chłodnicy ale nie wiem czy to może mieć coś z tym wspolnego gdyż nie jestem mechanikiem tylko uczniem Liceum :P
Sprawdzałem też czy nie padła nagrzewnica o ile sie dowiedzialem to zamontowana jest przy pedałach u kierowcy albo pasażera ale nic mokrego nie wyczułem...
Pomóżcie drodzy koledzy
Mam nadzieje że naprawa nie będzie skomplikowana i co najgorsza niedroga...
Parujące szyby i zjeb*** spryskiwacze w zimę to chyba najgorsza sprawa
Czekam na odpowiedź z góry dzięki Koledzy
Ostatnio zmieniony przez PiotrK65 26 Luty 2009, 00:15, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 5 Styczeń 2009, 22:41
Moje auto: Opel Astra G
lukashgl napisał/a:
Mnie sie wydaje ze para to filtr powietrza moj ojciec mial tak w astrze...
No niestety Corsy i Astry tak mają z parowaniem szyb, ale jak kolega słusznie zauważył, stary i zabrudzony filtr przeciwpyłkowy pogarsza jeszcze sprawę z parowaniem :wiszac:
Szkoda, że tak rzadko montowali klimę do CB :lolek: bo by nie było problemu
Zauważyłem w swojej Corsie taką przypadłość... Bardzo szybko paruje mi tylna szyba (czyżby jakaś wilgoć w bagażniku ???). O filtrze przeciwpyłkowym też słyszałem, że ma duże znaczenie na parowanie, ale ja wymieniłem miesiąc temu. Zauważyłem jeszcze że mocniej parują szyby od wnętrza, gdy włączony jest obieg wewnętrzny, bez nawiewu z zewnątrz. Przez przypadek sprawdziłem to na "własnej skórze"... W czasie jazdy zaczął padać deszcz i szyby niemiłosiernie parowały. Kombinowałem z nawiewem, zmieniałem ciepłe, średnie, zimne - bez reultatu. Dopiero zauważyłem że mam suwak ustawiony na obieg wewnętrzny. Po przełączeniu na zewnętrzny parowanie ustąpiło.
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 00:20
Moje auto: Opel Astra G
Ja bym stawiał na to, że przytkały się albo dysze spryskiwaczy, albo wężyk, który do nich idzie- może miałeś jakiś syf, piach w zbiorniczku i pompka go zassała. Ja mam trochę inną przypadłość- 3 dysze normalnie "sikają" na szybę a z 4 płyn wylatuje pod takim ciśnieniem, że leci ponad szybą i ląduje gdzieś na środku dachu :lolek: :lolek:
1) filtr kabinowy już jest wilgotny zapchany, czyli bleee
2) teraz gdy wsiadasz do auta, woda która wnosisz z kałuży, śnieg powoduje parowanie szyb...
co do spryskiwaczy, może być w układzie woda lub stary płyn letni i po prostu zamarza
najlepiej w ciepłym pomieszczenie opróżnić całość z układu i zalać płynem jakimś lepszym, nie "tescowym" bo się rozwarstwia i problem się ponawia
a co do słabego ciśnienia, możliwe że pompka zassał jakiś paproch, syf i nie ma siły pompować,
nowa pompka koszt ok 30zł
lub własna robocizna, wymontować zmienić biegun płynącego prądu i przepompować w drugą stronę
musi13 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 10:37
co do tego powietrza z nawiewów, skoro leci Ci nie do końca ciepłe to moze skup uwage na termostacie, jak auto stoi z wlaczanym silnikiem to nie leci cieplejsze? ja wczoraj walczylem, wymienilem i jest ok...szkoda ze glaby umiescili go za rozrzadem, wiec trzeba zdjac rozrzad zeby go wymienic, a co do szyb...pylkowy wymien i bedzie git:)
LPG: Tak Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 105 Skąd: Częstochowa\Rędziny
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 21:51
Termostat był wymieniony i zauwazylem tez ze strasznie słabe jest ciśnienie tego powietrza...jak dam na 4 to wcale nie "bucha" mocno, zwlaszcza na szybę
nie mam pojecia co to moze być... :co:
LPG: Tak Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 105 Skąd: Częstochowa\Rędziny
Wysłany: 11 Styczeń 2009, 15:22
odepnij przewód od pompki przy zbiorniczku do spryskiwaczy i podepnij kompresor
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Styczeń 2009, 15:35
tylko no własnie powietrze ucieka przez te "czyste" spryskiwacze. Myslem razej zeby je jakoś zdemontowac i wyczyscić, ale jakoś nie moglem ich ściągnac
Akumulator masz dobry? U mnie przy słabym nagrzewnica prawie w ogóle nie działała, a dmuchawa kręciła tak, że ledwo co spryskiwacze też myły maskę, a nie szybę.
Z innej beczki: filtr (przeciw)pyłkowy. Jest w każdej wersji, czy tylko tej z klimatyzacją?
Chyba jest w każdej wersji. Ja nie mam klimy, a filtr mam, nawet niedawno go wymieniałem. Czyli wiem, że jest na pewno . )
kostek85 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 16 Styczeń 2009, 00:41
witam podczepię się do tego tematu, gdyż mam także problem ze spryskiwaczem,ale na tylną szybę na przednie pryska bardzo dobrze a na tył wcale. :lolki:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum