LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 10 Maj 2010, 20:31
Tak piszecie przywołując tą nazwę - "korektor siły hamowania", a ja tak ciągle się zastanawiam co to jest ? gdzie to się znajduje ? i jak działa ? a może chodzi o regulator ciśnienia płynu w obwodach hamulcowych ??? dobrze myślę ?
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 10 Maj 2010, 21:07
hmm w takim razie we wszystkich corsach tego nie ma, przynajmniej w "C" nie ma, to chyba jakaś stara technologia.. pewnie i w nowszych modelach "B" też tego nie ma..
LPG: Nie Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 154 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Maj 2010, 00:39
Bania i tu sie mylisz... Korektor hamowania siły kół tylnych ( w samochodach z innymi silnikami niz C12NZ występował zawsze. Mowa tu oczywiście o Corsie B
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Maj 2010, 08:19
Co do Corsy C się nie mylę, a co do "B" możliwe, gdyż nie miałem styczności z "B", więc nie wiem chodź myślałem, że może po 1998 roku w Corsach B też zmodyfikowali układ hamulcowy eliminując ten korektor.. no ale skoro mówisz, że jest we wszystkich to ok.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Maj 2010, 11:26
nie miałem zamiaru nikogo wprowadzać w błąd, napisałem tylko, że w Corsie C tego nie ma, dodając, że może i nie we wszystkich "B" jest, ale Andi rozwiał moje założenie odnośnie Corsy B. Tak więc koniec tematu, a za punkcik podziękuję
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Maj 2010, 12:11
to ciekawe, to czemu nic o tym nie piszą w książce "Opel Corsa i Meriva - sam naprawiam.. " i czemu u mnie przewody hamulcowe z tyłu idą bezpośrednio do urządzenia regulującego ciśnienie w układzie hamulcowym ? :uuu: muszę dokładnie obejrzeć moje auto...
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 11 Maj 2010, 12:20
Moje auto: ASTRA G
Bania26 napisał/a:
przewody hamulcowe z tyłu idą bezpośrednio do urządzenia regulującego ciśnienie w układzie hamulcowym ? :uuu: muszę dokładnie obejrzeć moje auto...
Sprecyzuj jak wygląda to urządzenie, bo często korektor jest nazywany regulatorem lub reduktorem. Korektor może być bezwłądnościowy (wpięty w układ hamulcowy np. na pompie hamulcowej) lub regulowany ( z reguły na tylnej belce) są też regulatory do zastosowań sportowych z płynną regulacją montowane w kabinie.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 12 Czerwiec 2010, 23:32
jeszcze nie patrzyłem dokładnie jak idą przewody od bębnów, z powodu braku czasu i kanału ale będę zmieniał olej ( będę miał dostęp do kanału ) to postaram się wypatrzeć, ale myślę, że tym korektorem będzie takie małe ustrojstwo pod maską gdzie schodzą się wszystkie przewody hamulcowe, tak więc wkrótce napiszę jak to wygląda u mnie i w końcu rozwieją się wątpliwości. Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum