Problemy z odpalaniem Corsa B 1,2 33 KW
Autor Wiadomość
 ChybaTy


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Bośnia
Wysłany: 2 Luty 2017, 15:54   Problemy z odpalaniem Corsa B 1,2 33 KW
   Moje auto: Opel Corsa B 1,2 33 KW


Witam

Od miesiąca posiadam Opla Corsę B 1995 r. Silnik 1,2 33 KW (najprawdopodobniej X12SZ).

Samochód jeździł i palił bez większych problemów. Zwróciłem szczególną uwagę na spalanie wynoszące ok. 10l/100 km (PB - brak instalacji gazowej).
Poprzedni właściciel jeździł nią 2 razy w tygodniu po 5-10 km.
Ja zrobiłem nią prawie 700 km i spaliłem około 60 l Pb.
Tydzień temu odpaliłem samochód i po 30 sekundach zgasł, nie udało mi się go ponownie odpalić.
Sprawdzając błędy wyciągnąłem tylko jeden - 25 - wtryskiwacz, zbyt wysokie napięcie, niestety przez próby odpalenia siadł akumulator a po jego naładowaniu błędy zniknęły.
Szperając po forach sprawdziłem:
- czujnik położenia wału - wymontowałem podłączyłem multimetr - parametry w porządku zarówno na zimnym jak i ciepłym czujniku,
- wyciągnąłem i wyczyściłem przepustnice,
- sprawdziłem pompę paliwa (odpiąłem przewody i sprawdziłem czy paliwo dociera do wtryskiwacza) oraz przekaźnik (pstryka po przekręceniu kluczyka i próbie odpalenia),
- większość wtyczek/gniazd przeczyściłem i spryskałem,
- poprawiłem/przeczyściłem uziemienia (dwa do bloku silnika i dwa do karoserii),
- wymieniłem czujnik temp. silnika dający sygnał do ECU (w ramach walki ze zbyt wysokim spalaniem),
- sprawdziłem 2 komplet kluczy - to samo.

Na ten moment nie mam pomysłu co może być nie tak.
 
     
 and11


Informacje
opolskie

LPG: Nie
Imię: Andrzej
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 42
Skąd: Widok
Wysłany: 2 Luty 2017, 18:21   
   Moje auto: była Corsa B X12SZ jest Signum Z19DTH


Proponuję jeszcze wymienić filtr paliwowy, jak paliwo złej jakości albo już długo nie był wymieniany to lubi się zapchać i paliwo nie dociera, możesz też wyczyścić EGR jeżeli posiadasz.

Miałem kiedyś podobny problem, który rozwiązał się właśnie po wymianie filtra ;)
 
 
     
 ChybaTy


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Bośnia
Wysłany: 2 Luty 2017, 18:33   
   Moje auto: Opel Corsa B 1,2 33 KW


Paliwowy wymieniony, ale EGR'a nie ruszałem, jutro wezmę go na warsztat i zobaczymy co z tego wyjdzie.
 
     
 SzymonSt


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Szymon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 65
Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 132
Skąd: Luboń
Wysłany: 2 Luty 2017, 19:42   
   Moje auto: Corsa S-D 1,3 CDTI


Jeżeli zapłon i dopływ paliwa jest OK sprawdziłbym ustawienie rozrządu, czy aby się nie przestawił z jakiegoś powodu.
 
     
 ChybaTy


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Bośnia
Wysłany: 7 Luty 2017, 15:57   
   Moje auto: Opel Corsa B 1,2 33 KW


Sprawdziłem dodatkowo:
-wtryskiwacz - podaje paliwo, wszystko wygląda ok,
-cewka, kable - sprawdziłem czy na wszystkie świece podaje napięcie (czy kable są ok itp.) - świece ładnie iskrzą.
Zastanawiający jest fakt, że świece wymienione niecały miesiąc temu są czarne i okopcone.
-wyczyściłem EGR - osad był bardziej wysuszony i w postaci zwęglonej niż mazi/smaru.

Niestety nic nie pomogło.

Poczytam trochę i wezmę się za sprawdzanie rozrządu.
 
     
 SzymonSt


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Szymon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 65
Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 132
Skąd: Luboń
Wysłany: 8 Luty 2017, 16:39   
   Moje auto: Corsa S-D 1,3 CDTI


Zastanawia mnie wykryty błąd 25 - wtryskiwacz, zbyt wysokie napięcie. Jak sprawdzałeś wtryskiwacz?. Wiadomo że w czasie pracy silnika steruje nim komputer. Należy na 100% wyeliminować brak dopływu paliwa albo jego nadmiar (o czym świadczyły by zakopcone świece). Czy próbowałeś odpalać na pełnym gazie?. Albo jak brakuje paliwa to wlałbym troszeczkę do kolektora i odpalał – jak na chwilę zaskoczy to znaczy że brak paliwa.
Jak to nie pomoże to stawiałbym na rozrząd albo na jakiś czujnik który daje komputerowi dane o położeniu wału korbowego (nie wiem co w tym silniku to robi) , wiem że taki czujnik położenia wału musi być.
Powodzenia.
 
     
 ChybaTy


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Bośnia
Wysłany: 8 Luty 2017, 17:20   
   Moje auto: Opel Corsa B 1,2 33 KW


Wtryskiwacz sprawdzałem przez zdjęcie osłony przepustnicy. Podczas kręcenia silnikiem paliwo jest rozpylane z wtryskiwacza - wygląda ok.
Co do czujnika położenia wału korbowego już go sprawdzałem, parametry są w normie niezależnie od temperatury (nie zmienia to faktu, że wykręcę go jeszcze raz i sprawdzę ponownie).
 
     
 ChybaTy


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Bośnia
Wysłany: 8 Luty 2017, 19:16   
   Moje auto: Opel Corsa B 1,2 33 KW


Zmierzyłem kompresje (w moim przypadku jedyna możliwość to na zimnym silniku): kolejno 10,5 bar, 10,8 bar, 16,5 bar, 13 bar.
 
     
 ChybaTy


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Bośnia
Wysłany: 9 Luty 2017, 11:30   
   Moje auto: Opel Corsa B 1,2 33 KW


Na dzień dzisiejszy pojawił się błąd 34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie. (Pokrywa przepustnicy zdjęta do sprawdzania wtryskiwacza itp.).
Dodatkowo przy włączonym zapłonie silniczek krokowy zaczął wariować (wydaje dziwne zgrzyty - jakby robił coś w kółko). Po wyłączeniu zapłonu problem zniknął, został delikatny zgrzyt podczas włączania zapłonu (trwa sekundę i znika).

Wtryskiwacz rzuca mgiełkę ale od czasu do czasu zdarzy się większy "deszcz".

Odpalałem na pełnym gazie ale też nic to nie dało. Dosyć mocno go zalałem przez te próby.

Zdjąłem górną pokrywę rozrządu, ale żeby się dostać do dolnej muszę odkręcić dolne koło od paska klinowego (połączone z alternatorem).
 
     
 ChybaTy


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Bośnia
Wysłany: 9 Luty 2017, 16:24   
   Moje auto: Opel Corsa B 1,2 33 KW


Ustawiłem koło wałka rozrządu zgodnie ze szczeliną w obudowie. Po odkręceniu świecy z pierwszego cylindra można zauważyć denko tłoka. Wrzucam zdjęcie jak to wygląda.

Ponadto umieszczę kilka zdjęć i linków do youtube'a z ogólnym wyglądem i zachowaniem corsy.
https://youtu.be/92EZY3ziIto
https://youtu.be/jsTyQZzd2Ow
https://youtu.be/Bgfy1LdKm5g

link do zdjęć:
https://drive.google.com/drive/folders/0BwgP2awb9609NUE2aG0tcDRFM2M?usp=sharing
lub
http://chomikuj.pl/cokolwiek89/CORSA+B
 
     
 SzymonSt


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Szymon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 65
Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 132
Skąd: Luboń
Wysłany: 9 Luty 2017, 20:15   
   Moje auto: Corsa S-D 1,3 CDTI


Cześć. Widzę że masz dużo chęci na samodzielną naprawę. Myślę że jeżeli silnik krokowy wydaje dziwne dźwięki to jest to podejrzane. Trzeba to sprawdzić w pierwszej kolejności, Przesyłam ciekawy link na ten temat.
http://autokult.pl/816,si...-funkcjonowanie
 
     
 ChybaTy


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Bośnia
Wysłany: 10 Luty 2017, 10:18   
   Moje auto: Opel Corsa B 1,2 33 KW


Chęci są, czas jest dlatego chce coś z tym zrobić. Jest to samochód, z którym mogę robić co i jak chce - dlatego chcę się trochę podszkolić a dzięki waszej pomocy może uda mi się go naprawić ;)
 
     
 ChybaTy


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Bośnia
Wysłany: 10 Luty 2017, 20:38   
   Moje auto: Opel Corsa B 1,2 33 KW


Wsadziłem dzisiaj nowy silniczek krokowy i... odpalił.
Chodzi jak traktor, obroty świrują jak szalone przykopcił jak parowóz - ale chodzi.
Odpaliłem go na 15-20 min, zagrzał się do 90+*C pofalował i ustatkował się na trochę mniej falujących obrotach. Wciśnięcie gazu zawiesza go na wyższych obrotach i bardzo powoli wraca do niższych.
Z niepokojących rzeczy, zaczął stukać/metaliczny odgłos (wydaje się być z silnika) - ale jeszcze wszystko w demontażu. Zobaczę jutro jak poskładam osłony, i złożę wszystko do kupy.
 
     
 ChybaTy


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Bośnia
Wysłany: 12 Luty 2017, 11:14   
   Moje auto: Opel Corsa B 1,2 33 KW


Metaliczny dźwięk pozostał, ale jedynie na rozgrzanym silniku.
Ogólnie wszystko jak ręką odjął - pali na dotyk i wydaje się, że problemy z odpalaniem przeminęły.
Zostało jedynie rozwiązać problemy z nierówną pracą silnika w trakcie dodawania i odejmowania gazu.

Wielkie dzięki za pomoc ;)
 
     
 SzymonSt


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Szymon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 65
Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 132
Skąd: Luboń
Wysłany: 12 Luty 2017, 19:21   
   Moje auto: Corsa S-D 1,3 CDTI


Po wymianie silnika krokowego, zazwyczaj konieczna jest adaptacja. Zależy ona od konkretnego modelu samochodu. ECM musi ustalić liczbę kroków przy poszczególnych położeniach silnika krokowego. Taką naukę można przeprowadzić np. poprzez włączenie zapłonu i kilkukrotne wciśnięcie pedału przyspieszenia do końca i swobodne puszczenie.

Jeśli obroty po przeczyszczeniu dalej szaleją i silnik nie pracuje prawidłowo, to nie należy się od razu zniechęcać. Trzeba samochód zabrać na kilkukilometrową przejażdżkę, która pozwoli nauczyć się nowych ustawień i dopasować sterowanie do obecnych parametrów.
To cytat z linka:
http://autokult.pl/816,si...-funkcjonowanie
Nie przeczytałeś do końca.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon » Problemy z odpalaniem Corsa B 1,2 33 KW
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.